Srijeda
01.08.2018
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
 

Želeći stvoriti priliku za posao te iskoristiti lokal koji je imala u svom vlasništvu, Milica je Luković dugo razmišljala čime bi se mogla baviti. Odlučila je da je najbolje uzeti franšizu kako bi se skratilo vrijeme potrebno za pokretanje posla. – Kada uzimate franšizu, preskačete nekoliko koraka, vrijeme priprema se mnogo skraćuje i daleko manje razmišljate o procedurama potrebnim za započinjanje posla, jer vam davatelj, ukoliko je riječ o ozbiljnom franšiznom sustavu, daje gotov paket – navodi ona što je bio glavni razlog za uzimanje franšize.

Tragajući za biznisom koji bi je zainteresirao, pročitala je mnogo članaka o franšiznim sustavima koji se razvijaju u Srbiji, ali je sve postalo jasno kada je naišla na "Brosh". – Koncept mi se svidio, a što je najvažnije, cijene nakita i drugih proizvoda koji se mogu naći u "Brosh" trgovinama bile su vrlo pristupačne. To je, na neki način, bilo presudno. Svi slični brandovi iz ove oblasti imaju daleko skuplje proizvode – objašnjava Milica Luković zašto je odlučila otvoriti "Brosh".

Njezin se dućan nalazi u Beogradu i djeluje već više od godinu dana. Milica vjeruje da je za uspjeh potrebno da se vlasnik u potpunosti posveti poslu te u svom dućanu radi sama. – Mi već imamo redovite kupce, ali nam još uvijek dolaze i novi, što znači da postoji potencijal za rast prodaje. Za sve treba vremena, pa i da svi u našoj okolici čuju za nas. Najvažnije je da svatko tko uđe u dućan može pronaći nešto za sebe, odnosno, da postoje proizvodi prilagođeni za svačiji džep. To je naročito važno u današnje vrijeme jer je kupovna moć građana niska i ne mogu baš svi u svakom trenutku priuštiti nakit ili novu torbu, već čekaju plaću, mirovinu ili neko drugo primanje. Za mene je vrlo važno da gotovo svatko tko uđe u radnju nešto i kupi, što, naravno, utječe i na poslovanje trgovine – objašnjava Milica.

Kupci u "Brosh"-u uglavnom su žene od 30 do 40 godina, ali dolaze i starije dame, muškarci i mladi ljudi.
Imam stalnu mušteriju od 90 godina i veoma sam sretna zbog toga. U vrijeme maturalnih večeri, naravno, dolaze nam tinejdžeri. Nerijetko u dućan ulaze i muškarci jer kupuju poklone, a i žene ne kupuju samo za sebe, već i za druge – primjećuje Luković. 

Najučinkovitiji način reklamiranja trgovine jest, kako kaže, dijeljenje letaka te plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama. – Najbolja reklama je i kad ljudi iz okolice saznaju za nas te počnu širiti glas o tome – kaže ona.

Raditi u trgovini, prema njezinim riječima, nije lako, kao što nije lako ni biti poduzetnik. – Ukoliko govorimo o ovom i sličnim poslovima, rad s ljudima je najvažniji – kako komunicirati s kupcima, koliko ste spremni pomoći i posavjetovati, jer mnogi ne znaju što konkretno žele ili su neodlučni. Svakako, prije odluke o otvaranju trgovine, treba napraviti istraživanje tržišta i kalkulaciju kako bi se vidjelo hoće li planirani promet pokriti buduće troškove poslovanja. U mom slučaju, velika olakšavajuća okolnost je što imam vlastiti lokal te što radim sama. U suprotnom, trebalo bi pažljivo analizirati visinu rente te hoće li prihodi moći pokriti najam. Prije konačne odluke o ulasku u poduzetništvo, treba osigurati i kapital potreban za financiranje biznisa u razdoblju od najmanje godinu dana. Toliko je vremena potrebno za uhodavanje posla, nakon čega se može razmišljati o povratu investicije – kaže Milica.

Kada je riječ o franšizingu, ništa manje nije važna ni suradnja između davatelja i primatelja franšize, jer taj odnos treba biti i korektan i dugoročan. – Za ovo vrijeme koliko radimo nismo imali niti kakvih problema u komunikaciji. Za mene je olakšavajuća okolnost što o asortimanu ne moram brinuti, izbor je vrlo veliki, a na meni je da izaberem ono što mislim da će se najbolje prodavati. Čak i mi, slušajući zahtjeve kupaca, dajemo prijedloge davatelju što bi trebalo biti uključeno u ponudu – kaže Milica.

Za naredni period, namjerava pojačati marketing, budući da u dućan svakodnevno dolaze novi kupci. – To znači da još uvijek postoji potencijal za rast – napominje ona.


Popularno na forumu

Miris iskustva

Dobar dan , Veoma sam uzbuđena nakon što sam dobila svoj lični zajam za kupovinu automobila od gospođe Marion Jansen Loan Help LTD nakon što sam dva puta prevarena od...

3 komentara
zadnji 09.02.2024
Cijena uspjeha

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

1 komentara
zadnji 25.01.2024
Uvijek u trendu

SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...

1 komentara
zadnji 17.01.2024
Miris iskustva

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...

3 komentara
zadnji 31.10.2023
Franšizni sustav je poput velike obitelji

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...

3 komentara
zadnji 31.10.2023
Čista esencija

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio...

1 komentara
zadnji 31.10.2023
Franšizni sustav je poput velike obitelji

Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...

3 komentara
zadnji 28.09.2023
LOAN OFFER

DOBAR DAN NARODE MOJI HRVATSKI MOJ UPIT KAKO DOBITI KREDIT ZA KUPNJU KUĆE OD NEKRETNINA I GENIC KREDITA POZOVITE, ZVAO SAM DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY, DANAS SAM JAKO SRETAN...

1 komentara
zadnji 07.07.2023