26.09.2017

Kao Cacao

Centar za njegu ljepote CACAO iz Kragujevca djeluje već pet godina i svoj poslovni koncept nudi kroz franšizu. Prvi centar izvan Srbije nedavno je otvoren u Zagrebu, drugi – uskoro u Podgorici. Kako su došli do toga?

Nakon rođenja prvog djeteta i odluke da se na stari posao u stomatološku ordinaciju ne vraća, Kragujevčanka Marija Čalija počela je razmišljati o poslu koji bi mogla samostalno pokrenuti. Pošto je zubotehničarka po struci, već je imala svojevrsnu „vještinu u rukama“ te ne čudi što se opredijelila za – manikuru. Krenula je s malom investicijom u neophodnu opremu, i u kutku obiteljske kuće, vrlo je brzo, zahvaljujući svom umijeću, pridobila brojne klijentice. Obim posla je, međutim, za svega nekoliko mjeseci premašio njezine mogućnosti – dan je postao „prekratak“ za sve obveze i zahtjeve. Vidjevši da se jedan „zanatski“ posao, poput manikure, može razviti u dobar biznis, njezin suprug Nemanja Čalija je predložio da čitav posao „uozbilje“. Te 2012. napravili su brand CACAO te iznajmili prvi lokal od 35 kvadrata u Kragujevcu. Zaposlili su još dvije radnice i počeli raditi „u novom ruhu“ pružajući u početku tek nekoliko usluga.

Cacao, beauty center Fot. Marija Čalija /CACAO beauty center

U CACAO centru u Kragujevcu pružaju se usluge manikure, pedikure, njege tijela, ugradnje svilenih trepavica, skidanja tetovaža Skinial metodom, a centar je, prije svega, prepoznatljiv po microbladingu i trajnoj šminki, što su usluge koje su s vremenom i postale njegov zaštitni znak.

Studio smo gradili na sinergiji „dva umijeća“ – Marijine vještine u pružanju usluga ljepote i mog znanja u vezi s organizacijom posla i marketingom. Marija je i sama brzo postala „brand“ u Kragujevcu, svi su htjeli raditi manikuru kod nje. S druge strane, ja sam u to vrijeme radio kao zamjenik direktora sportskog centra, vodio tim od 64 radnika, kompleksnu organizaciju... Organizacija posla i marketing su mi otuda i bili jako bliski – objašnjava Nemanja Čalija.

Marijina odluka, međutim, da ode na obuku za microblading, u vrijeme kada se ta usluga tek stidljivo počela nuditi u Srbiji, promijenila im je život. Uvijek sam bila znatiželjana, željela sam znati kakvi su trendovi u svijetu uljepšavanja. Tako sam i otkrila novu uslugu – microblading – te sam bila jako zainteresirana. Odlučila sam otići na obuku kod Branka Babića, tvorca ove metode iscrtavanja obrva. Bila sam među prvih 50 kandidata u svijetu koje je on obučio, a među prvima smo tu uslugu počeli nuditi u Srbiji, u studiju CACAO objašnjava Marija Čalija.

Nije proteklo mnogo vremena, a Marija je i ovom uslugom osvojila Kragujevac CACAO postaje jedan od najpoznatijih studija za njegu ljepote u tom gradu. Kako su brzo premašili postojeće kapacitete, Nemanja je odlučiti preseliti u novi prostor, ali da uz to pažljivije i detaljnije osmisle čitav koncept te kompletan interijer novog centra.

Foto: CACAO beauty center Kragujevac, Srbija

– Angažirali smo arhitektu da nam u lokalu od 65 kvadrata osmisli novi CACAO, koji je, s povećanjem broja usluga, brzo prerastao u pravi centar za njegu ljepote kaže Nemanja. Danas se u CACAO centru pružaju usluge manikure, pedikure, njege tijela, ugradnje svilenih trepavica, skidanja tetovaža Skinial metodom, a centar je i dalje, i prije svega, prepoznatljiv po microbladingu i permanent makeupu, što su usluge koje su s vremenom i postale zaštitni znak CACAO centra. Povećanje broja usluga i obima rada zahtijevali su povećanje broja radnika, te danas uz Mariju u centru rade još četiri djevojke.

No, kako bi se održala kvaliteta usluga, ali i proširila paleta onoga što CACAO nudi, shvatili su da moraju razviti vlastiti edukacijski centar – te su pokrenuli CACAO akademiju. Naime, ispostavilo se da Marija, osim što ima poseban „dar u rukama“, zna vrlo dobro prenijeti znanje drugima. Kada je osnovala akademiju, u početku je uglavnom obučavala kandidate za microblading, da bi se spektar obuka, ali i predavača, također proširio, te je danas Akademija mjesto gdje se organizira obuka za većinu usluga koje se na tržištu njege ljepote nude.

Nemanja još uvijek vodi brigu o organizaciji rada, marketingu i poslovnom razvoju. – Marija neprekidno prati što se događa u svijetu ljepote, pohađa edukacije, seminare, prati trendove te usavršava programe edukacije. S druge strane, kada sam počeo razmišljati što bi nam mogao biti sljedeći poslovni korak, shvatio sam da koncept trebamo prvo „ojačati“, a potom razviti – franšizu – priča Nemanja Čalija.

Foto: CACAO manikura

Pošli su najprije od toga da trebaju urediti opskrbu samog centra, ne samo priborom i opremom, već i potrošnim materijalom, koji se s obzirom na broj klijenata i rast prometa trošio u sve većim količinama. Zbog toga, u listopadu 2016, tik uz centar za njegu ljepote, otvaraju i drogeriju CACAO, koja će od tada pratiti sve potrebe centra i nuditi kompletan asortiman za njegu ljepote. – Drogerija je postala velika potpora čitavom sustavu. Sada smo mogli pregovarati za bolje cijene nabave robe te računati na veće rabate. Drogerija je postala i distribucijski centar koji je zaokružio CACAO koncept i omogućio sljedeći korak – razvoj CACAO franšize objašnjava Nemanja.

No, kako bi se došlo do „franšize poslovnog formata“, shvatili su da svakodnevni posao moraju dodatno regulirati razvojem poslovne aplikacije. Ciljano napravljena za CACAO, po mjeri CACAO centra, ova će aplikacija biti potpora u svakodnevnom radu. Umjesto papirića i „ručnog“ vođenja podataka, aplikacija će pojednostaviti, i što je najvažnije – potpuno urediti svakodnevno poslovanje centra – od zakazivanja i naplate tretmana, preko obračuna plaća do praćenja učinka. Primjerice, vlasnik može pratiti poslovanje centra po uslugama, vidjeti koja usluga raste ili pada, i da ovisno o periodu koji odabere, i na temelju tih podataka, nešto promijeni u poslovanju... Aplikacija će, osim toga, biti i dobra polazna točka za razvoj programa lojalnosti – objašnjava Nemanja.

Foto: CACAO aplikacija

Franšizni sustav su, kako kaže, pripremali nekoliko mjeseci. U svemu su tome imali pomoć franšiznog savjetnika. Tijekom rada na razvoju franšize, mi smo uvelike poboljšali cjelokupno poslovanje, odnosno, sam sustav. Danas, kada mislimo da smo spremni dati franšizu, mi potencijalnim primateljima točno znamo reći kako njihov centar treba izgledati te što trebaju raditi. Oni dobivaju cjelovit vizualni identitet, uređen proces opremanja, kompletan projekt uređenja. Organizirali smo i sustav dobavljača kod kojih kupuju ili koji prave potrebnu opremu, poput stolova za manikuru, microblading, masažu... Primatelji dobivaju i popis proizvoda koje koriste u radu, kao i dobro osmišljen sustav opskrbe, u velikoj mjeri na jednom mjestu kaže Nemanja Čalija.

„Prvo punjenje“ franšize te kasnija redovita opskrba ide iz CACAO drogerije. Za ono što nemamo u drogeriji, fprimatelji ranšize dobivaju popis dobavljača od kojih mogu kupiti potrebne proizvode kaže Nemanja i dodaje da u budućnosti planiraju razviti svoj brand kozmetičkih proizvoda.

Primatelji franšize i zaposlenici u centrima prolaze obveznu obuku na CACAO akademiji. Uz Marijin nadzor i prijenos znanja, svaki će primatelj franšize kasnije pružati usluge u skladu sa standardima mreže i na unificiran način. Nama to znači ne samo zbog izgradnje snažnog i pouzdanog branda, već i zbog mogućnosti da iz same mreže jednog dana odaberemo najbolje i najcjenjenije kozmetičare koji će postati CACAO specijalisti – poput Marije danas. Oni će pružati premium usluge, držati obuke i biti na raspolaganju svim poslovnicama u CACAO mreži. Na taj će način imati i dodatni prihod – razmišlja Nemanja i „korak unaprijed“.

Potpora primateljima franšize, kaže on, neće zaostati niti kada je riječ o marketingu. Primatelji mogu računati na aktivno i ciljano oglašavanje na Facebooku i Googleu, a dobit će i dobro razvijen marketinški plan.

Cacao, beauty center

Foto: CACAO beauty centar Zagreb, Hrvatska

Prvi plodovi rada već su vidljivi. Prije nekoliko mjeseci otvoren je CACAO centar u Zagrebu. Bio je to, kako kaže Nemanja Čalija, ciljani plan, ali istodobno i i test za cijeli koncept – provjera može li takav sustav uspjeti na nekom drugom teritoriju. Partneri koji su otvorili i vode zagrebački centar također su bračni par – kombinacija u kojoj je supruga odgovorna za pružanje usluga i sam centar, a suprug za organizaciju, marketing i razvoj.
Sretni smo što je centar otvoren upravo izvan Srbije te što se vrlo brzo pokazao uspješnim. Imamo partnere koji će značajno pomoći u razvoju branda, jer smo i ovde dobili idealnu kombinaciju znanja i vještine – kaže Nemanja.

Da ovaj franšizni sustav ima potencijala, pokazuje i činjenica da je nedavno potpisan i franšizni ugovor za Podgoricu u Crnoj Gori. Otvorenje drugog CACAO centra izvan granica Srbije očekuje se tijekom ove jeseni.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank