02.09.2016

Veliki brand,
velika korist

Franšizna ponuda europskog hotelskog giganta AccorHotels svakako će privući pozornost u regiji. O tome što donose razgovaramo s Malgorzatom Morek iz Orbis Hotel Groupa

Kako smo nedavno objavili, najveća europska i jedna od vodećih svjetskih hotelskih grupa –  francuski AccorHotels –  namjerava razviti mrežu svojih hotela i u zemljama ove regije. Potraga za poduzetnicima, hotelijerima i investitorima iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije te Crne Gore, koji bi željeli raditi pod dobro poznatim brandovima i po standardima renomiranog hotelijera, već je počela. Za razvoj franšizne mreže i podršku u cijeloj Središnjoj i Istočnoj Europi, pa i u ovoj regiji, zadužena je poljska hotelska grupa Orbis. Strateška suradnja između grupa AccorHotels i Orbis traje duže od 40 godina, a od prije nekog vremena AccorHotels je i većinski vlasnik Orbisa. Tijekom tog razdoblja, Accor i Orbis izgradili su mrežu s više od 70 hotela u Poljskoj, ali i pokrenuli razvoj u Češkoj, baltičkim zemljama, Rumunjskoj, Bugarskoj. Suradnja je okrunjena 2012. potpisivanjem ugovora o master franšizi kojim je Orbis (sada već kao tvrtka-kćer) postao nositelj franšize za AccorHotels brandove u 10 zemalja Srednje i Istočne Europe. Novim sporazumom, s kraja 2015, Orbis dobiva licencu za još šest zemalja, ta danas posjeduje master prava za ukupno 16 zemalja. U ovom regionu za sada posluje tek jedan hotel iz portfelja AccorHotels brandova – to je hotel ibis, u Skoplju u Makedoniji, otvoren u rujnu 2015. godine.

Malgožata Morek, Orbis, AccorHotels Fot. Orbis Hotel Group/AccorHotels Eastern Europe

Orbis nastupa ne samo kao vlasnik hotela, već i kao operater i davatelj franšize. Iza nas stoji dugogodišnje iskustvo, mi smo stabilna, učinkovita i pouzdana hotelska grupa. Naš strateški partner je AccorHotels, jedna od najvećih hotelskih grupacija na svijetu. Našu ponudu, stoga, čine jaki, prepoznatljivi brandovi, a poznavanje tržišta, know-how, visoki standardi poslovanja – naše su glavne prednosti.

O planovima i modelim širenja u ostalim zemljama regije razgovaramo s Malgorzatom Morek, direktoricom franšiznog razvoja u tvrtki Orbis Hotel Group/AccorHotels Eastern Europe. Pitali smo je, stoga, što mogu dobiti, a što se od franšiznih partnera očekuje ulaskom u lanac svjetskog hotelijera...

Mreža franšiznih hotela te hotela pod menadžment ugovorima koju je posljednjih godina razvijala grupa Orbis konstantno raste. U prvih ste šest mjeseci ove godine otvorili sedam franšiznih hotela (700 soba) i potpisali šest novih ugovora – u Poljskoj, Mađarskoj i Bugarskoj. Što preporučuje grupu Orbis budućim partnerima, primateljima franšize i investitorima?

Orbis nastupa ne samo kao vlasnik hotela, već i kao operater i davatelj franšize. Iza nas stoji dugogodišnje iskustvo, mi smo stabilna, učinkovita i pouzdana hotelska grupa. Naš strateški partner je AccorHotels, jedna od najvećih hotelskih grupacija na svijetu, kojoj su nedavno pristupila i tri luksuzna branda – Fairmont, Raffles i Swissotel. Našu ponudu čine i jaki, prepoznatljivi brandovi poput Sofitela, Novotela, ibisa i Merkura. Poznavanje tržišta, know-how, visoki standardi poslovanja – naše su glavne prednosti. Nudimo konkurentne uvjete u području prodaje, nabave, tehničke podrške, IT konzaltinga, te stručne obuke u AccorHotels akademijama. Prije svega, uspostavili smo sustav međunarodnih standarda, prilagođen duhu Središnje i Istočne Europe, koji se lako primjenjuje na različitim tržištima.


Foto: Mercure hotel, Bukurešt

Kakve benefite mogu očekivati ​​oni koji pristupe franšiznom sustavu grupacije AccorHotels?

Pristup mreži hotela Mercure, Pullman ili Ibis Styles donijelo je ogromne koristi našim franšiznim partnerima. Na samom početku, u velikom broju slučajeva, javljala se bojazan, primjerice oko organizacijskih pitanja. Međutim, uzimanjem franšize partneri su dobili gotov proizvod, odgovarajuće alate i podršku, što je, recimo, obuhvatilo i obuku za sve zaposlene u hotelu. Sada su u našem globalnom distribucijskom sustavu, koriste program lojalnosti Le Club AccorHotels, dobili su priliku podići konkurentnost, napredovati te surađivati sa svjetskim tvrtkama. Gosti koji dolaze u hotele po pravilu su ugodno iznenađeni, jer dobivaju upravo ono što su očekivali, prije svega zbog garancije standarda, kvalitete i sigurnosti.

Koje kriterije treba ispuniti potencijalni franšizni partneri AccorHotelsa?

Tijekom pregovora najveću pažnju posvećujemo veličini i lokaciji objekta. Kod postojećih hotela, objekt mora proći verifikaciju, provjeru tehničkog stanja i proizvoda. U obzir se uzima i stanje u kojem se hotel nalazi, veličina i broj soba, te postoji li mogućnosti za proširenje kapaciteta. Kod hotela koji se tek grade, ocjenjuje se potencijal objekta – veličina parcele, zgrade, ciljna skupina gostiju, konkurencija...


Foto: ibis, Skoplje

Koliko dugo traje i kako izgleda proces pristupanja mreži?

Nakon odabira branda i potpisivanja ugovora, vlasnik je u obvezi hotel prilagoditi standardima sustava. Za vlasnike hotela koji, pak, žele imati veći utjecaj na stil i dizajn svojih objekata, ili žele individualizam kombinirati sa snagom međunarodnog branda, nudimo fleksibilnije brandove – Mercure i Ibis Styles. Svaki se novi hotelski projekt realizira uz našu punu potporu, od pripremne faze, preko potpisivanja ugovora do koordinacije nabave. Zahvaljujući ovim mjerama, investitori mogu brzo reagirati na sugestije te ispoštivati standarde, a mi možemo biti sigurni da će novi hotelski objekti u potpunosti zadovoljiti zahtjeve franšize. Poduzetnici koji surađuju s nama također mogu računati na optimizaciju troškova i realizaciju investicije prema utvrđenom planu. Hotel se potom uključuje u prodaju i rezervacijski sustav AccorHotelsa. Uz našu potporu, hotel postaje vidljiv i dostupan kroz elektronički kanal distribucije.

Prvi franšizni hotel otvoren je 2012. Koliko ste do sada potpisali ugovora?

Potpisali smo više od 30 franšiznih te menadžment ugovora, bilo sa vlasnicima postojećih hotela, bilo s investitorima koji su tek ušli u izgradnju novih objekata. Mrežu već razvijamo u Poljskoj, baltičkim zemljama, Češkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj i Makedoniji. Sada planiramo pokrenuti razvoj i u onim zemljama u kojima još uvijek nismo prisutni – to znači i u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori. Vjerujemo i znamo da ponuda franšiza tako velikog igrača poput AccorHotelsa svakako privlači pozornost i interes, a zadovoljstvo i pozitivna mišljenja naših postojećih partnera, upravo jesu najbolja preporuka i referenca za potencijalne buduće primatelje franšize.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank