16.06.2016

I znanje se prenosi kroz franšizu

Za sada imaju devet franšiznih centara. Škola mentalne aritmetike „Malac genijalac“ želi taj broj povećati.

Škola mentalne aritmetike pod imenom „Malac genijalac“ otvorena u jesen 2015. godine u Beogradu. Vladimir Novicki, vlasnik tvrtke, objašnjava da su naziv školice osmislili tako da i samo ime ukazuje na ono čime se zapravo bave – stvaranje malih genijalaca. Ideja o širenju mreže centara kroz franšizu bila je „logičan potez“, jer su i sami nositelji master franšize Menar mentalne aritmetike za teritorij Srbije. Naime, u centrima „Malac genijalac“ radi se po prestižnom, međunarodnom programu mentalne aritmetike Menar, koji je prisutan u 50 zemalja, a nastao je u Turskoj. Ipak, cjelokupni su franšizni paket osmislili sami, koristeći pravo zastupanja Menar metode na srbijanskom tržištu.

Malac genijalac, škola mentalne aritmetike Fot. Malac genijalac

Primatelji franšize „Malac genijalac“ najčešće su poduzetnici koji već rade s djecom – vlasnici škola stranih jezika ili predškolskih ustanova. Primatelj, stoga, ne mora nužno imati iskustva iz područja obrazovanja, iako je poželjno. Predavači, s druge strane, moraju biti vaspitači, učitelji, profesori.

Spajanje „unutarnjeg umjetnika i matematičara“

Mentalna aritmetika sve je popularnija disciplina i već je neko vrijeme prisutna u zemljama ove regije. Roditelji imaju, kako kaže Novicki, određeno predznanje o samoj metodi, koja se pokazala vrlo efikasnom u razvoju moždanih centara djece od 4 do 12 godina. – Naš se mozak naglo razvija od ranog djetinjstva. Broj se neuronskih veza stalno povećava da bi se do 14. godine života, postigao konačni kapacitet. Završno s ovim razdobljem razvit će se 95% neuronskih veza, tzv. sinapsi! Međutim, ukoliko se u ovoj važnoj fazi života neuronske veze ne stimuliraju – neće se ni razviti na optimalan način, čime se nepovratno propušta prilika za pun intelektualni razvoj! Poznato je, naime, da će tijekom odrastanja jedna hemisfera pobijediti i postati dominantna, ovisno o životnom razvoju i iskustvu. Kod većine je to lijeva hemisfera, naš unutarnji matematičar, zadužen za logiku i matematiku, dok desna, naš unutarnji umjetnik, zadužen za kreativnost i maštu, ostaje manje razvijena. Sve je ovo posljedica klasičnog sustava obrazovanja, učenja bez razumijevanja te potrebe za tzv. „bubanjem gradiva“ – objašnjava Novicki koja su saznanja zapravo utjecala na razvoj programa mentalne aritmetike.

– Ideja mentalne aritmetike je razvoj obje hemisfere podjednako te njihova međusobna „suradnja“. Takvu moć korištenja obje moždane hemisfere imali su Einstein, Nikola Tesla, Leonardo da Vinci... Kao osnovno učilo koristi se drevna računaljka abakus. Škola ima osnovni i napredni nivo, a svaki traje kao i jedna školska godina, od rujna do lipnja. Po našem programu djeca vrlo brzo napreduju, te su već nakon 3-4 mjeseca u stanju računati napamet (mentalno), a na kraju nastave – za samo nekoliko sekundi zbrajati, oduzimati, množiti te dijeliti do 30 višeznamenkastih brojeva! I ne samo to. Kod djece se, zapravo, aktivira niz mentalnih sposobnosti i vještina, poput pažnje, memorije, koncentracije, vizualizacije, samopouzdanja, inteligencije... –ističe Novicki ulogu mentalne aritmetike u intelektualnom razvoju djeteta.

Nakon uspješnog završetka dva stupnja programa, dobiva se certifikat o stečenom znanju. Također, nakon cjelokupnog završetka škole, polaznici Menar programa imaju jedinstvenu mogućnost potpuno besplatno nastaviti dalje usavršavanje na međunarodnoj razini te postanu nositelji priznatog zvanja Anzano (jap. –majstor mentalne aritmetike).

Foto: Malac genijalac

Kako se dobiva franšiza?

Do sada je u Srbiji otvoreno trinaest centara pod imenom „Malac genijalac“ – među njima, devet je franšiza, a nalaze se u Beogradu, Smederevu, Kragujevcu i Pančevu. Novicki se nada da će se mreža centara i dalje širiti kroz franšizni model poslovanja. – Ulaganja u našu franšizu nisu visoka, a investicija se uz posvećen rad može povratiti za nepunih godinu dana. Zarada je zaista pristojna – kaže Novicki.

Ulazak u franšizni sustav „Malac genijalac“ podrazumijeva plaćanje ulazne franšizne naknade, za koju primatelj franšize dobiva pravo koristiti registriranu metodu Menar mentalna aritmetika, žig, iskustvo i znanje (know-how), udžbenike, te patentirane internetske portale, aplikacije i programe. Zahvaljujući ovim inovativnim portalima, djeca kod kuće mogu samostalno vježbati, kao i natjecati se u realnom vremenu čak i sa djecom iz drugih zemalja. Obuka za predavače je obvezna i obično traje oko 15 dana. – Kada smo postali nositelji master franšize Menar, naša su dva predavača obučena za master trenera mentalne aritmetike, čime su osposobljeni da dalje prenose svoje znanje – objašnjava Novicki. Predviđeno je da u školici u početku budu zaposlena najmanje dva predavača, a poželjno je da postoji i predavač koji bi, u slučaju potrebe, bio zamjena. Pored ulazne franšizne naknade plaća se i mjesečna naknada, koja iznosi 5% od školarine.

Primatelj bi franšize trebalo osigurati prostor od najmanje dvije učionice u kojima bi moglo raditi od 6 do 12 učenika, kolike su uobičajene grupe. – Mi, kao davatelji franšize, osiguravamo podršku u početku, a, naravno, konstantno smo na usluzi primateljima za sve savjete. Najveća je prednost ove franšize što ne postavljamo striktne uvjete o broju upisanih učenika na početku, to jest, ne zadajemo kvote. Franšizni se ugovor potpisuje na pet godina, uz mogućnost besplatnog produljenja nakon isteka ugovorenog razdoblja. Uz to, naši partneri dobivaju ekskluzivitet na svojem teritoriju određeni broj godina, jer ne želimo da naši centri jedni drugima budu konkurencija. Također, kada maksimalno popune svoje kapacitete i kada se ukaže potreba za novim centrom u tom mjestu, primatelj franšize ima pravo prvokupa, što znači da se prvo njemu nudi mogućnost otvoriti još jedan „Malac genijalac“ – govori Novicki o svim pogodnostima.

Iz njihovog se iskustva pokazalo da su primatelji franšize najčešće poduzetnici koji već rade s djecom – vlasnici škola stranih jezika ili predškolskih ustanova. – Međutim, primatelj ne mora nužno imati iskustva iz područja obrazovanja, iako je poželjno. S druge strane, predavači obvezno moraju biti iz oblasti obrazovanja, i to vaspitači, učitelji ili profesori – kaže Novicki.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank