03.10.2017

U društvu najboljih

Sa redovitog godišnjeg sastanka primatelja master franšize, Husse Srbija donosi preporuke za bolje poslovanje, ali i jedno priznanje.

Jedna od karakteristika po kojoj je prepoznatljiv franšizni sustav Husse je redovito godišnje okupljanje primatelja master franšize na kojima se dijele ideje i iskustva. Tako je nedavno bilo i u Stockholmu, kada se proslavljalo 30 godina postojanja ovog švedskog branda hrane i proizvoda za kućne ljubimce, ali i raspravljalo o novim trendovima na tržištu. Kao i svake godine, najboljim nacionalnim franšiznim timovima dodijeljena su priznanja.

Husse Fot. Husse

Sa godišnjeg okupljanja primatelja master franšize branda Husse u Stockholmu:
Primatelj master franšize iz Srbije vraća se s priznanjem za iznimni rast prodaje

Razmjenom informacija za bolji rezultat

Saša Milutinović, primatelj master franšize za teritorij Srbije, kaže da su takvi sastanci dragocjeni, jer je iznimno korisno, ali i pravo zadovoljstvo dijeliti informacije koje, na kraju dana, dovode do vidljivih rezultata. Prema njegovim riječima, tržišta na kojima Husse posluje vrlo su različita – i po strukturi kupaca, vrsti prodanih proizvoda te mentalitetu klijenata. U Srbiji, među kupcima mnogo je uzgajivača, dok rusko tržište, na primjer, karakterizira prodaja hrane za mačke.

Bilo je mnogo tema o kojima smo razgovarali, a jedna se bavila i time tko je idealan primatelj franšize Husse. U sklopu prezentacije našla se slika našeg primatelja Dejana Jakovljeva. Bili smo vrlo ponosni na to. Zato je ideja davatelja franšize, matične tvrtke iz Švedske, da se 2019. napravi skup na kojem će, osim primatelja master franšize, sudjelovati i najbolji primatelji pojedinačne franšize iz svih zemalja kako bismo dijelili među sobom što više informacija i unapređivali poslovanje – kaže Saša Milutinović.

Osim što je „dao“ primatelja za primjer, Husse Srbija dobija i priznanje za iznimni rast prodaje koji je bio veći od prosječnog rasta grupe. Srbija se našla u društvu nekoliko zemalja, ali je samo u SAD ostvaren veći rast prodaje nego u Srbiji. – Priznanja puno znače! I prošle smo godine dobili priznanje u Madridu, također na godišnjem sastanku, i tada smo bili nagrađeni za najbolji marketing na terenu. Takva vrsta priznanja motivira nas da radimo još više – kaže Milutinović.

Jača uloga Husse distributera

Husse je u nekim zemljama, poput Poljske i Francuske, gotovo u potpunosti razvio franšiznu mrežu, pa je na ovogodišnjem sastanku sugerirano da pojedinačni primatelji franšize što više razvijaju mrežu distributera. To se posebno preporučuje za one koji imaju prevelik obim posla ili velik teritorij. – Mi imamo oba primjera. Dejan Jakovljev, koji ima najveći promet, ima mnogo klijenata te teško uspjeva pronaći nove, a distributeri mu mogu pomoći u tome. S druge strane, imamo primatelja za okrug Šumadije koji živi u Aranđelovcu, ali pokriva i Topolu i Kragujevac. Svakako mu nije lako da istodobno drži promocije u Kragujevcu i proširuje mrežu klijenata. Za takve slučajeve, idealno rješenje su distributeri – objašnjava.

Na primjer, u Poljskoj posluje 50 primatelja franšiza i 150 distributera. Odnos s distributerima je definiran ugovorom, to ne mora biti pravna osoba i obveze distributera su daleko manje. No, distributeri također moraju štititi brand i povjerljivost podataka, proći obuku o prodaji i Husse proizvodima.

Što se tiče kupaca, njima je potpuno svejedno tko im isporučuje hranu jer je način poslovanja isti. Distributer mnogo manje ulaže u pokretanje posla, što znači da će i zarada biti manja. No, ovo je svakako zanimljiv dodatni posao. S druge strane, razvijanjem mreže Husse distributera, primatelji franšize dobivaju bolje uvjete pri nabavi robe – objašnjava Milutinović.

Kvaliteta na prvom mjestu

Iz Stockholma su donijeli i preporuke što treba poboljšati u komunikaciji s kupcima te koje su nove linije hrane u trendu. – To su novine koje će doći i na tržište Srbije. Sada, na primjer, trend je da se hrana pravi bez žitarica., i ti su proizvodi već u ponudi i na našem tržištu. Međutim, uvijek sa zadovoljstvom ističemo kako je Husse hrana iste kvalitete svugdje u svijetu i po tom pitanju nema kalkulacije niti dileme kvaliteta je ista na svim tržištima, razvijenim ili nerazvijenim. Sve se proizvodi u istoj tvornici pod nadzorom davatelja franšize, a kvaliteta je uvijek na prvom mjestu. Sa Šveđanima se može o svemu pregovarati, nikada o kvaliteti! – kaže Milutinović.

Husse je jedan od najuspješnijih europskih brandova koji je franšiznu mrežu proširio na svim kontinentima. U narednom razdoblju, naglasak će biti na azijskom tržištu. Husse je trenutačno prisutan u više od 40 zemalja svijeta, a od zemalja ove regije, djeluje i u Sloveniji, Hrvatskoj i Makedoniji.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank