Oruđe protiv recesije
"Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspijevaju pronaći prvi posao. Sajam je stoga namijenjen i mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike",
Nives Bartolić
Tvrtka Primorski sejem koja organizira sajmove i događaje ove godine prirediće sedmi Sajam okusa od 10. do 13. veljače 2013. U okviru te manifestacije održava se, zapravo, nekoliko sajmova, Sajam vina, sladoleda, gastronomije i pića. Pomenutim stručnim sajmovima, prvi put ove godine „pridružiće se“ Međunarodni sajam opreme za trgovine, franšizinga i B2B. O Sajmu franšiznog poslovanja, očekivanjima i uvjetima za nastup razgovaramo sa menadžerom projekta Nives Bartolič.
Možete li nam ukratko predstaviti Sajam franšiznog poslovanja?
Sajam franšiznog poslovanja u sklopu Međunarodnog sajma opreme za trgovine & B2B, ove godine se održava prvi put. Sajam se pridružuje uspješnim stručnim sajmovima okusa koji se već šest godina uspješno odvijaju u isto vrijeme i svake godine privuku oko 15.000 posjetitelja iz struke. Sajmovi su za javnost otvoreni samo prvi dan. Veći broj sudionika očekujemo iz Italije iz oblasti gastronomije, ljepote i njege i prodaje odjeće. Događaju će prisustvovati i Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, a počasni gost bit će Sotiris Janakakis, generalni menadžer i pravni savjetnik Franšizne asocijacije Grčke koji je svojevremeno bio i pravni savjetnik World Franchise Council-a.
Koliko je zanimanje za ovakav vid sajmova u Sloveniji?
Sajam se održava pod sloganom "Aktivno oruđe protiv recesije". Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspijevaju pronaći prvi posao. Sajam je upravo namijenjen mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike, kao i poslovnim ljudima koji imaju ili su već imali svoje firme ili žele upustiti u novi poslovni izazov. Većina ljudi ne shvaća što pojam franšize znači. Zato je pored medijske pažnje koja je posvećena Sajmu posjetiteljima neophodno dati praktične informacije. Najvažnije je da ljudi koji žele ući u neki posao razumiju prednosti poslovanja kroz franšize. Recimo, da time preuzimaju brend koji već postoji i da su već na početku poznati troškovi i sam proizvod. Cilj Sajma SHOPexpo je da franšizno poslovanje u Sloveniji postane, kao u ostalim dijelovima svijeta, prihvaćen model poslovanja i motiv za ulazak u poduzetničke vode.
Nezainteresiranost prvenstveno dolazi kao posljedica toga što je franšizno poslovanje još uvijek velika nepoznanica. Potrebno je veće učešće i banaka koje bi trebale podržati one koji žele pokrenuti franšizni posao. Ujedno, referenti u bankama bi trebali već biti upoznati s tim što franšizno poslovanje jeste.
Koji su uvjeti za nastup na Sajmu?
Na Sajmu mogu nastupiti ponuđači franšiza i tako na najučinkovitiji, brz i ekonomičan način osigurati veću popularnost svog franšiznog brenda i proširiti svoj posao. Cijene ovise o vrsti i veličini štanda. Primjerice, štand od 12 kvadrata košta od 1.350 do 1.750 eura ovisno o željenom uređenja štanda. Sajmove organiziramo već 20 godina i uočili smo da mnogo tvrtki u posljednje vrijeme čeka posljednji mogući datum za potvrdu svog sudjelovanja. Pošto se Sajam održava poslije blagdana, rok smo produžili do 20. siječnja 2013.
SHOPexpo nudi izlagačima idealno okruženje za stjecanje poslovnih prilika. Na Sajmu će stručnjaci održati prezentacije o modelima franšize. Izlagači ne bi trebali propustiti forume, B2B ili mogućnost da predstave svoj franšizni posao i tako posjetiteljima ponude uspješan poslovni model i brand.
Mislim da su franšize potcijenjene, ali vjerujem da će s pravim marketinškim aktivnostima franšizing zaživjeti u većoj mjeri. U Sloveniji postoji mnogo neiskorištenog poslovnog prostora za koji se u početku ne plaća stanarina, što je dobar start i za franšize.
pročitajte članke
Što je potrebno i tko može postati primatelj franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik Solution Laba
„Moć franšizinga? Postoje procedure, nema puno otvorenih pitanja, sve je pokriveno uputama temeljenim na našem iskustvu”, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za djecu.
„Naša franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvijek, bitne su danas, a biti će bitne i u budućnosti“, istaknuli su Helena i Hrvoje Tkalčić, primatelji master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela visokokvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima regije.
Popularno na forumu
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...