Češke franšize u ekspanziji
Među zemljama Središnje i Istočne Europe u kojima franšizni sektor bilježi konstantan rast posljednjih godina se našla i Češka. Prema posljednjem "Izvještaju o tržištu franšiza" konzultantske kuće PROFIT system, u Češkoj djeluje oko 200 franšiznih sustava – od toga, čak 124 domaća branda. Za samo dvije godine, udio domaćih franšiza u Češkoj je, naime, porastao – sa 40% na 65%. Iako se potražnja (i popularnost) za stranim (uglavnom američkim) franšizama ne smanjuje, i češki franšizni koncepti bilježe uspjeh – i ne samo na matičnom tržištu. Sasvim očekivano, zbog jezične, kulturološke te ekonomske sličnosti, većina čeških sustava franšizne podružnice ima u Slovačkoj. Posljednjih godina, međutim, svoje su franšize počeli "izvoziti" i na druga europska tržišta, što uključuje i neka od prilično zahtjevnih tržišta Zapadne Europe.
Sustavi koji franšize imaju u Slovačkoj, po pravilu uspješno posluju na ovom tržištu. O tome svjedoče franšizni sustavi poput Fitness Food Menua, keteringa zdrave hrane, koji na slovačkom tržištu ima 16 poslovnica, te lanca trgovina za opremanje doma Orion, koji ima 22 jedinice. Među njima je i Bon Bon, lanac prodavaonica čokolade, kao i Dejà Vu Boutique, lanac second-hand dućana, koji će do kraja godine otvoriti tri nove jedinice, ali i ponuditi master franšizu za slovačko tržište.
Susjedna Poljska je već – druga priča. Da se poslovno okruženje u ovoj zemlji razlikuje od češkog i slovačkog, potvrđuju i u kompaniji Sunkins, pod čijim se okriljem razvija lanac nutricionističkih savjetovališta "Svijet zdravlja". – U Slovačkoj je situacija vrlo slična našoj. U Poljskoj, pak, ljudi reagiraju na sasvim drukčije stvari. U posljednjih nekoliko mjeseci, međutim, čini nam se da smo i u Poljskoj uspjeli ponuditi svoje usluge tako da budu privlačne lokalnim klijentima – kaže direktorica Marta Nosková te dodaje da trenutačno imaju 16 centara u Slovačkoj i tri u Poljskoj. Osim "Sveta zdravlja", na poljsko se tržište probila i ljekarna s proizvodima od konoplje Konopná lékárna, koja, preko primatelja master franšize, na ovom tržištu ima jedno prodajno mjesto.
Kao primjer za uspješnu ekspanziju ka Zapadu, pak, uzima se fast-food koncept u francuskom stilu Bageterie Boulevard, koji će ove jeseni prvu poslovnicu otvoriti u Dresdenu. Izbor ove lokacije nije slučajnost, kažu u kompaniji. Dresden se, naime, nalazi blizu granice s Češkom, te neće biti teško voditi i nadgledati posao prije no što se upuste u otvorenje restorana u Leipzigu i Berlinu – što je planirano za sljedeću godinu. Na njemačkom tržištu franšizu razvija i lanac pivnica The PUB.
– Većina čeških sustava koji posluju u inozemstvu dolazi iz uslužnog sektora, a posebno su popularni gastronomski koncepti. Među njima su i "Dobra čajdžinica" te The PUB. Očekujemo i da će se u budućnosti češki franšizni sustavi širiti na stranim tržištima, prvenstveno u oblasti usluga – kaže Lenka Novakova, menadžerica razvoja u konzultantskoj kući PROFIT system.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela visokokvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima regije.
Popularno na forumu
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...