Ideja o vlastitom lancu gostionica nastala je prije oko 14 godina, a cilj je bio jednostavan: povećati kulturu ispijanja piva. Htjeli smo pokazati da se pivo može popiti i negdje drugdje, a ne samo u lokalima najniže cjenovne kategorije. To je u početku imalo snažan marketinški efekt, a za ovih 14 godina Potrefená Husa je izrasla u uspješan poslovni projekt.
David Petřík
Ponedjeljak
10.06.2013
Kako je prije osam godina riječ "franšiza" i u Češkoj zvučala gotovo pogrdno, a kako su danas ljudi svjesni da je franšizing povezan s kvalitetom i uređenim sustavom priča David Petřík iz Staropramena.
 

Još prije 14 godina češka pivovara Staropramen počela je razvijati mrežu svojih gostionica, koje su se pod istim imenom i brandom širile u tri formata - kao Potrefená Husa restorani, Sport barovi ili Beerpoint. Koncept se odavno širi i kroz franšizu, a o njegovom razvoju i poslovanju tvrtke, novinarka češkog portala Franchising.cz razgovarala je s Davidom Petříkom, menadžerom koncepta.

Kakva je bila prošla poslovna godina za koncept Potrefená Husa?

Moram istaknuti da smo prošlu godinu završili s 8% rasta u odnosu na 2011. U vrijeme kad tržište ugostiteljstva u Češkoj doživljava određen pad, za nas je ovo vrlo pozitivna poruka. I mi smo ponosni na to. Otvorili smo četiri nova objekta, što je također prevazišlo sva naša očekivanja. Trenutno imamo 29 objekata u Češkoj i jedan u Slovačkoj. Svaki od tri postojeća formata koji se razvijaju pod brandom Potrefená Husa ima svoje specifične karakteristike, uključujući i mjesto na kojem se nalazi. Beerpoint je idealan za tržne centre, restorane najčešće otvaramo u gradskim centrima, posebno u starim dijelovima grada, dok format "sportskog bara" širimo po manjim gradovima i naseljima.

Što je po vašem mišljenju zaslužno za rast koji ste postigli?

Jedan od važnih faktora je, svakako, promjena u ponašanju kupaca u oblasti ugostiteljstva u cjelini. Moram priznati da se sjećam perioda od prije nekih osam godina, kada je riječ "franšiza" gotovo zvučala pogrdno, što je bila i posljedica općeg neznanja o franšizi. Mislilo se da je to nešto nepoznato, skupo, neopipljivo i bezlično. Danas su ljudi neusporedivo više svjesni da je franšizing povezan s kvalitetom i uređenim sustavom.

Zatim, sve veći broj ljudi shvaća da za svoj novac želi dobiti što veću kvalitetu. Ovaj trend je očito potaknuo neke aspekte poslovanja. Mediji podižu svijest i uče ljude kako da cijene vrijednost svog novca, kao i što je to što žele dobiti kad odu u restoran. Po mom mišljenju, to je jedan od razloga zašto smo profitirali na ovom trendu. Ljudi danas zaista razmišljaju gdje i za što troše svoj teško zarađeni novac. Prije toga, samo mali broj je obraćao pozornost na kvalitetu. Danas su mušterije daleko izbirljivije. A tome, zaista, doprinose i ovakve, kvalitetne i konceptualizovane tvrtke, među kojima je i Potrefená Husa.

Osim velike uloge samog tržišta, možemo li reći da je sam brand Staropramen zaslužan za rast popularnosti, proširenje i dobre rezultate koncepta Potrefená Husa?

Naravno. Naše pivo i posebne ponude su još jedna stvar koja nam je pomogla da privučemo veći broj gostiju i da skrenemo pažnju na sebe i čitav koncept. S druge strane, stalno provodimo sezonske akcije. Tijekom godine uradimo i po 12 promocija. Cilj nam je gostu razviti taj osjećaj da se ponuda stalno mijenja, ali i pokazati da za njih uvijek imamo nešto posebno. Također je važno i što smo u velikoj mjeri uspjeli održati isti nivo cijena. Ako trebam sumirati sve u par riječi, rekao bih da danas, jednostavno, imamo vrlo snažan brand, sofisticirani koncept, veliki broj marketinških aktivnosti i kvalitetne partnere među našim primateljima franšize.

Zašto je Staropramen pokrenuo ovaj projekt?

Ideja o vlastitom lancu gostionica nastala je prije oko 14 godina, a cilj je bio jednostavan: povećati kulturu ispijanja piva. Htjeli smo pokazati da se pivo može popiti i negdje drugdje, a ne samo u lokalima najniže cjenovne kategorije. To je u početku imalo snažan marketinški efekt, a za ovih 14 godina Potrefená Husa je izrasla u uspješan poslovni projekt.

Zašto ste se odlučili za franšizni model širenja mreže?

Jedan od razloga je što nismo željeli pivovaru Staropramen postaviti vlasnikom i ugostiteljskih lokala i, samim tim, primorati je da snosi sve poslovne rizike koji proizlaze iz vođenja restorana. Mi smo primarno bili i uvijek ćemo biti - proizvođači piva. Stoga smo potražili partnere koji bi nam pomogli pokrenuti prvi restoran i uspostaviti mrežu. To nam je osiguralo fleksibilnost i mogućnost pokrenuti više takvih projekata odjednom.

Kakvi su vam planovi za dalje širenje?

Širenje velikih razmjera je završeno. Čini nam se da smo sve grane posla dobro razvili. Trenutno se fokusiramo na poboljšanje postojeće mreže. Naravno, ne isključujem neki novi projekt. Ako naiđemo na interesantnu poslovnu priliku koja isključuje poslovni rizik, i uz dobrog partnera na savršenoj lokaciji, ne vidim zašto ne bismo otvorili još jedan restoran. Ali, za sada, ne planiramo "masovno" širenje. Prije će to biti sporadična proširenja. Već smo pokrili sve gradove u kojima smo željeli biti i uglavnom su to mjesta s više od 60.000 stanovnika. Odustali smo od širenja po manjim mjestima, jer se u tom slučaju morate prilagoditi lokalnim navikama i kupovnoj moći stanovnika, što našim partnerima ne bi moglo jamčiti brzi povrat investicije. To bi znatno snizilo cijenu proizvoda, što bi vodilo smanjenju kvalitete sirovine, ali i broja zaposlenih i slično.

Kako izgleda idealni primatelj vaše franšize?

Percepcija o tome tko je idealni primatelj Potrefena Husa franšize za ovih 14 godina se postupno promijenio. U suštini, to je netko tko bi bio posvećen poštivanju pravila po kojima naši restorani rade. Na početku suradnje, svi se drže tih pravila. Međutim, vremenom, mnogi od primatelja požele razviti i dodati svoje poslovne ideje. Od iskustva samog davatelja franšize ovisi koliko će uspjeti spriječiti primatelja da promijeni izvorni koncept. Danas, nakon negativnih iskustava iz prošlosti, znamo da želimo partnera koji već imao iskustva u ovoj branši. Za nas je idealan model po kome jedan primatelj vodi više restorana, tako da težimo smanjiti broj partnera, ali ne i broj objekata. Trenutno, na 30 lokacija imamo 15 partnera kojima u potpunosti vjerujemo i koji su spremni širiti mrežu, jer znaju da će im to donijeti profit. Za nas je, dakle, idealan partner onaj koji već zna voditi posao i restoran i koji će znati podijeliti rizik, jer se u protivnom suradnja neće završiti dobro. Partner bi, također, morao imati poduzetničkog duha. Bez toga, teško da bi mogao bilo što postići.

Delovi intervjua preuzeti sa češkog portala Franchising.cz. Intervju u cjelosti objavljen je ovdje.


Popularno na forumu

Sa terena do franšize

Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...

6 komentara
zadnji 18.04.2024
Sa terena do franšize

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

6 komentara
zadnji 17.04.2024
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

14 komentara
zadnji 17.04.2024
Investirati u razvoj franšize

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...

9 komentara
zadnji 17.04.2024
Sa terena do franšize

I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...

6 komentara
zadnji 21.03.2024
Sa terena do franšize

POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...

6 komentara
zadnji 18.03.2024
Investirati u razvoj franšize

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

9 komentara
zadnji 11.02.2024
Pizza Hut stiže u Hrvatsku

Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...

14 komentara
zadnji 11.02.2024