02.08.2016

Franšiza za novo ruho automobila

Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, počeo je širiti franšiznu mrežu. Prva franšiza otvorena je u Srbiji, a zatim i u Sloveniji. Partnere sada traže i u ostalim zemljama regije.

Srbijanska tvrtka Car Foil Shop početkom je ove godine proslavila pet godina poslovanja. Za to je vrijeme nekoliko desetaka tisuća vozila u Srbiji uljepšano te dizajnirano njihovim auto-folijama – od toga, govoto 5.000 automobila u njihovom servisu. Međutim, Specifičnost Car Foil Shopa je činjenica da objedinjuje prodaju širokog asortimana folija i uslugu, odnosno, apliciranje i ugradnju folija. Većina se sličnih koncepata temelji ili samo na uvozu i prodaji ili samo na servisu, dok Car Foil Shop pruža sve to na jednom mjestu – vlastiti uvoz, organiziranu prodaju i servis ugradnje folija. Osim toga, asortiman je izuzetno širok te uključuje i segment za auto-styling te folije za građevinu i domaćinstva, što značajno proširuje komercijalne mogućnosti koncepta.

Car Foil Shop Fot. CFS

Fokus širenja franšizne mreže Car Foil Shop je na zemljama regije, prije svega Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Makedoniji.

– Počeli smo prvenstveno s prodajom folija za presvlačenje karoserija automobila i drugih motornih vozila, ali one imaju vrlo veliku primjenu. Klijenti ih kupuju i koriste za razne stvari. Ponekad se i mi sami iznenadimo kada čujemo za što ih sve kupuju. Jako su zanimljive jer su samoljepljive i lako se oblikuju, a mi ih imamo u više od 150 dezena – kaže Đorđe Stanković, vlasnik Car Foil Shopa.

Kako je ističe Stanković, folije koje prodaju imaju široku primjenu – osim za automobile, koriste se i za oblaganje namještaja, bijele tehnike, izloga, stolarije, liftova, za reklamne natpise, scenografiju, u arhitekturi i dizajnu. Također, prodaju se i folije za oblaganje stakala, i to ne samo na automobilima, već i stambenim i poslovnim objektima, tvorničkim pogonima, a tu su i protuprovalne folije, ogledalo folije. Folije koje se, na primjer, stavljaju na stakla automobila smanjuju propuštanje svjetla i UV zračenja, dok su u nekim tvorničkim pogonima neophodne kako bi se ispunili određeni standardi.

– Razvili smo, dakle, poslovni model koji kombinira veleprodaju i maloprodaju prozivoda i pružanje usluga za apliciranje i ugradnju svih proizvoda iz naše ponude. Klijenti mogu kupiti folije i sami ih ugraditi ili potražiti neki drugi servis za ugradnju – kaže Đorđe Stanković.

Ove je godine sazrela i ideja o širenju poslovanja. Motivaciju je Đorđe Stanković dobio i zahvaljujući brojnim zahtjevima klijenata iz regiona. – Na žalost, nismo imali opciju maloprodaje i pružanja usluga osim da klijenti dođu do Beograda. Nakon detaljnijih analiza, franšizni se model javio kao najrealniji i najpovoljniji model za proširenje našeg biznisa – objašnjava Stanković.

Prva franšiza otvorena je u Srbiji u Požarevcu u travnju ove godine, dok je druga otvorena u Sloveniji u Celju početkom srpnja. – Ekspanziju poslovanja kroz franšizni sustav vidimo i kao nagradu za trud i kvalitetu koji smo razvijali i usavršavali u prethodnim godinama. Oba su se primatelja odlučila za "punu franšizu", dakle, poslovni model koji podrazumijeva i prodaju i servis – kaže Stanković.

Foto: Car Foil Shop – Ugradnja auto-folije

Osim "pune franšize" zainteresirani se poduzetnici mogu odlučiti i za nekoliko drugih opcija koje uglavnom podrazumijevaju uzimanje manjeg formata franšize – "korner franšize". U tom slučaju postoje dvije mogućnosti – primatelj frašize može pokrenuti samo prodaju ili samo servis ili, pak, postojeće trgovine proširiti asotimanom Car Foil Shop proizvoda, odnosno, postojeći servisi u svoju ponudu mogu uvrstiti i usluge apliciranja te ugradnje folija.

– "Puna franšiza" uglavnom je namijenjena za veće gradove ili tržišta drugih država. U okviru ove opcije primatelje franšize uvodimo u osnove posla, dobivaju biznis planove, modele, kompletnu obuku svojih zaposlenika. Svu logistiku oko dostave robe, uvoza, savjete o potrebnim količinama, podršku u svakom trenutku... Osim navedenog, vodimo brigu o marketingu i marketinškim troškovima, a na primateljima je lokalni marketing. Od nas primatelji također dobivaju gotova rješenja za brandiranje svojih prodajnih jedinica i servisa, posjetnice, letke, bannere, software za podršku u prodaji... U suštini, primatelj franšize dobiva cijeli paket proizvoda i usluga koji smo mi gradili i unapređivali od samog početka poslovanja – objašnjava Stanković.

Korner franšiza usluga namijenjena je, kako on kaže, primateljima u manjim gradovima u kojima ne postoji velika potreba za trgovinom svih spomenutih vrsta folija, ali postoji potreba za servisom. Osim toga, ovaj vid franšize je, kako smo spomenuli, namijenjen i postojećim servisima koji bi u svoje usluge željeli uvrstiti i apliciranje folija. – Za korner servise pružamo stalnu obuku zaposlenih montažera, dajemo svu potrebnu podršku, nudimo opskrbu folijama i ostalim proizvodima po najpovoljnijim cijenama dostupnim samo za našu mrežu – kaže on.

Korner franšiza prodaje, pak, namijenjena je primateljima u manjim ili većim gradovima, koji bi željeli otvoriti Car Foil Shop, te onima koji već imaju svoju trgovinu ili mrežu trgovina auto-opreme, dijelova za automobile, auto-kozmetike ili slično, a žele proširiti asortiman.

– Franšizni model ne podrazumijeva ulazne naknade, već je franšizna naknada regulirana kao postotak od ostvarenog prometa (prodaje robe ili usluge). Za one koji u sklopu franšize imaju prodaju, obvezno je inicijalno punjenje asortimana iz naše ponude za početak poslovanja – dodaje Stanković.

Foto: Car Foil Shop – Brandiranje objekata

Iako folije za presvlačenje karoserije automobila postoje već oko 30 godina, na srbijanskom tržištu, kaže Stanković, prve su se folije pojavile prije oko 20 godina. Za većinu ljudi, prema njegovim riječima, folije su i dalje nepoznanica. – Na Zapadu je ovo tržište daleko razvijenije, što se tiče obujma prodaje i ugradnje, mada Srbija ne manjka za ponudom, kako prodaje, tako i usluga. Na tržištu je prisutna kvalitetna ponuda, tako da očekujemo porast opsega posla u narednim godinama, kao i da se polako približimo europskim i svjetskim obujmima – ističe Stanković.

Fokus širenja franšizne mreže Car Foil Shopa je na zemljama regije– za početak, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Makedoniji. – Trenutno je naglasak na zemljama regije jer na tim tržištima nema velike ponude folija – objašnjava Stanković, ali dodaje da ne isključuje ni ostale zemlje Balkana i jugoistočne Europe. – Međutim, nije nam toliko važno da se brzo širimo koliko da otvorene jedinice s našim modelom postanu prepoznatljive na svojim teritorijima i tržištima, a sa tim će prirodno doći i širenje sustava – naglašava Stanković.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank