12.05.2016

Franšizing cvjeta u Njemačkoj

U Njemačkoj posluje 950 franšiznih sustava koji su 2015. generirali prihod od 99,2 milijarde eura, pokazuje najnovije istraživanje tržišta.

U suradnji s Njemačkom franšiznom asocijacijom (DVF), istraživačka agencija Franchise-Monitor i Institut za franšizing objavili su statistiku za tržište franšiza koja pokazuje da franšizni sektor u Njemačkoj u posljednjih deset godina bilježi rast na gotovo svim poljima – ukupnim prihodima, prosječnim prihodima po franšiznim partnerima, franšiznim jedinicama te broju zaposlenika.

U prošloj godini, 950 franšiznih sustava koji posluju u Njemačkoj, ostvarili su rast ukupnih prihoda od 4,3 posto, i generirali nevjerojatnih 99,2 milijarde eura. U kojoj se mjeri sektor franšizinga u toj zemlji razvijao govori i podatak da je ukupan prihod na tržištu franšiza 2004. godine bio 39 milijardi eura.

U posljednjih je deset godina sektor franšizinga u Njemačkoj konstantno rastao, da bi prošle godine ukupan prihod franšiznih sustava dosegnuo 99,2 milijarde eura. Ujedno raste broj franšiznih jedinica i zaposlenika.

Svaki primatelj franšize, bilo da ima jednu ili više poslovnica, ostvario je u prosjeku prihod od 1,4 milijuna eura u 2015, što je rast od 2,6 posto. Inače, u Njemačkoj ima oko 156.000 franšiznih jedinica, kojima upravlja više od 117.000 primatelja franšize.

U franšiznom sektoru ukupno je zaposleno 686.000 radnika, s tim što među njima ima i onih koji rade skraćeno radno vrijeme ili im je rad u franšiznom sektoru dodatni posao.

Franšizni su sustavi najzastupljeniji u sektoru usluga te pokrivaju 39 posto tržišta, slijedi trgovina sa 31 posto, dok sa 20 posto sudjeluju sektori gastronomije, turizma, rekreacije. Ostalih 10 posto pokrivaju sektori majstorskih poslova, izgradnje i restauracije.

Početna investicija za više od polovice franšiznih sustava u Njemačkoj (54%) iznosi do 50.000 eura, dok je za petinu sustava neophodno od 50.000 do 100.000 eura. Za oko 18 posto franšiznih sustava neophodan je početni kapital od 100.000 do 200.000 eura, a za sedam posto, više od 200.000 eura.

U zemljama ove regije posluje nekoliko njemačkih franšiznih sustava, među kojima su najzastupljeniji modni brandovi – Tom Tailor, Ulla Popken, Hugo Boss, Orsay. Trgovinski lanac Metro je, primjerice, u Srbiji i Hrvatskoj razvio jednu od najvećih partnerskih mreža – "Moja radnja", odnosno, "Moj dućan". Osim Metroa, u regiji posluje i lanac "sve za kuću" OBI, trgovina namještaja Kare, te trgovine u kojima se uglavnom prodaje kozmetika poput Douglas, Six. Poznati restoran Vapiano, koji svoju mrežu širi kroz franšizu i posluje u pojedinim zemljama ove regije, također je podrijetlom iz Njemačke.

Na listi 100 najboljih franšiza u svijetu portala FranchiseDirect, nalaze se i dva franšizna sustava iz Njemačke – agencija za nekretnine Engel & Volkers te specijalizirani maloprodajni lanac Vom Fass.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank