28.08.2017

Izazov u Indiji

McDonald’s je odlučio zatvoriti 169 restorana u Indiji zbog nepoštivanja franšiznog ugovora.

Američki fast-food lanac će izgubiti više od jedne trećine svojih restorana u Indiji, gdje djeluje gotovo 400 McDonald’s franšiza. Bit će to direktna posljedica raskida franšiznog ugovora i oduzimanja licence tvrtki CPRL (Connaught Plaza Restaurants) koja je dosada vodila McDonald’s restorane u sjevernom i istočnom dijelu Indije. Odluku je donijelo rukovodstvo McDonald’sa poslije "duge i iscrpljujuće borbe", koja je trajala devet godina. U praksi, to znači da CPRL više neće moći koristiti logo, zaštitne znakove, recepte, marketinšku ni tehničku potporu američkog lanca u roku od 15 dana od pristizanja obavijesti.

McDonald's, Indija

Iako je reputacija američkog diva u Indiji trenutno poljuljana, McDonald’s vjeruje da će novi franšizni partner popraviti situaciju

U korijenu ovog spora, prema američkim medijima, stoje financijske nesuglasice. McDonald’s tereti CPRL za kršenje ugovornih obveza te višegodišnje neplaćanje franšiznih naknada. Indijska se tvrtka pak brani činjenicom da prodaja i profit restorana konstantno padaju, te da nisu bili u mogućnosti isplatiti bankarske kredite, dok dugovi – i dalje rastu.

U lipnju je CPRL zatvorio 43 restorana u New Delhiju jer nisu uspjeli obnoviti licence. U isto vrijeme, McDonald’s je najavio da kreće u potragu za novim franšiznim partnerom. Odluka koja dolazi iz sjedišta McDonald’sa pokazuje da američki lanac nije spreman tolerirati nepravilnosti u radu franšiza niti u jednoj zemlji, iako će spor s franšiznim partnerom, u određenoj mjeri, negativno utjecati na reputaciju branda te poslovanje lanca u Indiji.

Više pizzerija nego McDonald’sa

Indija je druga najmnogoljudnija zemlja svijeta (s velikim brojem potencijalnih potrošača), ali ona ne spada u najperspektivnija tržišta za McDonald’s. Iako je ovo tržište počeo osvajati mnogo prije svojih najvećih "matičnih" konkurenata, poput Burger Kinga i Wendy’sa – McDonald’s još uvijek ne posluje dovoljno dobro. Dok Domino’s Pizza, primjerice, sudjeluje s gotovo 16% udjela na tržištu brze hrane u Indiji, McDonald’s je uspio zahvatiti tek 7,5% ovog tržišta. Tome u prilog ide i činjenica da je, prije posljednjih događaja, McDonald’s imao 430 poslovnica u Indiji, a Domino’s Pizza više od 1.000.

Problemi s kojima se lanac sada suočava na indijskom tržištu, svakako bi mogli utjecati na razvoj franšizne mreže u cjelini, naročito u zemljama u razvoju, gdje je strogo poštivanje franšiznih uvjeta i standarda često otežano uslijed slabijih prilika na lokalnim tržištima. S druge strane, očekuje se da tržište brze hrane u Indiji do 2020. poraste na više od 4 milijarde dolara. Pravo je pitanje hoće li McDonald’s, kada pronađe novog franšiznog partnera, uspjeti uhvatiti povoljni ekonomski val te nastaviti razvijati franšiznu mrežu u Indiji.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank