25.01.2018

Slasna poslovna šansa

Sushi by A’s, franšizni koncept iz SAD-a, koji podrazumijeva pripremu te prodaju sushija unutar trgovačkih objekata, dostupan je zainteresiranim poduzetnicima iz Hrvatske i Slovenije.

Iako je najpoznatiji specijalitet japanske kuhinje – sushi – odavno osvojio svijet, u zemljama ove regije popularnost raste tek u novom tisućljeću. Čine ga dva osnovna sastojka – riža i svježa riba – i smatra se iznimno zdravom hranom. Sushi se do sada uglavnom služio u restoranima. Međutim, u Hrvatskoj i Sloveniji pojavio se američki franšizni koncept Sushi by A’s, koji ne samo što nudi potrošačima novu mogućnost kupnje sushija, već predstavlja i priliku za pokretanje vlastitog posla.

Sushi by A's Fot. Sushi by A's

U temelju franšiznog sustava Sushi by A’s jest priprema i prodaja sushi proizvoda i to u trgovačkim lancima. U okviru odabranih lanaca, postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se sushi prezentira i prodaje.

Hrvatska Grupa Ohana dovela je Sushi by A’s u ovu regiju 2014. godine. U temelju ovog franšiznog sustava je priprema i prodaja sushi proizvoda i to u trgovačkim lancima. Naime, u okviru odabranih lanaca, postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se sushi prezentira i prodaje. Do sada je uspostavljena suradnja s Konzumom i Sparom. Partnerstvo s trgovačkim lancima omogućio je davatelj franšize Grupa Ohana, a mreža se nastavlja razvijati pronalaženjem pojedinačnih franšiznih partnera.

U tvrtki objašnjavaju da je Sushi by A’s franšiza s vrlo malo ulaganja. – Mi, kao davatelji franšize, obezbjeđujemo našim partnerima lokaciju sa svim uvijetima, koji su potrebni za obavljanje djelatnosti – radne ploče, rashladne vitrine, skladišni prostor. Naš partner nema baš nikakva ulaganja i brigu oko prostora u kom će raditi. Pored toga, partneru su obezbjeđeni i kupci proizvoda jer su to svi oni ljudi koji ulaze u trgovačke lance, konkretno, u Hrvatskoj su to Konzum i Spar. Budući da ovi lanci ulažu u marketing na nacionalnom nivou, donekle je pokriven i marketing naših partnera. Podizanje prodaje radimo takođe kroz promocije i degustacije u prodajnom prostoru ili van njega – kažu u Grupi Ohana.

Sama se prodaja obavlja preko blagajni trgovačkih lanaca, što znači da primatelju franšize nije potrebna ni fiskalna kasa. Usto, davatelj franšize obezbjeđuje i redovito snabdjevanje svim potrebnim sastojcima za rad.

U dogovoru s upravom trgovačkih lanaca, Ohana je u stalnom širenju broja prodajnih mjesta i iz tog razloga ima stalnu potrebu za novim partnerima, primateljima franšize. – Primatelj franšize ne dobiva prava samo za jednu prodavaonicu, već ovisno o vlastitim ambicijama može preuzeti širenje mreže u čitavom gradu. Konkretno, u najvećoj prodajnoj jedinici Konzuma ili Interspara, u određenom gradu, organiziramo, na dnevnom nivou, pripremanje i pakiranje sushija po unaprijed definiranim receptima, te iste dostavljamo u onoliko dostavnih mjesta koje primatelj franšize može i želi pokrivati, u obostranom interesu – kažu u Grupi Ohana.

Primatelj franšize prolazi obuku za pripremu sushija, a svaka tri mjeseca Grupa Ohana organizira posjete master chefova iz Hrvatske i Amerike kao oblik dodatne edukacije. Ideja je učiniti meni što atraktivnijim i raznovrsnijim.
Pravljenje sushija je umjetnost utkana u hrani. Zato od partnera tražimo da je posvećen upravo tom segmentu, pripremi sushija, a za sve ostalo brine grupacija – naglašavaju u Grupi Ohana.

Dodaju da su potrošači iznimno zadovoljni njihovim receptima te da Sushi by A’s proizvode stavljaju u rang s onima koji se poslužuju u restoranima, ali s povoljnijom cijenom. S druge strane, pakiranje je osmišljeno tako da se sushi može jesti u hodu, u domu, na radnom mjestu, jer se u pakiranju, osim sushija, dobivaju i prilozi – soja, wasabi sos, đumbir, chili.

Trenutačno u Hrvatskoj posluju 22 franšizna Sushi by A’s prodajna mjesta. Grupa Ohana traži sada primatelje franšize za tri prodajna mjesta u Dubrovniku i isto toliko u Rijeci i Zadru. Što se daljnjeg širenja mreže tiče, u ovoj su fazi fokusirani prije svega na Hrvatsku i Sloveniju, ali, kako kažu u tvrtki, postoji mogućnost širenja i u druge zemlje regije.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank