03.03.2017

Iz Dubrovnika u svijet

Za kratko vrijeme, Direct Booker je u Dubrovniku postao brand. Ne samo kao agencija za organiziranje privatnog smještaja, već i tvrtka koja promovira turističku ponudu čitave regije. Svoje su znanje sada pretočili i u franšizu.

Kada je te 2009. Nikola Grubelić iz Dubrovnika dobio stan u nasljedstvo, odlučio ga je preurediti i ponuditi turistima. Iako je to bio njegov sekundarni posao, išao mu je od ruke te bi vrlo brzo popunjavao smještaj. – Uvijek sam imao viška gostiju te sam ih prosljeđivao drugim rentijerima. Ljudi su me brzo počeli doživljavati kao nekoga tko im može pronaći goste. Jednom sam prilikom imao grupu od deset Talijana koji su došli na sedam dana. Proslijedio sam ih susjedu i za tu uslugu zaradio 2.000 kuna. Razmišljao sam tada da, ukoliko bih istu stvar ponovio 30 puta, zaradio bih svoju tadašnju godišnju plaću i postao sam svoj gazda. To je zapravo bila "klica" za nastanak Direct Bookera – objašnjava Grubelić.

Nikola Grubelić, Direct Booker Fot. Direct Booker

Primatelja vidimo kao čovjeka punog entuzijazma, lidera sposobnog da povede sa sobom ostale ljude u timu. To bi trebala biti osoba do 40 godina, puna energije, poletnosti i želje da napravi rezultat. Iskustvo u turizmu nije presudno. Primarni ciljevi bi mu trebali biti da napravi rezultat i uživa u tome što radi.
Nikola Grubelić

Još mu je jedna okolnost išla na ruku – veliki turoperatori, još iz vremena stare Jugoslavije, propali su i privatni je smještaj ostao "na margini". Nikoga nije mnogo interesiralo, kako kaže, da ih, na neki način, okupi. – Rekao sam svom prijatelju Ninu Dubretiću da imam ideju za posao – okupiti rentijere privatnog smještaja i upravljati tim objektima – kaže Grubelić.

Nino je u to vrijeme radio u osiguranju, dok je Nikola bio rukovoditelj logistike. Nisu odmah napustili svoje poslove, već su na Direct Bookeru radili paralelno. – Krenuli smo tako što je Nino uzeo dozvoljeni minus od 3.000 eura, a ja sam imao toliko ušteđevine od prethodne sezone – kaže Grubelić.

Od dvoje do 70 zaposlenika

Tvrtka Partner Travel, u čijem je vlasništvu brand Direct Booker, osnovana je 2013. godine. U početku, u tvrtki su radili samo njih dvojica, pokrivali samo teritorij Dubrovnika. U ovom trenutku, pak, 70 zaposlenika upravlja s više od 3.000 smještajnih jedinica. Poslovnicu, osim u Dubrovniku, imaju i u Splitu, dok su u Crnoj Gori osnovali "sestrinsku" tvrtku.

Princip njihovog poslovanja je da smještajnu jedinicu kojom upravljaju oglase na dvadesetak internetskih stranica od kojih su 15 vodeće, poput Airbnba, HomeAwaya, Bookinga... Razvili su vlastiti rezeravacioni sustav, tako da se ne može dogoditi prebukiranost određenog smještaja. – Istina je da bi vlasnici smještaja mogli i sami oglašavati vlastiti smještaj, ali na dvije, maksimalno tri stranice, sve preko toga bi već postalo komplicirano. Posebno što je većini ljudi to sekundarni posao. Uz to, mi im donosimo i veću zaradu, jer se njihovim objektom bavimo 12 mjeseci. Znamo po kojoj cijeni ponuditi smještaj, naše poslovnice rade od osam do ponoći, zaposlenici odgovaraju na svaki upit gosta, javljaju se na telefone. Uz sve to, savjetujemo ih i kako prezentirati objekt – primjerice, da ujutro, kad je vrijeme doručka, slikaju sto s kroasanom i kavom, navečer – terasu s bocom vina na stolu, jer stranci kupuju ugođaj, a ne krevet i televizor, pošto to imaju i kod kuće – objašnjava Grubelić.

Za svoju uslugu naplaćuju pet posto od cijene smještaja, plus jedan euro po rezerviranom danu, što se ulaže u daljnji razvoj poslovanja.

No, tu se njihov posao ne završava. Uz smještaj koji su, kako kaže Grubelić, prodali po adekvatnoj cijeni, oni gostu nude i druge aktivnosti i usluge na destinaciji – transfer od aerodroma do smještaja, izlete, mogućnost rezerviranja doručka u obližnjem restoranu ili kućne dostave. – Dakle, mi nemamo vlastiti prijevoz, ne organiziramo mi izlete, već naše goste upućujemo na ljude i servise koji se time bave, tako da, osim što osiguravamo sebi zaradu kroz proviziju, upošljavamo i druge turističke djelatnike – kaže Grubelić.

U samoj smještajnoj jedinici gosta "čeka" katalog u kojem se nalazi ponuda restorana, barova, klubova, koji će im omogućiti određene pogodnosti ukoliko ih posjete. Pored toga, gost može preuzeti i mobilnu aplikaciju, koja je, zapravo, virtualna verzija kataloga. – Ideja je da se restorani oglase u našem katalogu i gostu Direct Bookera daju određen popust – kaže Grubelić.

