16.02.2017

Tri desetljeća uz švedski brand

Husse je danas najveći franšizni sustav u svojoj branši te jedna od najuspješnijih europskih franšiza. Priča o prodaji hrane za pse i mačke ni nakon 30 godina, čini se, nema kraj.

Da je Tom Eliasson klonuo duhom te odustao od poduzetništva kada je početkom devedesetih godina prošloga stoljeća doživio bankrot, danas se ne bi mogao pohvaliti da stoji iza najvećeg svjetskog franšiznog sustava za prodaju hrane za pse i mačke. Srećom, razmišljajući o "drugim šansama", Eliasson je shvatio da se u proizvodnji hrane za kućne ljubimce krije nevjerojatna poslovna priča. S vrlo je malim ulaganjima 1991. preuzeo tvrtku Husse i od tada – ne zna za predah.

Husse, hrana Fot. Husse

Husse danas djeluje u više od 45 zemalja na četiri kontinenta te zapošljava više od 1.100 poduzetnika – među njima je 55 primatelja master franšize, 497 pojedinačnih primatelja franšize te oko 580 distributera.

Ova švedska tvrtka, osnovana 1987, poznata je po visokokvalitnoj hrani za pse, mačke i konje. Od ostalih proizvođača hrane izdvojili su se, međutim, i po dodatnoj usluzi – besplatnoj dostavi hrane na kućnu adresu. Za poduzetnog Eliassona, ovo je bila prilika za posve novo polje djelovanja – Husse je, tako, 1993. počeo davati franšizu te praviti mrežu partnera i distributera hrane za kućne ljubimce. Uz niska ulaganja, temeljitu obuku te stabilnu potporu matične tvrtke, franšizni paket tvrtke Husse privukao je veliki broj zainteresiranih. Primatelji su franšize vrlo brzo "premrežili" Švedsku, a ubrzo potom i Dansku, Norvešku i Finsku. Godine 1996. Husse se prvi put predstavlja na najvećem europskom sajmu franšiza u Parizu. Vrata ka Europi su se širom otvorila.

Danas, Husse djeluje u više od 45 zemalja na četiri kontinenta te zapošljava više od 1.100 poduzetnika – među njima je 55 primatelja master franšize, 497 pojedinačnih primatelja franšize te oko 580 distributera. Franšiznu mrežu razvija i u Srbiji, Makedoniji, Sloveniji i Hrvatskoj. Kao i u Kolumbiji, Meksiku, Južnoafričkoj Republici, Nigeriji, Angoli, Tajvanu, Japanu, Singapuru, Maleziji i Hong Kongu.
Od prošle godine, Husse pokušava osvojiti i najrazvijenije franšizno tržište svijeta – Sjedinjene Američke Države. Podatak vrijedan pažnje, pošto se uglavnom očekuje – i događa – obrnuto. Usto, Husse je prva europska tvrtka koja je od Američkog ministrastva poljoprivrede dobila dozvolu za izvoz hrane na ovo tržište. Za sada, Husse djeluje u pet saveznih država – Floridi, Kaliforniji, Illinoisu, Arizoni i New Yorku.

Foto: Husse; Osnovna oprema primatelja franšize

Iza branda Husse stoje sada već tri desetljeća rada i predanosti, međutim, tvrtki je sigurno na ruku išlo i to što se odnos prema kućnim ljubimcima uvelike promijenio – ljudi danas pse i mačke doživljavaju poput članova obitelji te su, shodno tome, spremni da im ugađaju, čak i kad je prehrana u pitanju. Umjesto da ljubimcima daju ostatke hrane, kao što je to donedavno često bio slučaj, vlasnici danas paze što kupuju i čime hrane svoje pse i mačke. Za Husse, svakako, osigurana budućnost.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank