Pod brandom Giovanni Galli danas djeluje više od 60 trgovina u devet zemalja, na tri kontinenta
Nedjelja
27.05.2018
Modni brand za muškarce Giovanni Galli kreće u snažniju ekspanziju u Europi. Partnere za razvoj franšizne mreže traže i u zemljama ove regije.
 

Osnovan 1992. godine u Portugalu, Giovanni Galli danas je jedan od najcjenjenijih modnih brandova za muškarce na ovom tržištu, s maloprodajnom mrežom od oko 50 trgovina. – U Portugalu gotovo da ne postoji grad koji u glavnoj ulici nema trgovinu Govanni Galli – kaže Tiago Carruço, zastupnik branda u ovoj regiji. Osim što su modna marka koja u najboljoj mjeri odražava "talijansku eleganciju", Govanni Galli se izdvaja i po odličnom odnosu između kvalitete i cijene proizvoda. Vrlo su cijenjeni po svojim klasičnim odijelima, košuljama, kravatama – što jeste osnovna linija proizvoda – no, poput većine brandova ovog tipa, asortiman se nadopunjuje i casual i sportskom odjećom.

Uz već zavidnu maloprodajnu mrežu na domaćem tržištu, tvrtka je prije nekoliko godina odlučila pokrenuti razvoj izvan granica Portugala. Isprva su se usredotočili na tržišta Bliskog istoka i Afrike, a sada, kako kaže Carruço, posvećuju se razvoju u Europi. Prve trgovine na europskom tlu, nakon Portugala, otvorene su 2011. godine u Sloveniji – gdje brand djeluje preko primatelja master franšize. – Želimo postati prvi portugalski brand specijaliziran za mušku modu koji će uspjeti na inozemnim tržištima – ističu u tvrtki, a partnere za razvoj franšizne mreže traže i u drugim zemljama ove regije.

Zapravo, tražimo partnere u svim zemljama bivše Jugoslavije osim u Sloveniji. Prije svega smo zainteresirani za jednog primatelja master franšize koji bi dobio prava da brand i mrežu razvija u čitavoj regiji, ali ako se jave zainteresirani samo za jednu zemlju, i ta će opcija biti uzeta u obzir. Ne isključujemo ni mogućnost davanja single-unit franšize, za otvorenje jedne ili više trgovina, kao ni korner franšize, gdje bi Govannni Galli dobio mjesto unutar postojeće multibrend trgovine – objašnjava sve opcije Tiago Carruço.

Ono što ovu modnu franšizu posebno preporučuje jest činjenica da partner ne bi plaćao nikakve naknade – ni za pristupanje sustavu, niti za redovite franšizne naknade. Tvrtka se, objašnjava Carruço, odlučila za suradnju koja neće na ovaj način opterećivati ​​partnera, jer im je u ovom trenutku najvažnije proširiti mrežu te podignuti svijest o brandu.

Proučavali smo ovu regiju i primijetili da modni sektor još nije razvijen kao, na primjer, u Španjolskoj ili Portugalu. Vidimo da postoji "prazni prostor" – kako po broju brandova, tako i po broju trgovina, i mi u tome vidimo dobru poslovnu priliku. "Prazan prostor" je istodobno i prostor za rast i razvoj – kaže Carruço.

Foto: Giovanni Galli

S druge strane, vjerujemo da će Giovanni Galli na ovom području lijepo proći. Prije svega, riječ je o kvalitetnim proizvodima koji su, u odnosu na druge marke iste kategorije, cjenovno pristupačniji. Također, ovaj brand lako može parirati drugim igračima, jer dolazi s vrlo konkurentnog tržišta. Primjerice, sasvim je prirodno da se brandovi iz Španjolske, koja danas jeste modna sila, prvo okušaju u Portugalu, tako da se na ovom tržštu "bore" i domaći i španjolski i mnogi drugi svjetski brandovi. Činjenica da Giovanni Galli svih ovih godina raste i razvija se u ovoj atmosferi, možda najviše i govori o njegovoj snazi. U Portugalu je to doista veliki brand, iza kojeg stoji ozbiljna, renomirana tvrtka – objašnjava Carruço.

Giovanni Galli je, naime, u vlasništvu jedne od najvećih portugalskih tekstilnih grupacija – Unifato Groupa, koja je i primatelj franšiza nekoliko internacionalnih brandova za teritorij Portugala, ali i vlasnik dvije tvornice tekstila. Ne čudi stoga što se najveći dio kolekcija za Giovanni Galli proizvodi upravo u Portugalu, što je, kako kaže Carruço, još jedna od prednosti branda, budući da je made in EU. Osim toga, vlasnici su koncepta vrlo otvoreni za suradnju i naglašavaju da bi svi zainteresirani poduzetnici bili dobrodošli. – To znači da su vrata svih trgovina u Portugalu širom otvorena za sve potencijalne partnere koji bi željeli doći i vidjeti kako se radi, kako izgledaju trgovine, kakvi su prometi – dodaje Carruço.

Da bi otvorio trgovinu Giovanni Galli, primatelj franšize treba pronaći odgovarajuću lokaciju. Preporučuju se lokali unutar trgovačkih centara, veličine 100m2 (plus 30% za skladište), s izlogom veličine od 6 do 8m2. Nakon toga, partner ulaže u adaptaciju prodajnog prostora prema standardima i vizualima sustava. U ovom je trenutku teško procijeniti koliko treba investirati u uređenje i opremanje trgovine, jer to najviše ovisi o uvjetima na lokalnom tržištu. Primatelj franšize također ulaže u kupnju kolekcija, po sezoni.

Tijekom suradnje, davatelj franšize će pratiti i pomoći u svakoj fazi poslovanja. To podrazumijeva i pomoć pri odabiru lokacije, uređenja trgovine, izlaganju kolekcija, marketinga, tekućem poslovanju... Poželjni partneri, koji bi i bili idealni primatelji ove franšize, jesu tvrtke s iskustvom u modnoj industriji, tvrtke koje su već surađivale sa stranim franšizama, ali i privatni investitori i fondovi.