Foto: Direct Booker, Katalog

Na taj način oni grade Direct Booker zajednicu (community) koja, osim svih navedenih pogodnosti, ima mogućnost ostavljati komentare o samom smještaju, restoranima, izletima i na samoj internetskoj stranici Direct Bookera.

Model poslovanja koji su razvili potpuno je zaživio u Dubrovniku, gdje upravljaju svakim trećim privatnim smještajem i gdje im rentijeri praktički sami dolaze sa željom za suradnju. – Sada model želimo razvijati i na drugim destinacijama. Prvi test je bilo otvaranje sestrinske firme u Crnoj Gori – dakle, u drugoj državi, s drugim zakonima, mentalitetom i navikama – i pokazalo se da ovaj biznis može biti uspješan bez obzira na te različitosti – kaže Grubelić.

Sljedeći korak – franšizing

Tako su došli i do ideje o franšizi. – Kolega Nino i ja smo uvijek razmišljali da bi i drugima trebali dati priliku da budu "sami svoje gazde". Željeli smo ono što smo mi stvorili podijeliti s drugima. Vjerujemo da svugdje ima ljudi koji su spremni raditi po cijeli dan, davati sebe u poslu da bi stvorili nešto za sebe, svoju obitelj i okolinu, dok bismo mi na taj način širili svoj brand i ubirali određene prihode – objašnjava Grubelić.

Teritorije Hrvatske i Crne Gore namjeravaju pokriti sami, a franšiza je dostupna za sve ostale zemlje. Postoji mogućnost uzimanja single-unit franšize (za određeni grad ili regiju), kao i master franšize.

Primatelju franšize nude razrađen model poslovanja, informatičko rješenje koje omogućuje da se s jednog mjesta upravlja svim objektima na više prodajnih kanala (internetskih stranica) i obuku. – Na samom početku bi idealno bilo da se počne s dva zaposlenika. Potrebna je skromna oprema – dva mobitela, dva računala ili jedan, ako će se raditi u dvije smjene, pisač i skener. Prvi korak je da primatelj akvizira smještajne jedinice i, praktički, može početi raditi kada sklopi posao s prvim rentijerom. Svi objekti su dobrodošli – od skromnih do luksuznih soba – naravno, ukoliko su legalni i ukoliko ih je država kategorizirala. Prednost manje luksuznih smještaja je što se nitko ne trudi izdati taj smještaj. Na koji način dolazi do rentijera, kako im pristupa, i potom kako upravlja objektom, kao i sve ostale potrebne informacije za poslovanje, primatelj će dobiti tijekom dvotjedne obuke u našim objektima – objašnjava Grubelić.

Direct Booker sustav

Na tržištu postoje i rentijeri koji ne žele imati posrednika niti raditi s turističkim agencijama. Direct Booker im je, stoga, odlučio ponuditi vlastiti sustav upravljanja objektima, uz određenu mjesečnu naknadu. Taj im sustav ne omogućava samo da učinkovito upravljaju smještajem, već i da, baš kao i Direct Booker, svojim gostima ponude i dodatne usluge na kojima mogu zaraditi. – To je, također, jedan od izvora zarade za primatelja usluge – kaže Grubelić.

S koliko smještajnih jedinica posao postaje isplativ teško je reći, jer zarada varira od destinacije do destinacije. – U Dubrovniku, na jednoj smještajnoj jedinici možemo zaraditi 500 eura godišnje, u Splitu 270, u Crnoj Gori 250. Formula je jednostavna, broj smještajnih jedinica puta broj prodanih dana. Cilj je da se ima što više smještajnih jedinica kaže on.

Foto: Svojim biznisom izravno pokrivaju područje grada Dubrovnika, Splita, Šibenika, Zadra, Herceg Novog, Budve, Sarajeva

Paralelno, primatelj gradi i mrežu dodatnih usluga transfera, izleta, restorana.
– Primatelja vidimo kao čovjeka punog entuzijazma, lidera sposobnog da povede sa sobom ostale ljude u timu. To bi trebala biti osoba do 40 godina, puna energije, poletnosti i želje da napravi rezultat. Iskustvo u turizmu nije presudno, ali bi bilo dobro, jer smo i mi mnogo učili i ulagali u ljude. Primarni ciljevi bi mu trebali biti da napravi rezultat i uživa u tome što radi kaže Grubelić.

Direct Booker zajednica

Internet stranica Direct Bookera za sada je "osobna iskaznica" tvrtke, ali postoje planovi za njezin daljnji razvoj. – Ideja je da u sljedećem koraku stvorimo Direct Booker zajednicu koja će dolaziti na našu stranicu bukirati smještaj. Stranica bi bila samo za registrirane članove koji bi, ukoliko rezerviraju preko naše stranice, dobivali popuste na smještaj i druge usluge objašnjava Grubelić.

Primatelj zarađuje po istom principu kao i davatelj franšize pet posto od cijene smještaja plus euro po prodajnom danu. Od toga, pola eura po prodajnom danu izdvaja se za franšiznu naknadu. Primatelj franšize ima priliku zarađivati ​​i prodajući oglase u katalogu, a od svakog prodanog oglasa 10 posto je naknada koja se daje davatelju franšize. Uz spomenute redovite naknade, primatelj franšize plaća i ulaznu naknadu koja za single-unit franšizu iznosi 5.000 eura, a za master 20.000 eura.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank