Ljepota u jednostavnosti
Za razliku od većine biznisa, KIODA je od samog početka krenula u razvoj brzo i dinamično. Od 2015, kada je u Maleziji otvorena prva konceptualna prodavaonica pod ovim brandom, mreža je narasla na 50 jedinica, s prodajnim mjestima u 13 zemalja, uglavnom azijskih (Malezija, Vijetnam, Singapur, Kazahstan, Nepal, Indija, Indonezija, Filipini... ). U mreži je danas najviše franšiznih trgovina – više od 40. Tvrtka sada, po istom principu, planira maloprodajnu mrežu proširiti i na tlu Europe, a koncept je već dostupan kroz franšizu. Franšizne partnere također traže u Hrvatskoj te drugim zemljama ove regije.
Od ostalih maloprodajnih lanaca KIODA se izdvaja prvenstveno po inovativnom, razigranom, atraktivnom asortimanu. Pod krovom ovih trgovina našli su se, naime, razni dizajnerski predmeti – od igračaka i kozmetike, preko uredskog pribora, sve do posuđa i sitnica koje oplemenjuju dom, a ono što spaja različite linije proizvoda jeste maštovit, ali jednostavan dizajn. Prema riječima Jasona Taya, direktora franšiznog razvoja u tvrtki, dizajn je „upisan u samo ime branda“.
– Riječ kio da, zapravo, dolazi od korejskog jezika i znači slatko, simpatično, dopadljivo, tako da brand opisuje cijele linije proizvoda. S druge strane, naša se poslovna filozofija temelji na činjenici da i najmanje stvari koje svakodnevno koristimo mogu biti lijepe i osobne. Ta se osobnost u velikoj mjeri odražava i u jednostavnosti –objašnjava Tay te dodaje da kupci pozitivno reagiraju i na specifičnu atmosferu i uređenje KIODA trgovina, što, prema njegovim riječima, nije tek igra slučaja, već je rezultat pažljivog dizajnerskog rada, koji inspiraciju prvenstveno crpi iz korejske pop kulture – iako za brand rade dizajneri iz cijelog svijeta.
Osim toga, asortiman se redovito mijenja na svaka tri mjeseca, uvođenjem i do 100 novih proizvoda. Na taj je način, kaže Tay, asortiman uvijek aktualan i trendy.
Poduzetnicima koji u ovom konceptu prepoznaju dobru priliku za pokretanje vlastitog posla, nudi se pojedinačna franšiza (mogućnost otvorenja jedne trgovine), a prednost je što bi ulaganje bilo niže nego kada bi sami pokretali sličan koncept, s čitavim logistikom i lancem nabave. Prosječna veličina prostora za ovu trgovinu iznosi oko 140 četvornih metara, a troškovi vezani za uređenje i opremanje trgovine prema KIODA standardima najviše će ovisiti o stanju i lokaciji prostora. Davatelj franšize, međutim, procjenjuje da će poduzetnicima trebati između 150.000 i 280.000 dolara (USD) za početak poslovanja, bez troškova rente i uređenja prostora. Ovaj iznos pokriva i jednokratnu licencu, dizajnerska rješenja, opremu, IT sustav, obuku, prvo punjenje robom...
– Mi ćemo u potpunosti biti predani suradnji s primateljima franšize. To, naravno, ne podrazumijeva samo redovitu opskrbu robom, već i pomoć pri odabiru lokacije, opremanju prostora. Zapravo, bit ćemo uz njih tijekom cijelog perioda suradnje. Mogu računati na našu potporu i po pitanju obuke, marketinga, tekućeg poslovanja – kaže Tay.
– Naši partneri, stoga, mogu biti i ljudi koji do sada nisu imali iskustva u ovoj branši. Jedino što tražimo je da budu energični, spremni i voljni raditi i graditi poziciju na lokalnom tržištu. Od njih će to ponekad zahtijevati i donošenje brzih odluka te je ova sposobnost vrlo poželjna. S druge strane, otvoreni smo za komunikaciju, i sami potičemo partnere da nam šalju vlastita mišljenja i prijedloge. Bit franšizne suradnje upravo je u razmjeni iskustava te stvaranju vrijednosti za obje strane – kaže Tay.
pročitajte članke
KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Danski lanac za uređenje doma Jysk proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u nekoliko zemalja. Sada imaju više od 100 franšiza.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Coincasa, vodeći talijanski brand za uređenje doma, franšizne partnere traži i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac brze usluge, poznat po sendvičima, planira do kraja 2016. uspostaviti mrežu od 45 restorana u Bugarskoj.
Popularno na forumu
Svila i kadifa
Svidja mi se