26.09.2016

Spremni za sajam?

Trinaestog listopada počinje najveća franšizna manifestacija u Centralnoj i Istočnoj Europi – Sajam franšiza u Varšavi. Vrijeme je da se pripreme zainteresirani za kupnju franšize...

Ove će godine vrata Palače kulture i znanosti, gdje se sajam tradicionalno održava, biti otvorena od 13. do 15. listopada, a organizatori najavljuju da će se predstaviti rekordan broj davatelja franšize – čak 173 tvrtke iz Poljske i svijeta. Bit će to idealna prilika za neposredan susret i upoznavanje "dvije strane" franšiznog biznisa –tvrtki koje daju franšizu i poduzetnika koji razmišljaju o kupnji provjerenog poslovnog koncepta.
Za sajam se, međutim, treba dobro pripremiti. Oni koji se žele upoznati s ponudom franšiza trebaju izdvojiti čitav jedan dan – sat ili dva nije dovoljno ako želite usporediti i upoznati sve predstavljene koncepte. Prije odlaska bi svakako trebali pregledati listu izlagača (ovdje) te pripremiti pitanja za davatelje franšize čiji vam se koncepti dopadaju. Najzad, na sajmu bi trebali posjetiti i neku od besplatnih radionica ili Forum o franšizingu, pogovoto ako se prvi put susrećete s ovim modelom poslovanja.

Sajam franšiza, Varšava Fot. PROFIT system/Marek Relich

Zainteresirani za kupnju franšize dobivaju priliku upoznati se i usporediti ponudu najrazvijenijeg franšiznog tržišta Centralne Europe. Neposredan razgovor s davateljima franšiza dodatna je prednost.

Izlagači će, s druge strane, napraviti sve kako bi privukli potencijalne partnere i primatelje franšize. Dobro znaju koliko je prvi dojam važan, i to je jedan od razloga zašto se sve veći broj tvrtki odlučuje izgraditi i dizajnirati štand – na taj način mogu vjerno dočarati izgled svojih poslovnica i lokala, te će sajam i ove godine "uljepšati" replike kafića, restorana, parfumerija, trgovina odjeće, obuće, robe široke potrošnje...

Budući će primatelji franšize moći birati između desetak branši. I ove će godine, međutim, najzastupljeniji biti koncepti iz gastronomije i ugostiteljstva.

Sudjelovali smo na sajmu nekoliko godina zaredom i svake se godine dogodi da samo nekoliko mjeseci nakon sajma otvorimo nove franšizne poslovnice. Prednost ovog sajma je i to što su nam uglavnom dolazili ljudi koji su zaista zainteresirani za kupnju franšize, znaju što traže, postavljaju prava pitanja, te su ti susreti bili vrlo zanimljivi – kaže Wojciech Goduński, vlasnik tvrtke Wojtex, koja razvija nekoliko ugostiteljskih franšiznih sustava (Biesiadowo, Western Chicken, Rybkodajnia, Western Tortilla, Cofeelofee i Mangatto).

Izlagači će napraviti sve kako bi privukli potencijalne partnere i primatelje franšize. Dobro znaju koliko je prvi dojam važan, te se zato sve veći broj tvrtki odlučuje graditi verne replike poslovnica.

Biraj brand

Budući će primatelji franšize imati priliku birati koncepte iz desetak branši. Najbrojniji će, i ove godine, biti sustavi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva – predstavit će se više od 50 brandova. Pored domaćih, izvorno poljskih sustava poput Biesiadowo, Blikle, Da Grasso, Kebab King, Salad Story, na sajmu će se naći i neki od svjetski poznatih brandova – Denny’s, Arby’s, Grimaldi’s, a zanimljivo je da ovi sustavi partnere za suradnju traže i u zemljama ove regije. Primjećuje se, također, da će ove godine na sajmu u Varšavi biti mnogo više prodavača sladoleda (Lody Bonanno, Lodolandia, Lodostrefa, Mangatto, Lody Marsjano, Lody Willish) te kafeterija (Bike Caffe, Coffeeloffee, So! Coffee). Iskustvo iz prethodnih godina pokazuje da veliko interesovanje uvijek vlada i za partnerske sustave trgovinskih lanaca – Carrefour, Delikatesy Centrum, Freshmarket, Groszek, Intermarche, Zabka... Poduzetnici koji su, pak, zainteresirani za financijski sektor, moći će također birati između nekoliko brandova banaka i osiguravajućih društva (Alior Bank, Getin Bank, Tax Care, PZU, Aviva, Superpolisa).

Stekni znanje

Sajam je u Varšavi i prilika za susret iskusnih poduzetnika s onima koji tek namjeravaju ući u posao ili su novi u poduzetničkim vodama. Tijekom niza predavanja, uspješni biznismeni i stručnjaci iz oblasti franšizinga, potrudit će se pomoći i naučiti buduće primatelje franšize kako izabrati koncept "po svojoj mjeri", na što obratiti pažnju u franšiznom ugovoru ili kakvu financijsku korist očekivati od ​​uzimanja franšize. Ulaznice za sajam vrijede i za Forum o franšizingu.

Svi su barem jednom u životu razmišljali pokrenuti privatni posao. Sajam nudi mnoštvo ideja.

Preduzmi nešto

Sajam franšiza u Varšavi jest i mjesto koje vjerno dočarava svu raznolikost franšizne ponude. Oni koji prvi put dolaze na sajam po pravilu su iznenađeni brojem sistema koja se razvijaju u sustavu franšiziga, a potom, i saznanjem što sve može biti franšiza. Većina posjetitelja, međutim, dobro je upoznata s ovim modelom poslovanja i dolaze na sajam kako bi upoznali predstavnike franšiznih sustava i stupili u ozbiljne pregovore o kupnji franšize. Među njima su i oni koji dolaze vidjeti, raspitati se te usporediti – kako bi konačnu odluku donijeli kod kuće, nakon razgovora s obitelji, i nekoliko tjedana pomnog razmatranja. – Svi su barem jednom u životu razmišljali o pokretanju vlastitog posla. Međutim, vrlo je mali broj posjetitelja sajma koji ostanu samo na tome. Većina se, prije ili kasnije, odluči na ovaj korak – kaže, na temelju iskustva, Michał Wiśniewski, direktor franšiznog razvoja u tvrtki PROFIT system, koja je i organizator sajma.

Čitatelji portala Franchising.hr koji žele posjetiti sajam u Varšavi mogu računati na besplatne ulaznice – trebaju samo popuniti sljedeću kontakt-formu.

Podaci o posjetitelju
Ime i prezime *
Mjesto, država *
Telefon
E-mail *
Posjećujete sajam da biste:



Ukoliko vas zanima kupnja franšize, koje vas branše posebno zanimaju?
Želite li da vam zakažemo sastanak s nekom od tvrtki koje izlažu na sajmu? Kojom?
Želite li sastanak s konzultantima PROFIT systema tijekom sajma u Varšavi? Ukoliko da, navedite temu sastanka.
If you see this, leave this form field blank

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank