Idealno za franšize?

Tržišta „pogodna“ za franšize / Na RIFC-ovoj listi atraktivnih tržišta, među prvih pet našle su se Velika Britanija, Njemačka, Kanada, Australija i Francuska
Petak
16.11.2018
Kada franšize iz Sjedinjenih Država, najrazvijenijeg franšiznog tržišta u svijetu, planiraju međunarodni razvoj, prvo uzimaju u obzir dvije zemlje. Koja su to tržišta „izuzetno atraktivna“?
 

Za većinu američkih tvrtki koje imaju ambiciju proširiti poslovanje izvan matičnog tržišta – franšizing je idealna opcija, a prema najnovijem istraživanju koje je proveo Rosenberg International Franchise Center (RIFC) Sveučilišta New Hampshire, tržišta koja u ovom trenutku najviše privlače američke franšize su Velika Britanija i Kina. Obje na vrhu, no iz vrlo različitih razloga.

Prema indeksu „atraktivnosti“ do kojeg su došli istraživači RIFC-a, Velika Britanija je najbolja opcija za brandove koje žele tzv. „uravnoteženi rast“. Osim ogromnog tržišnog potencijala, koji se temelji na lokalnoj ekonomiji i rastu BDP-a, Veliku Britaniju karakterizira i jaka kupovna moć stanovništva, što predstavlja idealno polazište za većinu biznisa. Također, ne treba posebno naglasiti da između Sjedinjenih Država i Velike Britanije postoje vrlo bliske povijesna i kulturne veze. Kao što pokazuje najnovija Doing Business lista Svjetske banke, pokretanje poslovanja u Velikoj Britaniji gotovo da ne predstavlja nikakav rizik. Čak i sa Brexitom, indeks rizika, prema Euromoneyu, pokazuje da su regulatorni rizici u Velikoj Britaniji još uvijek prilično niski.

Na RIFC-ovoj listi atraktivnih tržišta, među prvih pet, iz gotovo istih razloga, našle su se i Njemačka, Kanada, Australija i Francuska.

Za one američke franšize koje, pak, tipiju na „agresivnan rast“, lista RIFC-a stavlja Kinu na sam vrh. Kao najmnogoljudnija zemlja svijeta, s nevjerojatnim gospodarskim rastom, Kina ima najjači tržišni potencijal u odnosu na sve ostale zemlje svijeta, što potvrđuje i posljednji Ekonomski pregled Međunarodnog monetarnog fonda.

Ipak, određeni rizici postoje. Kina se, u kulturološkom smislu, toliko razlikuje od SAD-a, i iskustvo pokazuje da na ovo tržište uglavnom ulaze izuzetno jaki igrači poput tvrtke YUM! Brands, koja je vlasnik franšiznih brandova KFC, Pizza Hut i Taco Bell, ili svjetski poznatog Starbucksa. Treba također napomenuti da ove tvrtke imaju ozbiljne pravne timove koji „ne ispuštaju situaciju iz ruku“, jer je Kina prema procjeni Svjetske banke jedna od najrizičnijih zemalja kada je riječ o pravnim i regulatornim rizicima.

Sljedeća tržišta na kojima američke franšize mogu računati na agresivni rast su Turska, Njemačka, Velika Britanija i Indija.

No, identificiranje „atraktivnosti“ tržišta samo je prvi korak u međunarodnom razvoju. Kako to praksa često pokazuje, za franšizne je sustave ponekad „presudniji“ izbor lokalnog partnera – primatelja franšize – koji će biti zadužen za razvoj poslovanja na danom tržištu. U franšizingu, ova su dva čimbenika, zapravo, nerazdvojna.

Istraživanje RIFC-a obuhvatilo je 131 zemlju, a na listi su se našle i zemlje ove regije. Najbolje je kotirana Slovenija (62. mjesto), a slijede Hrvatska (71), Srbija (84), Makedonija (87) te Bosna i Hercegovina (123).

Kompletnu listu možete pronaći na sljedećem linku: International Franchise Attractiveness Index


International Franchise Attractiveness Index / Zemlje pogodne za franšize koje ciljaju na „uravnotežen rast“

Popularno na forumu

In memoriam

Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...

9 komentara
zadnji 18.04.2024
Modeli širenja na inozemnim tržištima

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

7 komentara
zadnji 17.04.2024
In memoriam

Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un gol astăzi și să fiți printre norocoșii...

9 komentara
zadnji 23.03.2024
In memoriam

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

9 komentara
zadnji 04.03.2024
Top 100 franšiza na svijetu

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Dodijeljene franšizne nagrade u Hrvatskoj

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Franšiza, partnerstvo ili potpuno samostalno?

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

2 komentara
zadnji 04.03.2024
Modeli širenja na inozemnim tržištima

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

7 komentara
zadnji 04.03.2024