13.07.2016

„Zamke“ društvenih mreža

Koristite društvene mreže? Preko njih gradite i „šaljete sliku“ o svojoj kompaniji? Radite li to kako treba?

Društvene mreže jesu dobra platforma za kompanije koje žele izgraditi zajednicu lojalnih kupaca i poklonika branda. Naravno, pod uvjetom da su izbjegnute greške koje će sigurno odvratiti potencijalne pratitelje. Gosia Zimniak, autorica bloga Freelancerki, upućuje na sedam pogrešaka koje kompanije najčešće prave na društvenim mrežama.

Gosia Zimniak Fot. Gosia Zimniak

Osim brisanja profila, vjerojatno je još gore odustati od komunikacije samo nakon nekoliko mjeseci aktivnosti. Potencijalni bi klijenti vrlo lako mogli pomisliti da je kompanija – propala.

1. Odustajanje. Bolje je fokusirati se na 2-3 mreže, nego kreirati stranice na 20 različitih platformi, koje je kasnije jako teško održavati. Osim brisanja profila, vjerojatno je još gore odustati od komunikacije samo nakon nekoliko mjeseci aktivnosti. Potencijalni bi klijenti vrlo lako mogli pomisliti da je kompanija – propala.

2. Ignoriranje. Baš kao što ne ignorirate nikog tko vam u stvarnom životu kaže „Dobar dan“, tako ne možete „ostati gluhi“ ni za one koji vam se obraćaju preko društvenih mreža. Bilo da se raspituju o cijeni usluga i proizvoda ili, jednostavno, izražavaju divljenje. A svakako se ne smiju ignorirati negativni komentari, prigovori ili poruke koje ukazuju na probleme i propuste.

3. Lijenost. Prije nego bilo što objavite na društvenim mrežama, ponovno pročitajte tekst. Dobro razmislite odražava li to vrijednosti kompanije i branda te, u konačnici, hoće li to doista biti zanimljivo i korisno vašim fanovima. Zapamtite: vi ste ono što podijelite s drugima! Ako baš nemate inspiraciju za post, bolje ne objavljujete ništa nego da obasipate svoje pratioce nevažnim informacijama.

4. Izljevi negativnih emocija. Brzopleto dijeljenje statusa i emotikona svakako nije dobar potez. Ako objavljujete pod utjecajem negativnih emocija, jer vas je, na primjer, uzrujao klijent te mu sada želite „sve najgore“, to će, na kraju, loše utjecati na sam imidž kompanije i preplašiti potencijalne klijente – nitko ne želi raditi s ljudima koji ogovaraju ili misle loše o drugima.

5. Nepotpuna informacija. Što radite kada u postu vidite samo link, bez ikakve predstave o čemu se tu zapravo radi? Svejedno kliknete? Ili znatiželja poklekne pred strahom od virusa? Stoga, ako već postavljate linkove, objasnite ukratko o čemu se radi i zašto ste ga postavili. Dijeljenje linka bez ikakvog dodatnog pojašnjenja, inače, izgleda kao običan „spam“.

6. Pretjerana skromnost. Dobar profil na društvenim mrežama najbolja je reklama te bi zato svaka stranica trebala imati opis onoga čime se bavite i što vam je cilj. Odjeljak „O nama“ je, zapravo, jedino mjesto gdje se možete „pohvaliti“, a da to ne izgleda nametljivo ili pretenciozno. Stoga, profesionalan i zaokružen profil uključuje sve potrebne informacije o kompaniji, djelatnosti i brandu, adrese, fotografije te link na službenu internetsku stranicu ili blog.

7. Pretjerana samopromocija. Poznato je da se društvenim mrežama pristupa i zbog marketinških ciljeva... No, i da društvene mreže ne potpadaju pod zakone klasičnog oglašavanja. Na društvenim se mrežama, prije svega, radi o interakciji. Dobro razmislite koji će podaci te postovi biti korisni za klijente. Budite izvor, a ne prodavatelj. Ne zatrpavajte pratioce informacijama o svojim uslugama ili proizvodima – svake minute. To je, zapravo, način kako se najbrže gube prijatelji. Velika je greška i samo veličati vlastiti brand. Kao i u stvarnom životu, sjetite se kakvo mišljenje vlada o ljudima koji sve vrijeme pričaju o sebi...

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0
„Zamke“ društvenih mreža

Dosad nije bilo komentara na članak. Nek Tvoj bude prvi.

Forum 41 teme, 71 komentara

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank