Predanost partnera jača franšizu

Branko Paunović i Josip Musa
Branko Paunović i Josip Musa / Primatelji Direct Booker franšize za područje Zagreba
Četvrtak
21.06.2018
Direct Booker, agencija za iznajmljivanje privatnog smještaja, proširio je svoju mrežu primatelja franšize u Hrvatskoj, a poslovanje je započeo i u Srbiji.
 

Turistička agencija Travel Factory, u vlasništvu Branka Paunovića i Josipa Muse, postala je primatelj Direct Booker franšize za Zagreb. Ova dva poduzetnika ne ulaze u posao bez iskustva. Naime, tijekom posljednjeg desetljeća, kao vlasnici turističke agencije Fun Factory, organiziraju zabavne izlete, uglavnom za mlade. Prije tri godine napravili su i strateško partnerstvo s Hrvatskim željeznicama kako bi organizirali izlete vlakovima u gradove regije. Ova vikend-putovanja okupila bi od 600 do 1.000 sudionika. Paunović i Musa ističu da su ovime željeli ponovno oživjeti putovanje vlakom te povezati studente i mlade iz regije. Međutim, svoju su priliku prepoznali u još jednom segmentu turističkog biznisa. – Kako zadnjih godina Zagreb bilježi uzlazni turistički trend, primijetili smo da su mnogi iznajmljivači bili zainteresirani za suradnju te smo osjetili da je vrijeme da proširimo našu ponudu – objašnjavaju Paunović i Musa.

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, Zagreb je u 2015. godini postigao 1,6 milijuna ukupnog broja noćenja, od čega je oko 70% ostvareno u hotelskom smještaju. Prema procijenjenim podacima Instituta za turizam, 2016. se završila s dva milijuna noćenja i 1,1 milijun dolazaka turista, što je, u odnosu na razdoblje od prije četiri godine, porast broja dolazaka od 50% te broja noćenja za 60%, iznose ove podatke poduzetnici iz Zagreba. 

U prilog dobrim rezultatima govore i trendovi u smještaju. Noćenja u hotelima u pet su godina porasla za 33%, to jest za trećinu. Hosteli su narasli 2,4, a noćenja u privatnom smještaju za čak 4,5 puta. Rastu broja noćenja, naravno, prethodio je i rast ukupnog broja smještajnih kapaciteta pa je, tako, u razdoblju od četiri godine, Zagreb svoj ukupni broj postelja povećao za 41%, od čega najviše u hostelima i privatnom smještaju, koji su 2012. godine ipak još bili u začetku – objašnjavaju situaciju na tržištu Paunović i Musa.

Prema njihovom mišljenju, Zagreb, kao i ostatak Hrvatske, dio tog uspjeha duguju i ulasku u Europsku uniju, čime je jedna, relativno nepoznata srednjoeuropska država odjednom postala atraktivna turistička destinacija. Osim toga, uspjeh duguju i naporima u smjeru razvoja Zagreba kao city break destinacije u koju se dolazi na najviše tri noćenja te u maksimalno četiri dana razgleda najbolje od njegove ponude. – Ti isti iznajmljivači, zbog sve žešće konkurencije, nedostatka vremena ili potrebne vještine u oglašavanju i prodaji svog smještaja, sve više prebacuju posao na posrednike. Vođen time, analizirali smo tržište Zagreba i Hrvatske te naišli na postojeću agenciju, Direct Booker, koja se već dugi niz godina uspješno bavi tim poslom na području Dubrovnika i Dalmacije. Nakon što smo stupili u kontakt s jednim od suvlasnika tvrtke te nakon inicijalnog sastanka i upoznavanja, prepoznali smo potencijal franšiznog modela „ključ u ruke“ te smo odlučili preuzeti franšizu za područje Zagreba – opisuju put ulaska u franšizing.

Svidjelo im se, kako kažu, što osim same prodaje smještajnih jedinica putem raspoloživih kanala prodaje, Direct Booker, svojim radom i zalaganjem, iznajmljivačima nudi čitav set usluga – potporu u boljem uređenju smještajnih jedinica, savjetovanje oko prodaje, praćenje konkurentnosti objekata na tržištu, automatizirano zatvaranje kalendara, naplatu rezervacija, komunikaciju s gostom i slično. – Uz ponudu privatnog smještaja, Direct Booker svojim korisnicima nudi široku turističku ponudu, pa tako možemo izdvojiti organiziranje transfera, privatnih izleta i sličnih usluga, kojima je cilj bio ponuditi gostu ne samo kvalitetnu uslugu smještaja, već cjelokupnu ponudu dodatnih aktivnosti na jednom mjestu. U tome vidimo priliku za širenje naše postojeće agencije Fun Factory – objašnjavaju oni čime ij he privukao Direct Booker koncept. 

Nisu htjeli eksperimentirati te pokretati vlastiti poslovni model nego preuzeti već provjereni franšizni model agencije koja uspješno posluje u Hrvatskoj i regiji od 2010. Željeli su dobiti primijenjeno znanje i podršku u svakom koraku prodajne aktivnosti, kao i softversko rješenje za automatski unos rezervacija i ažuriranje kalendara svih smještajnih jedinica. – Zajedničkim snagama možemo učiniti puno više te unatoč lošim iskustvima s birokracijom i sporošću pravnog sustava, mladim ljudima želimo poručiti da ne odustaju i da ne odlaze iz Hrvatske, već probaju s novim i kreativnim idejama te ustraju u njima. Ono čega nikada ne manjka su kvalitetni mladi ljudi s inicijativom – naglašavaju Paunović i Musa. 

IMG:10102:

Foto: Direct Booker, ured u Dubrovniku

U Direct Bookeru su vrlo zadovoljni širenjem mreže, a posebno su sretni ulaskom u novo tržište – Srbiju. –Kao brand i franšiza ulazimo na drukčije tržište, gdje turizam nije na "visokoj razini" i gdje mnoge stvari nisu zakonski posložene, kao u Hrvatskoj ili Sloveniji. Ovo je svojevrsni izazov, i za nas i za ekipu iz Srbije. Ova suradnja nas ipak veseli jer ćemo puno toga naučiti i dobiti odgovore na mnoga pitanja – upoznat ćemo procedure i rješenja kada budemo ulazimo na druge slične teritorije. Srbija je jako interesntna kao destinacija te vjerujem da naš koncept tamo može dobro poslovati. Uvjereni smo da ćemo zajedno napraviti dobar posao i postaviti dobre temelje za rast franšize i Direct Bookera – kaže Nikola Grubelić, suvlasnik Direct Bookera.

Jedno je tržište u međuvremenu i ugašeno – Sarajevo, a Grubelić objašnjava da je do prekida suradnje došlo zbog financijske krize u koju su zapali primatelji franšize, zbog čega nisu mogli obavljati posao, što je na kraju i dovelo do raskida ugovora. – Uzrok je loše upravljanje tvrtkom i loša organizacija posla, a prije svega slabo istraženo tržište i prilagođavanje uvjetima rada na takvome tržištu. Ono što smo mi, kao davatelji franšize, naučili iz ove suradnje jest da je najvažnije pažljivo odabrati primatelja franšize, jer bez obzira na to koliko je naš posao dobro organiziran, ako odabrana osoba nije "idealna" ili "prava" za ovaj posaojako teško će ponoviti naš uspjeh. Također, na temelju suradnje sa kolegama iz Sarajeva došli smo i do zaključka da moramo češće i temeljito provediti kontrolu te bolje pratiti rad naših primatelja franšize – objašnjava Grubelić.


Popularno na forumu