Britanija kao sigurna luka
Osim što računaju na prednosti zbog istog govornog područja te jakih ekonomsko-političkih veza, američki franšizni sustavi koriste još jedan potencijal britanskog tržišta, koji se, prije svega, ogleda u određenim potrošačkim navikama. Praksa pokazuje da u Ujedinjeno Kraljevstvo najčešće dolaze lanci iz područja gastronomije i ugostiteljstva, te da su to, u najvećoj mjeri, lanci brze usluge. I dok se Amerikanci u posljednje vrijeme okreću drukčijim konceptima (fast casual), u Velikoj Britaniji tržište brzog objedovanja još uvijek nije iscrpljeno. Mada se radi o zrelom i razvijenom tržištu, samo u 2016. ovaj je ugostiteljski sektor porastao za 3%, a predviđa se da će se trend rasta zadržati i u narednim godinama (7% do 2021. godine).
Iskustvo, naime, pokazuje da Britanci češće jedu izvan kuće, a promjena je, potvrđuju istraživanja tržišta, uvjetovana brzim tempom života te komforom koji pružaju brzi gastronomski koncepti. Istraživanje, također, pokazuje da ovom sektoru najviše doprinose mladi, zaposleni ljudi do 35 godina starosti, koji traže gotove obroke i priliku za izlazak s društvom, radije no što bi vrijeme provodili u vlastitoj kuhinji.
Američki brandovi svakako koriste ovaj trend. Novopridošli sustavi – Which Wich Superior Sandwiches, Wingstop te kanadski Tom Hortons, već rade na otvorenju prvih lokala i ne kriju da polažu velike nade u potencijal britanskog tržišta. Wingstop, lanac poznat po specijalitetima od piletine, jedan je od najbržerastućih te najuspšenijih američkih franšiznih sustava (prema listi magazina Entrepreneur), i računa upravo na to što nudi jedan od omiljenih obroka za potrošače u Britaniji. Čak i Tim Hortons, lanac poznat po kavi i krafnama, koristi činjenicu da mladi Britanci danas više piju kavu nego čaj.
Iako imaju dobru polazišnu osnovu, brandovi koji dolaze sa sjevernoameričkog kontinenta ipak moraju donijeti nešto novo, svježe – ako žele privući te zadržati mušterije. Hoće li to biti novi okus ili dizajn interijera, zavisit će od strategije sustava. Na ovom tržištu, ne treba zaboraviti, već posluju jaki konkurenti poput britanskog Costa Coffee ili američkog KFC-a, te novi brandovi svakako neće imati lak posao.
S druge strane, olakšica je to što fast-food koncepti već imaju dobru prođu na britanskom tržištu te što je franšizing sve prisutniji oblik poslovanja. Zanimljivo je, također, da Velika Britanija brandovima sa Zapada ne služi samo kao sigurna luka, već i kao dobra odskočna daska za druga tržišta u Europi.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Sa terena do franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Investirati u razvoj franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...