11.09.2017

Ugled branda, snaga sustava

Najveću popularnost među franšiznim brandovima uživaju KFC, Dunkin’ Donuts i McDonald’s.

Postoji mnogo načina za procjenu te rangiranje franšiznih sustava. Najčešće, uzima se u obzir koliko tvrtka ima primatelja franšize i poslovnica koje djeluju pod jedinstvenim brandom franšiznog sustava. Kojom brzinom franšizna mreža raste? Što obuhvaća te koliko je učinkovit sustav potpore kojim davatelj franšize pomaže svojim franšiznim partnerima? Faktori koji utječu na rangiranje su brojni. Ove godine, međutim, po prvi put u povijesti časopisa Entrepreneur uspoređuju se i rangiraju franšizni sustavi prema kriterijima koji određuju tko od njih ima najjači brand. Koji su se sustavi, u stvari, uspjeli izgraditi kao voljeni, prepoznatljivi, snažni brandovi?

KFC

Vječiti šarm pukovnika iz Kentuckyja:
Osim pilećih specijaliteta, za prepoznatljivost KFC-a zaslužan je i njegov osnivač Harland Sanders

Lista top brandova (2017 Top Brands) sastavljena je na temelju Entrepreneurove godišnje liste 500 najboljih američkih franšiza, a u formulu za rangiranje ušli su i faktori poput broja fanova i pratilaca na društvenim mrežama, veličine sustava, starosti tvrtke, broja godina u franšizingu te općeg ugleda branda – sve što bi moglo ukazivati ​​na to kako su tvrtke stekle lojalne kupce, kako su gradile odnos sa svojim potrošačima.

Popis deset najboljih franšiza jasno pokazuje da su najpopularniji brandovi iz gastronomije – čak osam od deset rangiranih brandova odnosi se na hranu. Na samom je vrhu Kentucky Fried Chicken (KFC), lanac poznat po pilećim specijalitetima. Pored tajne mješavine začina i ljutih pilećih krilaca, kojima KFC već desetljećima privlači vjerne mušterije, za prepoznatljivost branda zaslužan je i njegov osnivač Harland Sanders. Na drugom mjestu je Dunkin’ Donuts, lanac koji je "proslavio" američke krafne. Od osnutka tvrtke (1946), ponuda je u velikoj mjeri promijenjena i proširena, a današnji meni uključuje muffine, kolače, sendviče, topla i hladna pića. Osim što je na drugom mjestu na popisu Top 500 američkih franšiza, McDonald’s zauzima treću poziciju na popisu najpopularnijih franšiznih brandova.

Jedini brandovi koji "unose razliku" među prvih deset jesu 7-Eleven, lanac trgovina mješovite robe i GNC Franchising, lanac specijaliziran za prodaju vitaminskih preparata, dodataka prehrani i dijetetskih proizvoda. Podsjećamo, 7-Eleven je ove godine bio rangiran kao najuspješnija američka franšiza, pored toga što je najveći franšizni sustav u svijetu po broju jedinica (više od 58.000 trgovina).

Manje od polovice od 10 najjačih franšiznih brandova djeluju u zemljama ove regije (KFC, McDonald’s, Subway). Međutim, postoji još brandova koji bi razvijali poslovanje na Balkanu. Franšizne partnere trenutno traže lanci restorana Dairy Queen (8), Arby’s (19) i Denny’s (47). Taco Bell (7) će uskoro otvoriti prvi restoran u Rumunjskoj.

Top 10 franšiznih brandova (2017):

1. KFC (piletina)
2. Dunkin’ Donuts (krafne, kava)
3. McDonald’s (burgeri)
4. Subway (sendviči)
5. Baskin-Robbins (sladoled)
6. 7-Eleven (roba široke potrošnje)
7. Taco Bell (meksička brza hrana)
8. Dairy Queen (sladoled, brza hrana)
9. Papa John’s (pizza)
10. GNC Franchising (supplementi, dijetetika)

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank