10.10.2016

Kako to rade iskusniji

U četvrtak 13. listopada počinje 14. Sajam franšiza u Varšavi. Smotra koja je vremenom postala najveći franšizni događaj u centralnoistočnoj Europi, privlači i posjetitelje iz inozemstva.

Za ovih 14 godina, koliko sajam u Varšavi postoji, mnogo se toga promijenilo. Ne samo što je postao najveći događaj ove vrste u Središnjoj i Istočnoj Europi, već iz godine u godinu obara vlastite rekorde, i po broju izlagača i po broju posjetitelja. Iako je još uvijek okrenut domaćem tržištu te domaćim poduzetnicima, postotak sustava i posjetitelja koji dolaze iz inozemstva, također, raste. Prošle godine, više od 7.000 ljudi došlo je potražiti ideje za posao. Sajam u Varšavi je, s druge stane, idealna prilika za vlasnike malih te srednjih biznisa koji još uvijek razmišljaju o franšizingu, a željeli bi se uvjeriti kako se, u kojim područjima i u kojem obujmu, posao može razvijati putem franšizinga.

Sajam franšiza u Varšavi svjedoči i o stupnju razvoja poljskog franšiznog tržišta

Igor Bogojević, direktor PROFIT systema za Adriatik regiju, tvrtke koja je i organizator ove manifestacije, kaže da je sajam u Varšavi interesantan i zbog još jednog aspekta. – Odmah se vidi da je pravljen po mjeri poduzetnika – i onih koji stoje iza franšiznih sustava i posjetitelja koji su došli vidjeti, porazgovarati, upoznati se te, najzad, kupiti franšizu. U biti, tema i fokus ovog sajma jesu biznis i komunikacija. Za razliku od spektakularnosti i pompe koja, recimo, prati najveći europski franšizni sajam – sajam u Parizu, varšavski je svedeniji i, rekao bih, primjereniji tržištima centralnoistične Europe. Vidjet ćete da su štandovi odmjereniji, skromnijeg formata i da – prije svega – pozivaju na razgovor. Također, zanimljivo je, ali i izuzetno važno, što posjetitelji sajma u Varšavi najčešće imaju priliku izravno i otvoreno pričati ili sa samim vlasnicima ili s visoko pozicioniranim menadžerima koncepta. Posjetiteljima to prija, ulijeva im dodatno povjerenje u sustav, i to se primjećuje. Ljudi znaju da mogu slobodno prići, pitati, razgovarati, jer je neophodno upoznati brand i koncept prije no što se odluče za kupnju franšize – prenosi svoja iskustva Bogojević.

Ove godine, sajam započinje u četvrtak 13. listopada i traje do subote 15. listopada. Organizator najavljuje da će se predstaviti 173 franšizna sustava, a da će najveći broj, kao i prethodnih godina, biti iz područja gastronomije i ugostiteljstva. Zainteresirani za kupnju franšize, međutim, imat će priliku birati brandove iz još 15 branši (edukacija, financije, maloprodaja, moda, ljepota, zdravlje, turizam...).

Sajam ne posjećuju samo poduzetnici koji već imaju iskustva s franšizingom, no i početnici koji bi se tek upoznali sa ovim vidom poslovanja. Stoga se u okviru sajma organiziraje i Forum o franšizingu. Stručnjaci iz ove oblasti će svojim savjetima pomoći svim zainteresiranim posjetiteljima – od toga kako odabrati pravu poslovnu ideju, do toga kako utvrditi te provjeriti što davatelj franšize zaista nudi. Predavanja su raspoređena u sva tri dana, a Forum ove godine otvara predavanje na temu "Tuđe ideje za vlastiti biznis – što je to franšizna suradnja?"

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank