26.05.2016

Nova uloga u franšizi

Za područje se dijetetike odlučila jer je to voljela. Primatelj Naturhouse franšize postala je jer je to bio najbolji izbor, riječi su Radke Tabačekove iz Slovačke.

Na ideju da pokrene vlastiti posao te da, kao primatelj franšize, otvori dijetetski centar Naturhouse, Radka Tabačeková došla je nakon sedamnaest godina rada u branši koja nije imala niti kakve veze sa zdravom prehranom ili mršavljenjem. Poslije porodiljskog dopusta, odlučila je napustiti IT tvrtku u kojoj je do tada radila te potražiti posao u kojem bi, kako kaže, mogla i uživati i zaraditi za pristojan život. Najviše ju je, pak, motivirala želja za osamostaljenjem. – Ideje sam za posao tražila na internetu, a prije svega me je zanimala ponuda franšiza. Iz onoga što se nudilo te što je bilo dostupno u Slovačkoj, privuklo me je područje zdrave prehrane i tvrtka Naturhouse – priča Radka Tabačeková o počecima.

Naturhouse, primalac Slovačka Fot. Naturhouse

Na radnom mjestu mora vladati ugodna, prijateljska atmosfera. Ljudi koji dolaze kod nas trebaju se osjećati dobro – Radka Tabačeková, dijetetičarka i vlasnica franšiznog centra Naturhouse iz Seređa u Slovačkoj

Lokacija je bila važan faktor

Kontaktirala je franšiznog menadžera tvrtke Naturhouse u Slovačkoj i ugovorila sastanak. Tom je prilikom dobila sve potrebne informacije o sustavu, ali i o lokalu koji bi trebala preuzeti ako se odluči za franšizu. Prostor nekadašnjeg skladišta bio je, međutim, u vrlo lošem stanju, i trebalo ga je potpuno renovirati te prilagoditi novom konceptu. Pored toga, nalazio se na manje prometnom mjestu, no, rizik koji je Radka Tabačeková prihvatila, na koncu joj se i isplatio – klijentima Naturhousea, koji su uglavnom dolazili zbog problema s prekomjernom težinom, više je odgovarala diskretna lokacija, koja nije bila izložena "radoznalim pogledima".

U posao je ušla iako nije imala iskustva u području dijetetike te trgovine. Prednost je, međutim, bilo to što su je zdrava prehrana i zdrav način života i prije toga zanimali, a za ulazak u franšizni sustav odlučila se jer je željela, kako kaže, novu rolu u životu. Do tada je bila zaposlenik kome su govorili što treba raditi, sada je stajala na drugoj strani.

Najveću je podršku u novoj ulozi poduzetnika i savjetnika za prehranu dobivala od svoje obitelji. – Moja djeca znaju da mi je zdrava prehrana vrlo bliska. Suprug mi je, s druge strane, presudno pomogao oko financija, on je bio alfa i omega cijelog projekta, podržavajući i mene i moje prve poduzetničke korake. Ušli smo u posao znajući da ću raditi ono što volim, imati vremena za djecu, te da ću zaraditi barem onoliko koliko sam do tad zarađivala – objašnjava Radka Tabačeková.

Klijenti od prvog časa

Osim papirologije koja ju je "zarobila" zbog renoviranja poslovnog prostora, nije imala većih problema u poslovanju. – Od potpisivanja franšiznog ugovora sve do danas suradnja s centralom teče besprijekorno –naglašava Radka Tabačeková. Naturhouse centar, sa savjetovalištem te prodajom dijetetskih preparata i suplemenata, otvorila je u rujnu 2013. godine, a prva se mušterija pojavila već u prvim satima – jedna je gospođa, priča Tabačeková, još dok se prostor renovirao, primijetila da se "u susjedstvu otvara nešto za zdravo mršavljenje", te je svakako željela probati. Radka je s njom obavila početne konzultacije, da bi sat vremena kasnije, gospođa poslala i svog sina, a popodne, i dvije svoje prijateljice. Posao je krenuo od prvog časa.

Prvi zapažen uspjeh doživjela je šest mjeseci kasnije, kada je uspjela ostvariti promet poput pojedinih Naturhouse poslovnica koje u Slovačkoj rade već nekoliko godina. U sljedećoj fazi, Radka Tabačeková uspjela je nadmašiti konkurenciju i zauzeti poziciju na tržištu, koju sada želi i održati.

Recept za uspjeh

Da bi dobro poslovala, Tabačeková kaže da u centru treba vladati ugodna, prijateljska atmosfera.
– Naravno, moramo postići i dobre rezultate u mršavljenju što će nas preporučiti novim klijentima. Međutim, mi ne prodajemo kruh niti mlijeko, već radimo s ljudima. Često mi se čini da smo prije svega psihološko savjetovalište, pa tek dijetetsko. Zato je vrlo važno razviti blizak odnos s klijentima. Ovaj se posao mora raditi srcem – kaže ona.

Unatoč tome što je sve donedavno bila uvelike ovisna o centrali, već planira buduće samostalne korake. 
– Centrala Naturhousea mi je pomogla u svemu. Uređenju prostora, izboru radnika te stručnom osposobljavanju – kaže Radka Tabačeková, dodajući da joj centrala i dalje pomaže u marketingu, oko tehničkih pitanja te daljnje edukacije. – Željela bih prvo stabilizirati poslovanje, napraviti dobar tim stručnog osoblja. Poslije ću toga svakako razmišljati o otvorenju još jednog centra – s optimizmom nagovještava Radka Tabačeková.

Izvor: Franchising.sk
Priredila: N. Bogojević

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank