Benetton mijenja strategiju

Jačanje veze s franšiznim partnerima i povezivanje "fizičkih" trgovina s online trgovinama ključne su novine Benettonove strategije razvoja
Četvrtak
09.03.2017
Talijanski modni brand uvodi "poboljšanu verziju" franšizinga. Što će biti točke oslonca nove strategije?
 

Na prvom međunarodnom franšiznom sastanku, koji je početkom ožujka održan u sjedištu tvrtke United Colors of Benetton u blizini Trevisa, talijanski modni gigant okupio je više od 350 partnera i investitora i predstavio novu strategiju razvoja. Pod slikovitim nazivom Franchising 2.0, iz Benettona su najavili da će franšizing od sada biti okosnica širenja maloprodajne mreže, te da će suradnja između matične tvrtke i partnera biti – mnogo bliskija. U praksi, kako objašnjavaju top menadžeri Benettona, to znači da će kompanija raditi na kvalitetnijem prijenosu znanja, a partneri dobiti priliku izravno sudjelovati u razmjeni iskustava te primjera dobre prakse s matičnom tvrtkom.

Novi model, naime, predviđa i da trgovine u direktnom vlasništvu tvrtke postanu neka vrsta "oglednih laboratorija", koje će testirati poslovne modele prije no što se preporuče partnerima, a partneri će u suradnji s regionalnim menadžerima raditi na podizanju kvalitete usluge te ukupnog "korisničkog iskustva ".

Želimo se fokusirati na kupca, njegove zahtjeve, potrebe i želje – kaže CEO Benettona Marco Airoldi i dodaje da će upravo zbog toga partneri i primatelji franšize moći očekivati kvalitetniji transfer znanja i snažnu potporu matične kompanije pri otvorenju trgovine, vođenju poslovnice te smjeni sezonskih kolekcija – što su tri najvažnija trenutka u ovoj branši.

Nova, "poboljšana verzija" Franchising 2.0 podrazumijeva, također, i jačanje digitalnih kanala prodaje.
Trebamo pokazati da online prodaja nije neprijateljski teritorij. Prodaja putem interneta raste, to je činjenica, i svjesni smo da sve više ljudi, prije no što uđe u trgovinu, prvo posjeti web-site – kaže Christian Prazzoli, direktor franšiznog razvoja. Povezivanje "fizičkih" s online trgovinama, sljedeći je korak u razvoju. Tako će, u vrlo bliskoj budućnosti, prodavatelj putem mobilne aplikacije moći saznati koje je komade odjeće kupac gledao ili kupovao online, da bi mu, na temelju toga, mogao preporučiti željenu veličinu, boje ili kombinacije.

Sve navedene promjene podržane su već i jednom "starom" novinom. Benetton od 2014. razvija poseban koncept trgovine "On Canvas", gdje se pomoću jednostavnih modularnih konstrukcija u prostoru mogu stvarati zasebne cjeline, primjenjivati ​​drukčiji načini izlaganja robe, dok se raspored može mijenjati ovisno o veličini lokala, kolekcijama ili godišnjim dobima. Više od 230 Benettonovih trgovina je u svijetu već usvojilo ovaj koncept – među njima, i trgovine u Hrvatskoj i Srbiji. – Ova je fleksibilnost naša snaga – kaže Marko Messini, direktor distribucije i prodaje.

Redefiniranje odnosa s partnerima te evolucija franšiznog odnosa ne trebaju čuditi. Od 5.000 trgovina, koliko danas posluje pod Benetton brandom, čak 3.600 je u rukama partnera, 400 pripada primateljima franšize. "Neizravni kanali" generiraju i 65% prihoda kompanije. Međutim, relativno mali postotak "čistih" franšiza (10%) ukazuje na to da širenje maloprodajne mreže kroz klasični franšizing nije do sada bilo u fokusu kompanije. Prema novoj strategiji, to bi se trebalo promijeniti. Do 2020, naime, postotak franšiznih trgovina bi se mogao popeti i na 40%.