23.05.2016

Slatki biznis

Američki lanac brze usluge Dairy Queen nudi franšizu i u zemljama ove regije. Partnere traže među iskusnim lokalnim tvrtkama.

Dairy Queen je obiteljski restoran brze usluge u američkom stilu, koji se od ostalih restorana ove vrste najviše izdvaja po ponudi poslastica. Dairy Queen je, zapravo, restoran i slastičarnica pod jednim krovom. Pored uobičajenog "slanog menija", koji uključuje burgere, hot-dogove, sendviče i salate, ovaj je brand proslavila linija tzv. soft serve proizvoda – točeni sladoled, milkshake, sladoledi u kornetu, ledene kave.

Dairy Queen Fot. Dairy Queen, Poljska

Dairy Queen danas ima više od 6.800 restorana u 28 zemalja. Od 2015. mrežu širi i na tlu Europe, a do sada su otvorene dvije jedinice u Poljskoj.

Za 70 godina postojanja, otvorili su više od 6.800 restorana diljem svijeta, a licencu za otvorenje restorana u zemljama ove regije sada nude jakim lokalnim tvrtkama te poduzetnicima koji bi bili zaduženi za razvoj mreže. Kandidati bi već trebali imati iskustva u sektorima povezanim s hranom i pićem (ugostiteljstvo, maloprodaja, distribucija), dok u obzir dolaze i tvrtke iz drugih, srodnih područja – trgovački lanci, ljekarne, kina, zabavni parkovi, igraonice, benzinske crpke...

Partneri bi bili nositelji tzv. Area Development licence, suradnja bi trajala 15 godina, s mogućnošću produljenja na još 10 godina. Nakon potpisivanja ugovora, nositelj bi licence plaćao dvije ulazne naknade – najprije, area fee, jednokratnu avansnu naknadu kojom dobiva prava za razvoj na određenom teritoriju, a zatim i unit opening fee, naknadu koja se plaća prije otvorenja svakog pojedinačnog restorana. Ovisno o formatu restorana – klasični, restoran u shopping molu te drive-in restoran – naknada za otvorenje jedinice iznosi od 15.000 do 35.000 dolara, dok bi ukupna razina investicija po jednom restoranu iznosila između 1,1 i 1,8 milijuna dolara.

Kako je nastao Dairy Queen?

Priča o Dairy Queenu počinje 4. kolovoza 1938. godine. Tog je dana Sherb Noble, vlasnik trgovine sladoleda u gradiću Kankakee u Illinoisu, pristao ponuditi "neimenovanu mliječnu poslasticu" koju su u obiteljskoj manufakturi spravljali otac i sin John i Alex McCullough. Za samo dva sata tog prvog dana probne prodaje, Noble je poslužio više od 1.600 porcija novog deserta. Brzo su shvatili da se u novom proizvodu krije pravo blago, te su 1940. Noble i McCullough otvorili prvi lokal pod imenom Dairy Queen. 
Od tada su sastojci i formula za spravljanje Dairy Queen točenog sladoleda strogo čuvana tajna. Ta kremasta, hladna poslastica, kako je zabilježeno u istorijatu tvrtke, poslužila je kao inspiracija za čitavu paletu slatkih proizvoda po kojima je Dairy Queen i dan-danas poznat – sladoledi u čaši i kornetu, milkshake, ledene kave.
Dairy Queen ima restorane u 28 zemalja, od prošle godine i na tlu Europe (u Poljskoj). Vlasnik branda je Berkshire Hathaway, tvrtka u vlasništvu Warrena Buffetta.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank