22.03.2017

Četiri dana u znaku franšize

Dvadeset četiri zemlje, više od 530 izlagača, tisuće sklopljenih franšiznih ugovora – saldo je ovogodišnjeg Sajma franšiza u Parizu.

Od 19. do 22. ožujka Pariz je bio centar franšiznih dešavanja. Najznačajniji europski sajam ove vrste okupio je izlagače i predstavnike franšizne industrije iz 24 zemlje. Najveći broj sudionika i predstavljenih brandova došlo je, sasvim očekivano, iz Francuske (428), a zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posjetitelja iz inozemstva, na ovogodišnjem je sajmu sudjelovalo i 138 inozemnih brandova – bilo je sustava iz Španjolske, Rusije, Nizozemske, Sjedinjenih Američkih Država, Tajlanda... Osim franšiznih sustava, za ova četiri dana, predstavile su se i brojne nacionalne franšizne udruge, odvjetničke kuće, banke, konzultantske tvrtke specijalizirane za franšizing.

sajam, franšiza, Pariz Fot. PROFIT system

Franchise Expo Paris:
Zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posjetitelja iz inozemstva, na ovogodišnjem sajmu u Parizu sudjelovalo je i 138 inozemnih brandova, iz 23 zemlje, s četiri kontinenta

Od brandova koji dolaze iz inozemstva, najviše je predstavnika imala Italija (38) – svoje su franšize ponudili i svjetski poznati brandovi kao Illy Caffe, United Colors of Benetton, Geox, a među njima i tvrtka koja u ovom trenutku traži partnere u Hrvatskoj i Sloveniji – Coincasa. Za razliku od prethodnih godina, kada je s najrazvijeneg tržišta franšiza na svijetu – Sjedinjenih Američkih Država – dolazilo tek nešto više od desetak brandova, ove se godine predstavilo 26 sustava – između ostalih, Anytime Fitness, Chem-Dry, Papa John’s, Subway, Sketchers. Veliki broj franšiza, kao i obično, dolazi iz susjedne Španjolske (15) – jedna od najpoznatijih je Naturhouse, lanac centara za prodaju dijetetskih preparata i savjetovanje o zdravoj prehrani, koja partnere traži i u zemljama Zapadnog Balkana.

Relativno mali broj franšiznih sustava, u pravilu, potječe iz zemalja Središnje i Istočne Europe. Ove godine, međutim, znatno je pojačanje stiglo iz Srbije. U okviru nacionalnog štanda, a u organizaciji Privredne komore Srbije, u Parizu su svoje koncepte predstavili Fly Fly Travel, Mini Pani, Arcus Health, 925 (MIM fashion) i SuanPan (PRO-Mens).

sajam, franšiza, Pariz

Foto: (Profit system)

Epitet najznačajnijeg, sajam u Parizu ne nosi samo zbog broja predstavljenih sustava, već i zbog raznovrsnosti – i koncepata i branši iz kojih potječu. Bez mnogo iznenađenja, međutim, i ove su godine dominirali sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva, s više od 60 predstavljenih brandova. Nudile su se franšize restorana francuske kuhinje, slastičarnice, čokolaterije, kafići, a veliko je interesovanje vladalo i za koncepte brze prehrane – burgeri, pizze, piletina, sendviči, meksička hrana, sve je bilo u igri. Zanimljivo je da, suprotno trendovima u svijetu, Francuzi i dalje ulažu u koncepte za prodaju smrznutog jogurta, i dugi redovi posjetitelja zainteresiranih za neku od ovih franšiza, svjedoče o njihovoj popularnosti na francuskom tržištu.

Pored gastronomije, veliki broj brandova predstavljao je svijet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (44 branda), kao i sektor ljepote, zdravlja i fitnesa (36 brandova). Primjetno je da raste i broj sustava iz svijeta zabave (kuglane, escaperooms, adrenalinske i laser tag igraonice), ali je to bila samo kap u obilju koncepata koji su se ove godine nudili posjetiteljima sajma – 3D printing, prodaja elektroničkih cigareta, cvjećare, škole stranih jezika, prodavnice poklona, ​​auto-dijelova...

Foto: Le Club Business Lounge (Profit system)

Svaki je sajam mjesto gdje se neposredno sreću i upoznaju davatelji (izlagači) i potencijalni primatelji franšiza (posjetitelji), a postotak sklopljenih partnerstva na sajmu u Parizu iznimno je visok. Prema podacima organizatora, naime, 76% posjetitelja dolazi s jasnom namjerom kupiti franšizu i pokrenuti poslovanje u roku od godinu dana, a statistika potvrđuje da 75% izlagača pronađe franšizne partnere i sklopi preliminarne ugovore upravo tijekom ovog sajma.

Među 35.000 posjetitelja, koliko u prosjeku prođe kroz sajamski kompleks Portes de Verseilles, ima i onih koji još uvijek razmišljaju o "ulasku u franšizing". Takvi su posjetitelji imali na raspolaganju i više od 100 besplatnih konferencija i seminara posvećenih franšiznom modelu poslovanja. A za one koji na sajam dolaze uspostaviti poslovne kontakte, otvoren je i biznis klub ("Le Club"), gdje su, u mirnoj i poslovnoj atmosferi, mogli održati sastanke i pronaći buduće partnere, investitore, dobavljače.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank