Ljepota u jednostavnosti

Svi proizvodi koji se nude u KIODA trgovinama nose određen dizajnerski pečat. Temelje se na inovativnim, novim i praktičnim idejama, nude se u raznim linijama, a asortiman se ažurira na svaka tri mjeseca.
Ponedjeljak
08.01.2018
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
 

Za razliku od većine biznisa, KIODA je od samog početka krenula u razvoj brzo i dinamično. Od 2015, kada je u Maleziji otvorena prva konceptualna prodavaonica pod ovim brandom, mreža je narasla na 50 jedinica, s prodajnim mjestima u 13 zemalja, uglavnom azijskih (Malezija, Vijetnam, Singapur, Kazahstan, Nepal, Indija, Indonezija, Filipini... ). U mreži je danas najviše franšiznih trgovina – više od 40. Tvrtka sada, po istom principu, planira maloprodajnu mrežu proširiti i na tlu Europe, a koncept je već dostupan kroz franšizu. Franšizne partnere također traže u Hrvatskoj te drugim zemljama ove regije.

Od ostalih maloprodajnih lanaca KIODA se izdvaja prvenstveno po inovativnom, razigranom, atraktivnom asortimanu. Pod krovom ovih trgovina našli su se, naime, razni dizajnerski predmeti – od igračaka i kozmetike, preko uredskog pribora, sve do posuđa i sitnica koje oplemenjuju dom, a ono što spaja različite linije proizvoda jeste maštovit, ali jednostavan dizajn. Prema riječima Jasona Taya, direktora franšiznog razvoja u tvrtki, dizajn je „upisan u samo ime branda“.

Riječ kio da, zapravo, dolazi od korejskog jezika i znači slatko, simpatično, dopadljivo, tako da brand opisuje cijele linije proizvoda. S druge strane, naša se poslovna filozofija temelji na činjenici da i najmanje stvari koje svakodnevno koristimo mogu biti lijepe i osobne. Ta se osobnost u velikoj mjeri odražava i u jednostavnosti –objašnjava Tay te dodaje da kupci pozitivno reagiraju i na specifičnu atmosferu i uređenje KIODA trgovina, što, prema njegovim riječima, nije tek igra slučaja, već je rezultat pažljivog dizajnerskog rada, koji inspiraciju prvenstveno crpi iz korejske pop kulture – iako za brand rade dizajneri iz cijelog svijeta.

Osim toga, asortiman se redovito mijenja na svaka tri mjeseca, uvođenjem i do 100 novih proizvoda. Na taj je način, kaže Tay, asortiman uvijek aktualan i trendy.

Foto: KIODA

Poduzetnicima koji u ovom konceptu prepoznaju dobru priliku za pokretanje vlastitog posla, nudi se pojedinačna franšiza (mogućnost otvorenja jedne trgovine), a prednost je što bi ulaganje bilo niže nego kada bi sami pokretali sličan koncept, s čitavim logistikom i lancem nabave. Prosječna veličina prostora za ovu trgovinu iznosi oko 140 četvornih metara, a troškovi vezani za uređenje i opremanje trgovine prema KIODA standardima najviše će ovisiti o stanju i lokaciji prostora. Davatelj franšize, međutim, procjenjuje da će poduzetnicima trebati između 150.000 i 280.000 dolara (USD) za početak poslovanja, bez troškova rente i uređenja prostora. Ovaj iznos pokriva i jednokratnu licencu, dizajnerska rješenja, opremu, IT sustav, obuku, prvo punjenje robom...

Mi ćemo u potpunosti biti predani suradnji s primateljima franšize. To, naravno, ne podrazumijeva samo redovitu opskrbu robom, već i pomoć pri odabiru lokacije, opremanju prostora. Zapravo, bit ćemo uz njih tijekom cijelog perioda suradnje. Mogu računati na našu potporu i po pitanju obuke, marketinga, tekućeg poslovanja – kaže Tay.

Naši partneri, stoga, mogu biti i ljudi koji do sada nisu imali iskustva u ovoj branši. Jedino što tražimo je da budu energični, spremni i voljni raditi i graditi poziciju na lokalnom tržištu. Od njih će to ponekad zahtijevati i donošenje brzih odluka te je ova sposobnost vrlo poželjna. S druge strane, otvoreni smo za komunikaciju, i sami potičemo partnere da nam šalju vlastita mišljenja i prijedloge. Bit franšizne suradnje upravo je u razmjeni iskustava te stvaranju vrijednosti za obje strane – kaže Tay.