11.01.2018

Franšiza sa stilom

Modni brand za muškarce Giovanni Galli kreće u snažniju ekspanziju u Europi. Partnere za razvoj franšizne mreže traže i u zemljama ove regije.

Osnovan 1992. godine u Portugalu, Giovanni Galli danas je jedan od najcjenjenijih modnih brandova za muškarce na ovom tržištu, s maloprodajnom mrežom od oko 50 trgovina. – U Portugalu gotovo da ne postoji grad koji u glavnoj ulici nema trgovinu Govanni Galli – kaže Tiago Carruço, zastupnik branda u ovoj regiji. Osim što su modna marka koja u najboljoj mjeri odražava "talijansku eleganciju", Govanni Galli se izdvaja i po odličnom odnosu između kvalitete i cijene proizvoda. Vrlo su cijenjeni po svojim klasičnim odijelima, košuljama, kravatama – što jeste osnovna linija proizvoda – no, poput većine brandova ovog tipa, asortiman se nadopunjuje i casual i sportskom odjećom.

Giovanni Galli Fot. Giovanni Galli

Pod brandom Giovanni Galli danas djeluje više od 60 trgovina u devet zemalja, na tri kontinenta

Uz već zavidnu maloprodajnu mrežu na domaćem tržištu, tvrtka je prije nekoliko godina odlučila pokrenuti razvoj izvan granica Portugala. Isprva su se usredotočili na tržišta Bliskog istoka i Afrike, a sada, kako kaže Carruço, posvećuju se razvoju u Europi. Prve trgovine na europskom tlu, nakon Portugala, otvorene su 2011. godine u Sloveniji – gdje brand djeluje preko primatelja master franšize. – Želimo postati prvi portugalski brand specijaliziran za mušku modu koji će uspjeti na inozemnim tržištima – ističu u tvrtki, a partnere za razvoj franšizne mreže traže i u drugim zemljama ove regije.

Zapravo, tražimo partnere u svim zemljama bivše Jugoslavije osim u Sloveniji. Prije svega smo zainteresirani za jednog primatelja master franšize koji bi dobio prava da brand i mrežu razvija u čitavoj regiji, ali ako se jave zainteresirani samo za jednu zemlju, i ta će opcija biti uzeta u obzir. Ne isključujemo ni mogućnost davanja single-unit franšize, za otvorenje jedne ili više trgovina, kao ni korner franšize, gdje bi Govannni Galli dobio mjesto unutar postojeće multibrend trgovine – objašnjava sve opcije Tiago Carruço.

Ono što ovu modnu franšizu posebno preporučuje jest činjenica da partner ne bi plaćao nikakve naknade – ni za pristupanje sustavu, niti za redovite franšizne naknade. Tvrtka se, objašnjava Carruço, odlučila za suradnju koja neće na ovaj način opterećivati ​​partnera, jer im je u ovom trenutku najvažnije da prošire mrežu i podignu svijest o brandu.

Proučavali smo ovu regiju i primijetili da modni sektor još nije razvijen kao, na primjer, u Španjolskoj ili Portugalu. Vidimo da postoji "prazni prostor" – kako po broju brandova, tako i po broju trgovina, i mi u tome vidimo dobru poslovnu priliku. "Prazan prostor" je istodobno i prostor za rast i razvoj – kaže Carruço.

Foto: Giovanni Galli

S druge strane, vjerujemo da će Giovanni Galli na ovom području imati lijep prolaz. Prije svega, riječ je o kvalitetnim proizvodima koji su, u odnosu na druge marke iste kategorije, cjenovno pristupačniji. Također, ovaj brand lako može parirati drugim igračima, jer dolazi s vrlo konkurentnog tržišta. Primjerice, sasvim je prirodno da se brandovi iz Španjolske, koja danas jeste modna sila, prvo okušaju u Portugalu, tako da se na ovom tržštu "bore" i domaći i španjolski i mnogi drugi svjetski brandovi. Činjenica da Giovanni Galli svih ovih godina raste i razvija se u ovoj atmosferi, možda najviše i govori o njegovoj snazi. U Portugalu je to doista veliki brand, iza kojeg stoji ozbiljna, renomirana tvrtka – objašnjava Carruço.

Giovanni Galli je, naime, u vlasništvu jedne od najvećih portugalskih tekstilnih grupacija – Unifato Groupa, koja je i primatelj franšiza nekoliko internacionalnih brandova za teritorij Portugala, ali i vlasnik dvije tvornice tekstila. Ne čudi stoga što se najveći dio kolekcija za Giovanni Galli proizvodi upravo u Portugalu, što je, kako kaže Carruço, još jedna od prednosti branda, budući da je made in EU. Osim toga, vlasnici su koncepta vrlo otvoreni za suradnju i naglašavaju da bi svi zainteresirani poduzetnici bili dobrodošli. – To znači da su vrata svih trgovina u Portugalu širom otvorena za sve potencijalne partnere koji bi željeli doći i vidjeti kako se radi, kako izgledaju trgovine, kakvi su prometi – dodaje Carruço.

Da bi otvorio trgovinu Giovanni Galli, primatelj franšize treba pronaći odgovarajuću lokaciju. Preporučuju se lokali unutar trgovačkih centara, veličine 100m2 (plus 30% za skladište), s izlogom veličine od 6 do 8m2. Nakon toga, partner ulaže u adaptaciju prodajnog prostora prema standardima i vizualima sustava. U ovom je trenutku teško procijeniti koliko treba investirati u uređenje i opremanje trgovine, jer to najviše ovisi o uvjetima na lokalnom tržištu. Primatelj franšize također ulaže u kupnju kolekcija, po sezoni.

Tijekom suradnje, davatelj franšize će pratiti i pomoći u svakoj fazi poslovanja. To podrazumijeva i pomoć pri odabiru lokacije, uređenja trgovine, izlaganju kolekcija, marketinga, tekućem poslovanju... Poželjni partneri, koji bi i bili idealni primatelji ove franšize, jesu tvrtke s iskustvom u modnoj industriji, tvrtke koje su već surađivale sa stranim franšizama, ali i privatni investitori i fondovi.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank