31.05.2017

Britanija kao sigurna luka

Kada ulaze na tržišta Europe, američki franšizni brandovi najčešće prve poslovnice otvaraju u Velikoj Britaniji. Nije ni čudo...

Osim što računaju na prednosti zbog istog govornog područja te jakih ekonomsko-političkih veza, američki franšizni sustavi koriste još jedan potencijal britanskog tržišta, koji se, prije svega, ogleda u određenim potrošačkim navikama. Praksa pokazuje da u Ujedinjeno Kraljevstvo najčešće dolaze lanci iz područja gastronomije i ugostiteljstva, te da su to, u najvećoj mjeri, lanci brze usluge. I dok se Amerikanci u posljednje vrijeme okreću drukčijim konceptima (fast casual), u Velikoj Britaniji tržište brzog objedovanja još uvijek nije iscrpljeno. Mada se radi o zrelom i razvijenom tržištu, samo u 2016. ovaj je ugostiteljski sektor porastao za 3%, a predviđa se da će se trend rasta zadržati i u narednim godinama (7% do 2021. godine).

Ilustracija

Brandovima sa Zapada, Velika Britanija ne služi samo kao sigurna luka, već i kao dobra odskočna daska za druga tržišta u Europi.

Iskustvo, naime, pokazuje da Britanci češće jedu izvan kuće, a promjena je, potvrđuju istraživanja tržišta, uvjetovana brzim tempom života te komforom koji pružaju brzi gastronomski koncepti. Istraživanje, također, pokazuje da ovom sektoru najviše doprinose mladi, zaposleni ljudi do 35 godina starosti, koji traže gotove obroke i priliku za izlazak s društvom, radije no što bi vrijeme provodili u vlastitoj kuhinji.

Američki brandovi svakako koriste ovaj trend. Novopridošli sustavi – Which Wich Superior Sandwiches, Wingstop te kanadski Tom Hortons, već rade na otvorenju prvih lokala i ne kriju da polažu velike nade u potencijal britanskog tržišta. Wingstop, lanac poznat po specijalitetima od piletine, jedan je od najbržerastućih te najuspšenijih američkih franšiznih sustava (prema listi magazina Entrepreneur), i računa upravo na to što nudi jedan od omiljenih obroka za potrošače u Britaniji. Čak i Tim Hortons, lanac poznat po kavi i krafnama, koristi činjenicu da mladi Britanci danas više piju kavu nego čaj.

Iako imaju dobru polazišnu osnovu, brandovi koji dolaze sa sjevernoameričkog kontinenta ipak moraju donijeti nešto novo, svježe – ako žele privući te zadržati mušterije. Hoće li to biti novi okus ili dizajn interijera, zavisit će od strategije sustava. Na ovom tržištu, ne treba zaboraviti, već posluju jaki konkurenti poput britanskog Costa Coffee ili američkog KFC-a, te novi brandovi svakako neće imati lak posao.

S druge strane, olakšica je to što fast-food koncepti već imaju dobru prođu na britanskom tržištu te što je franšizing sve prisutniji oblik poslovanja. Zanimljivo je, također, da Velika Britanija brandovima sa Zapada ne služi samo kao sigurna luka, već i kao dobra odskočna daska za druga tržišta u Europi.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank