Četiri dana u znaku franšize
Zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posjetitelja iz inozemstva, na ovogodišnjem sajmu u Parizu sudjelovalo je i 138 inozemnih brandova, iz 23 zemlje, s četiri kontinenta
Od 19. do 22. ožujka Pariz je bio centar franšiznih dešavanja. Najznačajniji europski sajam ove vrste okupio je izlagače i predstavnike franšizne industrije iz 24 zemlje. Najveći broj sudionika i predstavljenih brandova došlo je, sasvim očekivano, iz Francuske (428), a zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posjetitelja iz inozemstva, na ovogodišnjem je sajmu sudjelovalo i 138 inozemnih brandova – bilo je sustava iz Španjolske, Rusije, Nizozemske, Sjedinjenih Američkih Država, Tajlanda... Osim franšiznih sustava, za ova četiri dana, predstavile su se i brojne nacionalne franšizne udruge, odvjetničke kuće, banke, konzultantske tvrtke specijalizirane za franšizing.
Od brandova koji dolaze iz inozemstva, najviše je predstavnika imala Italija (38) – svoje su franšize ponudili i svjetski poznati brandovi kao Illy Caffe, United Colors of Benetton, Geox, a među njima i tvrtka koja u ovom trenutku traži partnere u Hrvatskoj i Sloveniji – Coincasa. Za razliku od prethodnih godina, kada je s najrazvijeneg tržišta franšiza na svijetu – Sjedinjenih Američkih Država – dolazilo tek nešto više od desetak brandova, ove se godine predstavilo 26 sustava – između ostalih, Anytime Fitness, Chem-Dry, Papa John’s, Subway, Sketchers. Veliki broj franšiza, kao i obično, dolazi iz susjedne Španjolske (15) – jedna od najpoznatijih je Naturhouse, lanac centara za prodaju dijetetskih preparata i savjetovanje o zdravoj prehrani, koja partnere traži i u zemljama Zapadnog Balkana.
Relativno mali broj franšiznih sustava, u pravilu, potječe iz zemalja Središnje i Istočne Europe. Ove godine, međutim, znatno je pojačanje stiglo iz Srbije. U okviru nacionalnog štanda, a u organizaciji Privredne komore Srbije, u Parizu su svoje koncepte predstavili Fly Fly Travel, Mini Pani, Arcus Health, 925 (MIM fashion) i SuanPan (PRO-Mens).
Foto: (Profit system)
Epitet najznačajnijeg, sajam u Parizu ne nosi samo zbog broja predstavljenih sustava, već i zbog raznovrsnosti – i koncepata i branši iz kojih potječu. Bez mnogo iznenađenja, međutim, i ove su godine dominirali sustavi iz područja gastronomije i ugostiteljstva, s više od 60 predstavljenih brandova. Nudile su se franšize restorana francuske kuhinje, slastičarnice, čokolaterije, kafići, a veliko je interesovanje vladalo i za koncepte brze prehrane – burgeri, pizze, piletina, sendviči, meksička hrana, sve je bilo u igri. Zanimljivo je da, suprotno trendovima u svijetu, Francuzi i dalje ulažu u koncepte za prodaju smrznutog jogurta, i dugi redovi posjetitelja zainteresiranih za neku od ovih franšiza, svjedoče o njihovoj popularnosti na francuskom tržištu.
Pored gastronomije, veliki broj brandova predstavljao je svijet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (44 branda), kao i sektor ljepote, zdravlja i fitnesa (36 brandova). Primjetno je da raste i broj sustava iz svijeta zabave (kuglane, escaperooms, adrenalinske i laser tag igraonice), ali je to bila samo kap u obilju koncepata koji su se ove godine nudili posjetiteljima sajma – 3D printing, prodaja elektroničkih cigareta, cvjećare, škole stranih jezika, prodavnice poklona, auto-dijelova...
Foto: Le Club Business Lounge (Profit system)
Svaki je sajam mjesto gdje se neposredno sreću i upoznaju davatelji (izlagači) i potencijalni primatelji franšiza (posjetitelji), a postotak sklopljenih partnerstva na sajmu u Parizu iznimno je visok. Prema podacima organizatora, naime, 76% posjetitelja dolazi s jasnom namjerom kupiti franšizu i pokrenuti poslovanje u roku od godinu dana, a statistika potvrđuje da 75% izlagača pronađe franšizne partnere i sklopi preliminarne ugovore upravo tijekom ovog sajma.
Među 35.000 posjetitelja, koliko u prosjeku prođe kroz sajamski kompleks Portes de Verseilles, ima i onih koji još uvijek razmišljaju o "ulasku u franšizing". Takvi su posjetitelji imali na raspolaganju i više od 100 besplatnih konferencija i seminara posvećenih franšiznom modelu poslovanja. A za one koji na sajam dolaze uspostaviti poslovne kontakte, otvoren je i biznis klub ("Le Club"), gdje su, u mirnoj i poslovnoj atmosferi, mogli održati sastanke i pronaći buduće partnere, investitore, dobavljače.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac brze usluge, poznat po sendvičima, planira do kraja 2016. uspostaviti mrežu od 45 restorana u Bugarskoj.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Popularno na forumu
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...