Promjene kod Mr. Bricolage

Maloprodajni centar Mr. Bricolage zatvoren je u Nišu, dok je u Novom Sadu nova tvrtka preuzela franšizu.
Ponedjeljak
07.01.2013
Novosadska tvrtka Brico S preuzela je nedavno franšizu francuskog lanca prodavaonica Mr. Bricolage u Novom Sadu.
 

Nakon preuzimanja prodavnice koja u Novom Sadu radi od lipnja 2010. uveden je i novi asortiman: bijela tehnika, televizori, mali kućanski aparati, telefoni, kućna galanterija, posuđe, staklarija, kristal, keramika i posteljina. Starim dobavljačima su se pridružili i novi, pa se u tržnom centru u Novom naselju može pazariti više od 30.000 artikala.

Brico S je franšizu za Novi Sad preuzeo od tvrtke Briko Spec. Većinski vlasnik tvrtke Briko Spec je francusko-bugarska tvrtka Doverie Brico, koja ima desetogodišniji ugovor o franšizingu sa matičnom francuskom kompanijom Mr. Bricolage. Tvrtka Doverie Brico posjeduje ekskluzivno pravo na širenje francuskog brenda Mr.Bricolage u jugoistočnoj Europi.

Svoj prvi centar Mr. Bricolage je otvorio u Nišu 2009. godine, i mada su imali vrlo ambiciozne planove, prema posljednjim poslovnim potezima se čini da očekivanja nisu u potpunosti ispunjena. Naime, iako je ranije planirano da se u Nišu pored prodajnog centra izgradi i distributivno-logistički centar iz kojeg bi se opskrbljivala tršišta Srbije i Makedonije, maloprodaja je u tom gradu nedavno obustavljena. Objekt je prodan trgovinskom lancu DIS.

Za sada rade Mr. Bricolage u Novom Sadu i Beogradu, koji je otvoren u listopadu 2011. Sudeći prema posljednjim događanjima, najave da će nakon beogradskog objekta biti otvorena još tri neće biti ostvarene u skorijoj budućnosti.

U Srbiji su mnogi slični centri, u kojima se mahom prodaje oprema za uređenje kuće i vrta, otvoreni u „nesretnom trenutku“ koji je označio početak svjetske krize. Potrošači su u isto vrijeme počeli „režu“ svoje kućne budžete. S rastom nezaposlenosti i padom kupovne moći, pad trgovine na malo iskusile su i prehrambene trgovine. Centri koji rade po konceptu „uradi sam“ nisu bili u stanju da se odupru takvim okolnostima. Većina je zatvorena, ne samo u Srbiji već i u zemljama regije: hrvatski Pevec, slovenski Merkur, a danak krizi je najzad platio i Mr. Bricolage u Nišu.

Trgovine Mr. Bricolage su, inače, sagrađene po francuskim standardima. Osoblje je specijalno obučeno da klijentima ponudi savjet i rješenja za njihove projekte. Svaka trgovina nudi i određene dodatne usluge, kao što su rezanje drveta, stakla, uramljivanje, toniranje, rezanje ključeva, oštrenje lanaca, transport kupljene robe. Robna marka Mr. Bricolage se pojavila još 1964. kada je grupa francuskih poduzetnika osnovala Nacionalnu asocijaciju koja je okupila trgovce u „uradi sam“ sektoru. Brand je registriran krajem sedamdesetih. U okruženju su prvu prodavaonicu otvorili 2000. u Sofiji u Bugarskoj. Uskoro bi trebao da bude otvoren centar i u Makedoniji, dok u Rumunjskoj već imaju tri prodavaonice. Na tržištu jugoistočne Europe nastupaju kao franšiza. Prisutni su i u Maroku, Mauricijusu, Urugvaju, Andori, Madagaskaru. U Francuskoj pod ovim brendom radi oko 640 radnji, a izvan zemlje posluje oko 60 prodavaonica.