Snažno u franšizing
Kada je u listopadu ove godine belgijsko-brazilski pivarski gigant Anheuser-Busch InBev kupio svog najvećeg konkurenta SABMiller, i u južnoafričkoj punionici Coca-Cole došlo je do "komešanja". Ovom akvizicijom, naime, AB InBev je "naslijedio" i SABMillerovih 54,5 posto udjela u kompaniji Coca-Cola Beverages Africa (CCBA), najvećoj punionici Coca-Colinih napitaka na afričkom kontinentu, koju su do tada, kao joint venture, držala tri partnera – matična The Coca-Cola Company, južnoafrički Gutsche Family Investments te britansko-južnoafrički pivar SABMiller.
Coca-Cola je odmah po akviziciji najavila da će iskoristiti pravo prvokupa te ušla u pregovore s najvećim proizvođačem piva na svijetu, sada većinskim vlasnikom punionice CCBA. Brže no što se očekivalo, ovih je dana, u zajedničkom priopćenju, objavljeno da je postignut dogovor "koji zadovoljava interese obje strane" –po kojem je Coca-Cola otkupila udio AB InBeva u južnoafričkoj punionici za 3,15 milijardi dolara.
Na taj način, Coca-Cola Beverages Africa ostaje najveća punionica na afričkom kontinentu, sa značajnim prostorom za rast, ali i već razrađenom distribucijskom mrežom u zemljama Istočne i Južne Afrike – što uključuje Južnoafričku Republiku, Keniju, Ugandu, Tanzaniju, Namibiju, Etiopiju, Mozambik, Ganu, Komore i Mayotte. Iako se ovim dogovorom AB InBev zadržao na "pristojnoj distanci" od tržišta bezalkoholnih pića u Africi, ne treba zaboraviti da, s druge strane, u Latinskoj Americi blisko surađuje u poslovima punjenja s tvrtkom PepsiCo, najvećim Coca-Colinim rivalom – što djelomično objašnjava i opravdava želju američkog diva da ovaj segment poslovanja u Africi zadrži pod svojom kontrolom.
Zanimljivo je da je dogovor između Coca-Cole i AB InBeva uključio i kupnju AB InBevovog poslovanja s punjenjem u zemljama koje do sada CCBA nije pokrivala u Africi – među njima su Zambija, Zimbabve, Svazi, Lesoto te Bocvana, ali i zemlje Središnje Amerike – El Salvador i Honduras. Cijena za ovu transakciju još nije objavljena.
S novim teritorijima na kojima tek treba uspostaviti poslovanje, Coca-Cola dobiva novi – ali vrlo poznat izazov. Naime, shodno uobičajenoj praksi, Coca-Cola uglavnom poslove punjenja i distribucije svojih napitaka prepušta franšiznim partnerima. Prema ovom modelu poslovanja, poznatom i kao "Coca-Cola sustav", matična je tvrtka fokusirana na globalni marketing, inovacije te prodaju sirupa (koncentrata) za napitke neovisnim punionicama, dok su punionice, kao Coca-Colini franšizni partneri, zadužene za punjenje, pakiranje, skladištenje, distribuciju i prodaju na točno određenim teritorijima. U ovom trenutku, za Coca-Colu radi više od 270 kompanija širom svijeta.
Nema sumnje da će isti sustav biti primijenjen i u najnovijem slučaju, a kako je već najavljeno, poslovanje u spomenutim zemljama Afrike i Središnje Amerike do daljnjeg će voditi matična kompanija – sve dok se ne pronađu pogodni franšizni partneri. Pregovori sa zainteresiranima su već počeli, a prema prvim najavama, među njima bi se mogli naći i postojeći franšizni partneri – Coca-Cola European Partners, Coca-Cola Icecek ili Coca-Cola Hellenic – potonja, zadužena za 28 zemalja na tri kontinenta, pokriva, između ostalih, i teritorije Srbije, Crne Gore, Bosne i Hecegovine, Slovenije, Hrvatske i Makedonije.
Na matičnom tržištu, u Sjevernoj Americi, Coca-Cola također planira do kraja 2017. prodati 39 svojih postrojenja te prepustiti čak dvije trećine teritorija franšiznim partnerima. Samo u posljednjih nekoliko mjeseci, Coca-Cola je potpisala šest ugovora i završila četiri transakcije – potvrda da će proces potpunog prelaska na franšizing biti okončan do kraja sljedeće godine. Istu strategiju, Coca-Cola će prenijeti i na trenutačno najperspektivnije tržište – Kinu, gdje bi proces prelaska na franšizng trebao biti okončan najkasnije do 2020. godine.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Popularno na forumu
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Vuna kao vrijedan resurs
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Studenac preuzima lanac Lonia
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Pozdrav svima koji čitaju ovaj savjet, ja sam Dragana Letić. Imam troje djece i radim kao medicinska sestra u Zagrebu već 3 godine. Ako čitate ovu poruku, već ste u...
Biznis iz druge ruke
Poštovana, Tvrtka Family Shop za sada franšiznu mrežu isključivo razvija na matičnom tržištu u Poljskoj.
Biznis iz druge ruke
Molim informaciju kako stupiti u kontakt s firmom family Textiles? Hvala