Na korak do jeftine obuće

Mada u svom portfelju ima 67 brandova, jedna od najpopularnijih robnih marki poljske tvrtke NG2 je CCC.
Ponedjeljak
04.02.2013
Jedan od najvećih proizvođača i distributera obuće u Poljskoj, tvrtka NG2 sigurnim korakom ulazi na tržišta Srednje Europe.
 

I pored toga što u Hrvatskoj tvrtka NG2 još uvijek nema svoje mjesto, ona se polako približava i ovoj regiji. U lipnju prošle godine, pod jednim od svojih najuspješnijih brandova CCC, tvrtka je otvorila franšiznu radnju u Rumunjskoj, a u rujnu i u Mađarskoj. I to samo za početak, pošto planiraju pojavljivanje u svim većim gradovima zemalja u koje su upravo ušli, što podrazumijeva uspostavljanje povelike mreže poslovnih jedinica.

Poljska tvrtka je, inače, odavno prisutna na tržištima izvan Poljske. Od 1999. svoje brendove uspješno plasira na tržišta Rusije, zatim Kazahstana, Latvije, Češke i Slovačke.

Prepoznatljiv brand

Iako u svom portfelju ima 67 brandova, jedna od najpopularnijih robnih marki poljske tvrtke je CCC. Može se reći da obuća marke CCC svoju "dopadljivost" uveliko duguje i odličnom odnosu između cijene i kvalitete, što u aktualnim ekonomskim uvjetima značajno podiže prodaju. Kako je kriza generirala kupnju u kojoj cijena proizvoda igra presudnu ulogu, i proizvođači obuće su morali prihvatiti činjenicu da je sve manji broj mušterija koje će bez razmišljanja izdvojiti veliku svotu novca za par cipela. CCC je brend koji upravo igra na ovu kartu - za pristupačnu cijenu može ponuditi kvalitetan proizvod. Na većini tržišta na kojima nastupa, po ovom pitanju, jedni konkurent CCC-u je njemački Deichmann.

Poslovanje kroz franšizu

U posljednjih deset godina tvrtka NG2 je bila jedan od najvećih davatelja franšize u Poljskoj. Prošle godine je, međutim, promijenila strateški plan razvoja i sve franšizne prodavaonice koje su poslovale u Poljskoj vratila je u svoje vlasništvo. Suprotno potezima na domaćem tržištu, NG2 je odlučio da širenje kroz franšizu zadrži na inozemnim tržištima, ali i to selektivno - što znači da će se franšizno širiti samo u onim zemljama gdje procjeni da bi model franšiznog poslovanja mogao smanjiti rizik i troškove ulaska na novo tržište. Ove odluke opravdava sama praksa, koja pokazuje da strana tržišta ipak najbolje poznaju lokalni poduzetnici. Shodno tome, tvrtka je odlučila radnje pod markom CCC franšizno širiti u Rusiji, Kazahstanu, Latviji i Rumunjskoj. U ostalim zemljama - Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj - tvrtka nastupa izravno, kroz mrežu prodavaonica u svom vlasništvu.


/2/
vidite više