Najbolje franšize? Bez iznenađenja
Ovo je jubilarno izdanje godišnjeg popisa TOP 100 Global Franchises, kojeg, sada već deseti put, priređuje i objavljuje portal FranchiseDirect.com. Prikupljaju se podaci za više od 5.000 franšiznih sustava diljem svijeta, a fokus je prvenstveno na tvrtkama koje franšiznu mrežu šire i izvan granica domaćeg tržišta te koje djeluju u najmanje dvije zemlje. Brojni čimbenici utječu na rangiranje, a među njima je broj poslovnih jedinica, razina prihoda, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, rasta mreže i međunarodne ekspanzije, kao i kriteriji koji nadilaze brojke, te se, na primjer, uzima u obzir koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima u pronalaženju izvora financiranja te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice kroz dobrotvorne programe i donacije.
Kada se sve zbroji i oduzme, ove je godine sam vrh popisa ostao rezerviran za franšizne sustave koji su tu bili i prošle godine: McDonald’s, KFC i Burger King, što i ne dolazi kao veliko iznenađenje. Gastronomske franšize su, općenito, i najbrojnije i najrasprostranjenije, kao što su lanci brze usluge oduvijek bili primjeri učinkovitog franšizinga. Međutim, ovako visoke pozicije brandova koji su se do prije nekoliko godina suočavali s ozbiljnim padom prodaje te sasvim novom konkurencijom (fast-casual restorani), zaista potvrđuje da se radi o iskusnim i snažnim sustavima – sustavima koji su bili spremni i na drastične promjene. Dolaskom zahtjevnijih potrošača većina je ovih lanaca počela raditi na poboljšanju kvalitete menija i usluge. U posljednje tri godine, pak, jedna od ključnih novina koja je redefinirala odnos između branda i današnjih potrošača bilo je uvođenje moderne tehnologije – od samoposlužnih kioska, preko aplikacija za naručivanje i dostavu hrane do plaćanja putem mobitela.
Ovogodišnji popis također potvrđuje da je dominacija gastro franšiza neprikosnovena – rangirano je čak 40 sustava, a velika većina, posve očekivano, dolazi iz Sjedinjenih Država. Drugi po zastupljenosti su sustavi iz područja auto-opreme i auto-usluga (12 brandova), zatim sustavi koji nude usluge čišćenja (7 brandova), a slijede trgovački lanaci, fitness koncepti i hoteli (6 brandova).
Kao i prethodnih godina, najveći broj franšiza potječe s najrazvijenijeg franšiznog tržišta – Sjedinjenih Država. Ove ih godine ima 80. Franšizing se, međutim, u posljednjim desetljećima brzo razvija u svim dijelovima svijeta, tako da ne čudi što se među najuspješnijim franšizama u svijetu također nalaze sustavi iz Europe i Azije – ove su godine rangirane franšize iz Velike Britanije, Španjolske, Švedske, Francuske, Njemačke, Japana, Južne Koreje, kao i Kanade.
Deset najuspješnijih:
1. McDonald’s (restorani brze usluge; burgeri)
2. KFC (restorani brze usluge; piletina)
3. Burger King (restorani brze usluge; burgeri)
4. Pizza Hut (restorani brze usluge; pizza)
5. 7- Eleven (lanac supermarketa)
6. Marriott International (hoteli)
7. RE/MAX (nekretnine)
8. Dunkin’ Donuts (restorani brze usluge; kava, krafne, burgeri)
9. InterContinental Hotels and Resorts (hoteli)
10. Subway (restorani brze usluge; sendviči)
TOP 100 Global Franchises 2018 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke
Španjolski Naturhouse, lanac centara specijaliziranih za prodaju dijetetskih preparata te savjetovanje o zdravoj prehrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna se mreža i dalje širi.
Za područje se dijetetike odlučila jer je to voljela. Primateljica Naturhouse franšize postala je jer je to bio najbolji izbor, riječi su Radke Tabačekove iz Slovačke.
Naturhouse, lanac specijaliziran za prodaju dijetetskih preparata te savjetovanje o zdravoj prehrani, franšiznu mrežu odnedavno širi i na Malti.
Naturhouse, španjolski lanac specijaliziran za prodaju dijetetskih proizvoda i savjetovanje o zdravoj prehrani, ponovno se našao na listi 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu.
Zašto su usluge nutricionista sve traženije i što je najveća dobit za primatelje Naturhouse franšize, otkriva Jan Gonda, primatelj master franšize za Češku i Slovačku
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Američki lanac brze usluge, poznat po sendvičima, planira do kraja 2016. uspostaviti mrežu od 45 restorana u Bugarskoj.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Popularno na forumu
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...