16.01.2018

Novi stari igrači

Magazin Entrepreneur i ove je godine objavio popis 500 najuspješnijih američkih franšiza. U top 10, najviše ima restorana brze usluge.

Zanimljivo je da je prvi put u povijesti ovog magazina u istraživanju sudjelovalo više od 1.000 tvrtki (davatelja franšize), dok su se u prvih deset ponovo probili brandovi koji na tim pozicijama nisu viđeni godinama. Djelomično, to je posljedica činjenice da je prošle godine promijenjena formula za rangiranje, koja sada uključuje nekoliko novih kriterija. Davatelji franšize morali su poslati čak 150 različitih podataka. Nije, primjera radi, presudno to što davatelj daje potporu (jer se to podrazumijeva), već koliki je stupanj potpore koju dobiva primatelj franšize, a u obzir se uzima i koliko obuka traje, kakvu vrstu pomoći u marketingu i tekućem poslovanju primatelj franšize može očekivati te koliko će na njegovo poslovanje utjecati imidž branda i djelovanje na društvenim mrežama. Pet osnovnih stupova, međutim, na kojima počiva ukupna procjena, i dalje su isti – u formulu uspjeha ulaze i koliko treba izdvojiti za kupnju i pokretanje franšizne poslovnice, veličina i stopa rasta mreže, snaga branda, godine u biznisu i godine u franšizingu, i naravno, financijska stabilnost i profitabilnost koncepta. Ovogodišnji popis, zapravo, pokazuje da konkurencija nikad nije bila jača i da ljudi koji razmišljaju o kupnji franšize nikada nisu imali veći izbor.

McDonald's Fot. McDonald's

Među deset najuspješnijih američkih franšiza 2018. nalazi se pet restorana brze usluge. McDonald’s je na vrhu popisa.

Na mjestu br. 1 ove se godine nalazi istinska ikona franšizinga – McDonald’s (1), a pravi je kuriozitet to što ovaj lanac prvi put dospijeva na sam vrh Entrepreneurova popisa. Do sada je nekoliko puta bio na drugom mjestu. McDonald’s, međutim, ovu poziciju ne zaslužuje samo po broju prodajnih mjesta (više od 37.000 restorana diljem svijeta), već i po tome što uspijeva djelovati u iznimno jakoj konkurenciji te se prilagoditi i namjetnuti generacijama zahtjevnijih potrošača. Pozicija na samom vrhu popisa potvrđuje da je McDonald’s i dalje dobra poslovna prilika za nove primatelje franšize, i neće biti pogrešno reći da bi drugi franšizni sustavi mogli iz ovog primjera štošta naučiti.

Svoje pozicije među prvih deset ove su godine zadržali i lanac supermarketa 7-Eleven (2), istodobno i najveći franšizni sustav na svijetu po broju podružnica (više od 62.000), fast-food lanac poznat po krafnama i kavi Dunkin’ Donuts (3), lanac poštansko-kurirskih poslovnica UPS Store (4), gigant u posredovanju nekretninama RE/MAX (5) te lanac frizerskih salona za muškarce Sport Clips (10). Brandovi koji unose razliku u ovogodišnji poredak deset nauspješnijih jesu fast-food lanci Sonic Drive-In Restaurants (6), Taco Bell (8) i Hardee’s (9) te lanac frizerskih salona Great Clips (7). Zanimljivo je da prvi put u top 10 ulaze dva branda frizerskih salona. Da je riječ o biznisu koji raste te koji predstavlja dobru priliku za pokretanje vlastitog posla, govori i činjenica da je u posljednjih pet godina ova branša uvijek imala predstavnika u samom vrhu popisa.

Pojedini brandovi sa ovog popisa dobro su poznati i već godinama djeluju i u zemljama ove regije – među njima su McDonald’s (1), RE/MAX (5), Hilton (33), Doubletree by Hilton (144), KFC (233), InterContinental (405). Franšizu razvija i lanac brze usluge Subway (105), koji ima dva restorana u Sloveniji i jedan u Hrvatskoj, gdje i dalje traži nove primatelje franšize. Poslovni koncepti koji se, također kroz franšizu, nude poduzetnicima iz ove regije jesu i lanci restorana Dairy Queen (67), Denny’s (76) i Arby’s (112), lanac igraonica s trampolinima Sky Zone (81) te sustav za upravljanje troškovima Expense Reduction Analysts (318).

Popis Entrepreneur’s Franchise 500 možete pronaći ovdje.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank