22.11.2016

Dobar se glas daleko čuje

"Kuća piva" iz Slavonskog Broda gotovo te je turistička atrakcija. S dobrim rezultatima i franšiznim modelom suradnje, sada su spremni i za partnere izvan Hrvatske.

Pod jednim krovom "Kuće piva" u Slavonskom Brodu, smještena su četiri koncepta – "Pivska soba", "Beer Food", restoran "Antik" te catering. U prve su dvije godine poslovanja uspjeli postati najveći potrošači čuvenog "Žuje" Zagrebačke pivovare – i to točenog. "Pivska soba" im je, prema riječima Željka Špalata, idejnog tvorca te vlasnika koncepta, postala mala, jer "Kuća piva" nije samo mjesto okupljanja Brođana, već i turista, a uskoro se očekuje i otvorenje dvije franšize u Hrvatskoj. Koncept je, međutim, na raspolaganju i zainteresiranim poduzetnicima iz drugih zemalja regije.

Gostu je najvažnije ponuditi izbor:
U "Pivskoj sobi" u Slavonskom Brodu nudi se 200 vrsta piva, različitih cjenovnih kategorija.

U širenju ove poslovne ideje, kako kaže Špalat, najteže je pronaći dobru lokaciju, koja ne mora nužno biti kuća, ali mora biti prostor sa više soba. – Mi provjeravamo je li lokacija dobra, zatim primatelju osiguravamo dizajn lokala, te naše izvođače radova, dobavljače namještaja, ali to može učiniti i sam, ukoliko mu je jeftinije. Mi mu nudimo pomoć, ali ga ne uslovljavamo, jer naš interes nije da nekoga opteretimo bilo čim. Važno je da prostor uredi po našim uputama – kaže Špalat.

Ponuda u franšiznim "Kućama piva" ne bi morala biti u potpunosti ista. U "Pivskoj sobi" u Slavonskom Brodu nude 200 vrsta piva, različitih cjenovnih kategorija, dok bi franšizni objekti morali ponuditi najmanje 100. – Za 30 godina rada u ugostiteljstvu naučio sam da je gostu najvažnije ponuditi izbor. Prošlo je vrijeme kada se otvarao lokal i nudilo 10 vrsta piva. Mi imamo piva od 15 do 80 kuna i svako ima svoga kupca. Primjerice, piva koja koštaju oko 30 kuna ne možemo nakupovati koliko su tražena. Naši su gosti ljudi srednjeg sloja, intelektualci koji vole doći i probati i neka nova piva. Asortiman bi se, kada je riječ o franšizama, prilagođavao lokalnom tržištu. Ekskluzivitet prodaje piva ugovara se samo za točeno pivo, ne i za flaširana – objašnjava Špalat.

Što se tiče "Beer Food-a" i restorana, sve recepture proizvoda, poput pivskih testa, davatelj bi franšize prenio primatelju, a meni bi se opet prilagođavao lokalnom tržištu. – Nema smisla uvjetovati primatelje glede asortimana jer se ne prodaju isti proizvodi na svim tržištima jednako dobro. Poznato je da je trećina menija klasika, ostalo je mašta. I uvijek mora postojati "jelo koje zove gosta" – dodaje Špalat.

Pivska soba „Kuće piva“ s hranom iz Beer Fooda

Primateljima bi na raspolaganju bili svi dobavljači "Kuće piva", naročito stranih piva s kojima bi, kako kaže Špalat, uz naručivanje većih količina, mogli ostvariti i bolje cijene. – Što se tiče hrane, namirnice se nabavljaju na lokalnom tržištu, isključivo od lokalnih, certificiranih proizvođača hrane i u formiranju mreže dobavljača pomažemo i mi kao davatelji franšize. Važno je da gost zna što jede, odakle je hrana i da je ona ukusna. U Slavonskom Brodu imamo stalne dobaljače i budući da se i oni na taj način reklamiraju i sami se trude da njihova hrana bude kvalitetna – rajčica ukusna, gljiva svježa – objašnjava on kako funkcionira lanac nabave te dodaje: – Uz partnera smo sve vrijeme, zajedno pronalazimo dobavljače, obučavamo ga mjesec dana kako raditi, obučavamo radnike, jer ne želimo da bude nikakvog straha prije otvorenja.

Od trenutka kada se nađe lokacija do otvorenja, uz dobru organizaciju, dovoljno je svega dva meseca. Ulaganja u ovu franšizu, prema riječima Špalata, iznose od 800 do 900 eura po kvadratu, a franšizne su naknade stvar dogovora. – S rezultatima poslovanja koje smo mi ostvarili, siguran sam da bi svaka pivovara ušla u sufinanciranje te bi taj iznos na kraju iznosio oko 600 eura po kvadratu. Zašto sam tako siguran? U Slavonskom Brodu uspijevamo rastočiti 50 do 70 bačvi tjedno. Kada imate takve rezultate, pivara s kojom sklapate ugovor te prodajete samo njena točena piva, spremna je sufinancira projekt – objašnjava Špalat.

Potpuno je siguran da bi pivovare i izvan Hrvatske bile zainteresirane za ovakvu suradnju. Naime, stup "Pivske sobe" jeste suradnja s jednom pivovarom kada je riječ o točenom pivu. U slučaju "Kuće piva" u Slavonskom Brodu, to je Zagrebačka pivovara i naglasak je na Ožujskom pivu. Ideja je da se na lokalnom tržištu sklapaju ugovori za ekskluzivu na točenom pivu s onim pivovarama čije se pivo i najviše traži, objašnjava Špalat.
Lomili smo led, sada zaista imamo dobru priču. Svaka će pivovara prihvatiti takvu suradnju. Dakle, pivovarama nije problem prodati flaširana piva jer ga mogu prodavati u trgovinama, hotelima i ugostiteljskim objektima, ali točeno se prodaje samo u ugostiteljskim objektima. Kada ste u situaciji da možete rastakati hektolitre točenog piva, svaka pivovara hoće ući u sufinanciranje – dodaje on.

Budući da je dugo godina u ovoj branši podsjeća na nepisano pravilo ugostiteljstva – ukoliko "štedite" svaku kunu, zarada može ići do 25 posto prihoda, optimalno je 20 posto, a normalno je 15 posto. – S našim prometom, koji je prošle godine iznosio osam milijuna kuna, dobit je zaista velika – kaže on.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank