13.06.2017

Ključna reč – specijalizacija

Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Kako su to izbjegli, otkriva Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj

Pod brandom DepilConcept već duže od deset godina razvija se lanac salona za epilaciju (trajnu depilaciju) i fotopodmlađivanje. Koncept potječe iz Portugala, ali su kroz franšizu svoje usluge te način poslovanja prenijeli u još nekoliko zemalja Europe i svijeta – osim Portugala, najveću mrežu franšiznih poslovnica za sada imaju u Poljskoj (35). Što je utjecalo na rast i razvoj ovog koncepta te tko su najpogodniji kandidati za primatelja franšize, objašnjava Mariusz Włoczkowski, direktor DepilConcepta u Poljskoj.

DepilConcept Fot. DepilConcept

Idealni kandidat za primatelja DepilConcept franšize jeste osoba koja je radila puno radno vrijeme u nekoj tvrtki ili korporaciji te koja je svjesno odlučila da želi – vlastiti posao.

Za početak, kako se razvija tržište kozmetičkih usluga u Poljskoj?

Vrlo brzo. Ovo je jedno od najbržerastućih tržišta u našoj zemlji. Procjenjuje se da je dostiglo vrijednost od 1,4 milijarde zlota (330 milijuna eura) te da raste po stopi od oko 10% godišnje.

Reklo bi se da vlada velika konkurencija... Ima li mjesta za nove brandove i koncepte?

Na tržištu u Poljskoj posluje nekoliko desetaka tisuća različitih salona za njegu ljepote, i to su uglavnom male tvrtke koje opstaju zahvaljujući redovitim i lojalnim klijentima. U takvim salonima, većinu poslova vodi jedna te ista osoba, koja je u isto vrijeme i kozmetičar i voditelj poslovnice, ali s vrlo malo poslovnog iskustva. U određenom smislu, vlada mišljenje da je najvažnije imati što širi spektar usluga te da se uz specijalizaciju jedva može preživjeti. Mi tvrdimo suprotno – salon koji ponudi „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvaja na tržištu. Današnji su klijenti mnogo više informirani, obrazovaniji su te zahtjevniji. Oni, stoga, očekuju temeljito, stručno znanje i zato biraju DepilConcept – tako pokazuju da traže suvremeno opremljeno salon s uslugom na najvišoj razini i tretmanima koji su u skladu s najnovijim trendovima te saznanjima iz oblasti kozmetike. Da su takvi saloni potrebni na tržištu te da ima mjesta za njih, pokazuje i ogroman interes koji vlada za DepilConcept franšizom, kao i broj naših primatelja franšize koji su otvorili više od jednog salona.

Trebaju li primatelj DepilConcept franšize imati znanja i iskustva iz ove branše?

Ne. Idealni kandidat za primatelja franšize zapravo je osoba koja je radila puno radno vrijeme u nekoj tvrtki ili korporaciji te koja je svjesno odlučila da želi – vlastiti posao. U pravilu, takve su osobe najviše motivirane i spremne su uložiti energiju i vrijeme u pokretanje privatnog biznisa, iako znaju da neće biti kao do sad, niti da će biti lako. U DepilConceptu, međutim, imamo i ljude koji su razvijali svoj biznis, ali nisu uspjeli, jer im je u jednom trenutku „ponestalo“ znanja ili podrške.

Koje su, onda, najvažnije odlike dobrog primatelja franšize?

Prije svega, odlučnost. Odluka o pokretanju privatnog posla u potpunosti mora biti – svjesna odluka. U franšizingu je, također, neizmjerno važna i predanost – primatelj franšize ne smije zaboraviti da je ovo njegov posao te da nitko i ništa ne može zamijeniti njegovo osobno zalaganje. S druge strane, primatelj franšize treba i znati da neće moći po svojoj volji mijenjati sustav ili selektivno primjenjivati prenijeti know-how. Franšizing podrazumijeva prenošenje skupa dokazanih poslovnih praksi, kojima se jamči uspjeh, ali samo ako se dosljedno provedu te ako se svakodnevno obavljaju točno određeni zadaci.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank