Kad posao cvjeta
Na slici: Istvan Boross
Istvan i Hedvig Boross su prije dvadeset šest godina osnovali svoju "oazu", obiteljsku tvrtku Oazis Kertészetek, i od tada se počeli profesionalno baviti hortikulturom, prodajom biljaka, opreme i dekoracije za vrtove i dvorišta, uređenjem i održavanjem izložbenih i uredskih prostora. Prvi maloprodajni dućan su otvorili godinu dana kasnije 1988, a postupnim rastom, iz godine u godinu, došli do najznačajnije prekretnice u poslovanju. Godine 2002. otvorili su Oazis Soroksár, prvi profesionalni vrtni centar u Mađarskoj. Veličinu objekta i broj biljnih vrsta u koje je "zarastao" centar najbolje opisuje reči samih vlasnika koji sugeriraju da treba doći "s opremom za kampiranje i zalihama hrane za tri dana".
Dvije godine kasnije, porodica Boross je dala svoju prvu franšizu. Te 2004. otvorene su dvije franšizne radnje u gradovima izvan Budimpešte, tako da, po riječima vlasnika, "Oaza" više nije bila samo privilegija klijenata iz glavnog grada. Iste godine, tvrtka je pokrenula i specijalizirani časopis o hortikulturi, koji od tada izlazi redovito, pet puta godišnje. S porastom obima poslovanja i uspješnom franšiznom mrežom, "Oaza" se 2009. godine franšizno proširila i na tržište izvan Mađarske, dva franšizna vrtna centra su otvorena u Slovačkoj. Danas, Oazis Kertészetek ima četiri centra u vlastitom vlasništvu 14 franšiznih partnera u Mađarskoj, dva u Slovačkoj, i planira poslovanje proširi na tržišta drugih susjednih zemalja.
Ambicije
Prve franšizne "oaze" su otvorene u Slovačkoj, ali, kako navode na zvaničnom sajtu, planiraju se proširiti i u Rumunjskoj, Hrvatskoj i Srbiji. Cilj je da u narednih 5-10 godina otvore oko 40 centara diljem Mađarske, a 15,20 ili više centara u okolnim zemljama. Ove poteze najavljuje i David Boross, direktor marketinga tvrtke.
Tvrtka je "izrasla" iz skromne obiteljske tvrtke i u početku je, čak i kao mali trgovac, mogla zadovoljiti potrebe potrošača. Međutim, sa povećanjem životnog standarda i potražnje, shvatili su da, koliko god bio veliki broj maloprodajnih radnji, nisu u stanju da se natječu s velikim trgovinskim centrima, koji su vrlo brzo u svoj asortiman uvrstili i proizvode za hortikulturu, objašanjava se na zvaničnom portalu tvrtke.
Prodaja ukrasnog bilja, međutim, zahtijeva visoku tehničku stručnost, a to veliki trgovci nisu mogli osigurati. Oazis je upravo iskoristio ovaj nedostatak, jer ono što ih u najvećoj mjeri izdvaja od drugih jest stručno osoblje.
Porodica Boross naglašava da je uspjeh plod predanosti i iskustva. Počeli su istraživati kako posluju slične tvrtke u Nizozemskoj i Njemačkoj. Iz vlastitog iskustva i iskustva tvrtki koje su mnogo duže u poslu od njih su mnogo naučili. I, kako kažu, s ponosom mogu reći da su tvrtka s najviše "intelektualnog kapitala" iz oblasti hortikulture, bar u Srednjoj i Istočnoj Europi.
pročitajte članke
KARE Design, njemački proizvođač dizajniranog namještaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regiji. Nove trgovine nedavno su otvorene u Dubrovniku i Tirani.
Azijski trgovinski lanac KIODA planira razviti mrežu i na tržištima Europe. Na karti razvoja nalaze se i zemlje ove regije.
Duka je brand sa švedskim korijenima, sinonim za trgovine u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi – i franšizu!
U Beogradu je otvorena nova franšizna trgovina branda Coincasa. Talijanski brand planira širenje i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Coincasa, vodeći talijanski brand za uređenje doma, franšizne partnere traži i u Hrvatskoj i Sloveniji.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Svila i kadifa
Svidja mi se