08.01.2018

Ljepota u jednostavnosti

Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.

Za razliku od većine biznisa, KIODA je od samog početka krenula u razvoj brzo i dinamično. Od 2015, kada je u Maleziji otvorena prva konceptualna prodavaonica pod ovim brandom, mreža je narasla na 50 jedinica, s prodajnim mjestima u 13 zemalja, uglavnom azijskih (Malezija, Vijetnam, Singapur, Kazahstan, Nepal, Indija, Indonezija, Filipini... ). U mreži je danas najviše franšiznih trgovina – više od 40. Tvrtka sada, po istom principu, planira maloprodajnu mrežu proširiti i na tlu Europe, a koncept je već dostupan kroz franšizu. Franšizne partnere također traže u Hrvatskoj te drugim zemljama ove regije.

Kioda Fot. KIODA

Svi proizvodi koji se nude u KIODA trgovinama nose određen dizajnerski pečat. Temelje se na inovativnim, novim i praktičnim idejama, nude se u raznim linijama, a asortiman se ažurira na svaka tri mjeseca.

Od ostalih maloprodajnih lanaca KIODA se izdvaja prvenstveno po inovativnom, razigranom, atraktivnom asortimanu. Pod krovom ovih trgovina našli su se, naime, razni dizajnerski predmeti – od igračaka i kozmetike, preko uredskog pribora, sve do posuđa i sitnica koje oplemenjuju dom, a ono što spaja različite linije proizvoda jeste maštovit, ali jednostavan dizajn. Prema riječima Jasona Taya, direktora franšiznog razvoja u tvrtki, dizajn je „upisan u samo ime branda“.

Riječ kio da, zapravo, dolazi od korejskog jezika i znači slatko, simpatično, dopadljivo, tako da brand opisuje cijele linije proizvoda. S druge strane, naša se poslovna filozofija temelji na činjenici da i najmanje stvari koje svakodnevno koristimo mogu biti lijepe i osobne. Ta se osobnost u velikoj mjeri odražava i u jednostavnosti –objašnjava Tay te dodaje da kupci pozitivno reagiraju i na specifičnu atmosferu i uređenje KIODA trgovina, što, prema njegovim riječima, nije tek igra slučaja, već je rezultat pažljivog dizajnerskog rada, koji inspiraciju prvenstveno crpi iz korejske pop kulture – iako za brand rade dizajneri iz cijelog svijeta.

Osim toga, asortiman se redovito mijenja na svaka tri mjeseca, uvođenjem i do 100 novih proizvoda. Na taj je način, kaže Tay, asortiman uvijek aktualan i trendy.

Foto: KIODA

Poduzetnicima koji u ovom konceptu prepoznaju dobru priliku za pokretanje vlastitog posla, nudi se pojedinačna franšiza (mogućnost otvorenja jedne trgovine), a prednost je što bi ulaganje bilo niže nego kada bi sami pokretali sličan koncept, s čitavim logistikom i lancem nabave. Prosječna veličina prostora za ovu trgovinu iznosi oko 140 četvornih metara, a troškovi vezani za uređenje i opremanje trgovine prema KIODA standardima najviše će ovisiti o stanju i lokaciji prostora. Davatelj franšize, međutim, procjenjuje da će poduzetnicima trebati između 150.000 i 280.000 dolara (USD) za početak poslovanja, bez troškova rente i uređenja prostora. Ovaj iznos pokriva i jednokratnu licencu, dizajnerska rješenja, opremu, IT sustav, obuku, prvo punjenje robom...

Mi ćemo u potpunosti biti predani suradnji s primateljima franšize. To, naravno, ne podrazumijeva samo redovitu opskrbu robom, već i pomoć pri odabiru lokacije, opremanju prostora. Zapravo, bit ćemo uz njih tijekom cijelog perioda suradnje. Mogu računati na našu potporu i po pitanju obuke, marketinga, tekućeg poslovanja – kaže Tay.

Naši partneri, stoga, mogu biti i ljudi koji do sada nisu imali iskustva u ovoj branši. Jedino što tražimo je da budu energični, spremni i voljni raditi i graditi poziciju na lokalnom tržištu. Od njih će to ponekad zahtijevati i donošenje brzih odluka te je ova sposobnost vrlo poželjna. S druge strane, otvoreni smo za komunikaciju, i sami potičemo partnere da nam šalju vlastita mišljenja i prijedloge. Bit franšizne suradnje upravo je u razmjeni iskustava te stvaranju vrijednosti za obje strane – kaže Tay.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank