Dođi po franšizu, pokreni posao
Treći Regionalni sajam franšiza „Ideje za biznis“ u Katowicama u Poljskoj ove se godine održava 23. i 24. ožujka. Organizator najavljuje da će se predstaviti 75 franšiznih sustava (davatelja franšize) te da će sajam privući oko 3.000 ljudi – potencijalnih primatelja franšize. Sajam u Katowicama zapravo je jedan od dva godišnja sajma franšiza koji se održavaju u Poljskoj. Ovo tržište, s 39 milijuna stanovnika, jedno je od najrazvijenijih franšiznih tržišta u Europi, na kojem posluje gotovo 1.200 franšiznih sustava. Razina razvoja franšizinga u Poljskoj sigurno svjedoči i o razini povjerenja u ovaj model poslovanja.
– Sve je to rezultat mnogo veće obaviještenosti, ali i dostupnosti informacija – kaže Grzegorz Morawski, glavni urednik dva specijalizirana medija o franšizingu, portala Franchising.pl i magazina Własny Biznes FRANCHISING, koji već više od 15 godina afirmišu ovaj način poslovanja. – U Poljskoj danas, ljudi koji žele pokrenuti posao tako što će kupiti franšizu, imaju neusporedivo mnogo više znanja i iskustva po tom pitanju od ljudi koji su razmišljali o poduzetništvu prije desetak godina. Mnogo su i više upoznati s pravilima franšiznog poslovanja, tako da je sve manje mjesta za koncepte koji nisu testirani u stvarnim tržišnim uvjetima, koji nisu dobro ustrojeni i pripremljeni za davanje franšize. Tvrtka koja želi pronaći franšiznog partnera u Poljskoj – treba biti vrlo iskusna i kompetentna – objašnjava Morawski.
Upravo takve će tvrtke, naglašava on, biti izlagači na predstojećem sajmu franšiza u Katowicama. Tradicionalno, najveći će broj štandova biti rezerviran za gastronomske franšize – predstavit će se brendovi Bafra Kebab, Biesiadowo, Coffeloffee, Crazy Piramid Pizza, Kołacz na Okrągło, Pierogarnia, Telepizza, Western Chicken, Western Tortilla... Pojavit će se i trgovački lanci (Carrefour, Al. Capone), saloni za njegu ljepote (Yasumi), kurirski sustavi (Epaka, Kurier BTL, Ship Center), modni brendovi (Zippedy)... Organizator sajma u Katowicama je tvrtka PROFIT system, koja organizira i Sajam franšiza u Varšavi, trenutačno drugi najveći sajam posvjećen franšizingu u Europi.
Od Istoka ka Zapadu
Dvadeset petog ožujka, u Parizu, pak, počinje najveći europski sajam franšiza – Franchise Expo Paris, koji će ove godine trajati do 28. ožujka. Ovo je najznačajnija i najposjećenija manifestacija ove vrste u Europi koja će, kao i prethodnih godina, ugostiti više od 500 izlagača i više od 35.000 posjetitelja.
"Superlativi" se, posve pogodno, preslikavaju i na tržište franšiza u Francuskoj – najrazvijenije franšizno tržište u Europi. Prema podacima Francuske franšizne federacije (FFF), franšizni je sektor prošle godine ostvario promet od 57 milijardi eura, što je za 3,4% više nego u 2016. godini. Osim blagog pada zabilježenog u 2013. godini, franšizno tržište u Francuskoj, u stvari, konstantno raste gotovo 15 godina.
Dobri se rezultati u određenoj mjeri mogu objasniti činjenicom da su franšizni sustavi, općenito, mnogo otporniji na ekonomske cikluse. U stvari, 76% primatelja franšize u Francuskoj kaže da se osjeća sigurnije što je dio većeg sustava, a 60% smatra da je zbog pripadnosti sustavu jednostavnije došlo do bankarskih kredita i drugih izvora financiranja. Na povećanje prometa zasigurno je utjecalo i povećanje broja franšiznih koncepata. Svake se godine, zapravo, pojavljuju nove tvrtke koje žele razviti franšizu. Prema posljednjim podacima, u Francuskoj su 2016. poslovala 1.834 franšizna sustava, u 2017. ih je bilo skoro 2.000, pokrivajući oko 90 različitih djelatnosti – od ugostiteljstva do trgovine, fitnessa, mode, edukacije, najrazličitijih B2B i B2C usluga.
U Francuskoj je tijekom 2017. djelovalo 74.500 franšiznih jedinica, 3.000 više nego 2016. godine
Da se sve više ljudi odlučuje za kupnju franšize, pokazuje i tradicionalno veliki broj posjetitelja sajma franšiza u Parizu, što, s druge strane, dokazuje i službena statistika. Poduzetništvo privlači mlađe generacije, ali i ljude koji se nalaze na profesionalnoj prekretnici – naime, prema anketi koju je provela FFF u suradnji s Institutom za istraživanje tržišta CSA i Banque Populaire, 39% ljudi u Francuskoj želi pokrenuti vlastiti posao jer imaju povjerenja u franšizni način poslovanja. To im, kako kažu, daje priliku započeti posao po principu "ključ u ruke", dobiti testiran i dokazan koncept, uz svu neophodnu podršku davatelja franšize, po svim pitanjima poslovanja. Među Francuzima koji žele ući u poduzetništvo, 44% namjerava to učiniti – kupnjom franšize.
Sajam franšiza u Parizu bit će, svakako, idealna prilika za to.
pročitajte članke
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Popularno na forumu
In memoriam
Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Top 100 franšiza na svijetu
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Modeli širenja na inozemnim tržištima
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
In memoriam
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...