Franšiza Uniqe i u Crnoj Gori

Koncept generalnih agencija predstavlja dobru poduzetničku mogućnost za najbolje prodavatelje osiguranja, kao i visoku stepenicu u razvojnoj karijeri zaposlenih u ekskluzivnom partnerstvu.
Nela Belević, izvršna direktorica Uniqa osiguranja Crna Gora
Petak
27.09.2013
Strategiju širenja kroz agencije za ekskluzivno zastupanje, osiguravajuća kuća Uniqa počela je provoditi i u Crnoj Gori.
 

Prva agencija za ekskluzivno zastupanje pod franšizom Uniqa osiguranja otvorena je početkom rujna u Baru u Crnoj Gori. Nela Belević, izvršna direktorica Uniqa osiguranja Crna Gora, izjavila je da otvorenje prve franšize predstavlja prekretnicu u razvoju sustava poslovanja Uniqa tvrtke, ali i cijelog tržišta u toj zemlji.

-Koncept generalnih agencija predstavlja dobru poduzetničku mogućnost za najbolje prodavatelje osiguranja, kao i visoku stepenicu u razvojnoj karijeri zaposlenih u ekskluzivnom partnerstvu - rekla je Belević.
Prvi primatelj franšize u Crnoj Gori je Mladen Kapa, vlasnik tvrtke Unikapa. On je na otvorenju rekao da mu je cilj da njegova poslovnica bude ne samo prva po datumu osnivanja, već prva i po ostvarenim rezultatima, kvaliteti pružanja usluga i broju zadovoljnih osiguranika.

Da podsjetimo, u Srbiji, osiguravajuća kuća Uniqa već ima pet agencija pod franšizom, koje zapošljavaju 20 radnika, i namjerava nastaviti sa širenjem partnerske mreže.

Inače, Uniqa osiguravajuća grupacija, čije je sjedište u Austriji, ima višegodišnje iskustvo s razvojem franšizne mreže na tržištima Austrije i Centralne Europe. Mreža na lokalnim tržištima se razvija uz potporu centrale, tako da su osnovni principi razvoja i model zapravo samo prenijeti, ali se, također, uvažavaju specifičnosti svakog pojedinčnog tržišta.

Postoje, međutim, razlozi zbog kojih je franšizni koncept u ovom sektoru na tržište Srbije stigao tek nedavno - o čemu je govorio i Franz Weiler, predsjednik Izvršnog odbora Uniqa osiguranja u Srbiji, u intervjuu za Svijet osiguranja. - Vjerujem da bi ovaj vid suradnje zaživio i na srbijanskom tržištu mnogo ranije, ali ukoliko uzmemo u obzir da ukupna gospodarska aktivnost u društvu opada i da su procedure registriranja zastupnika prilično složene, onda je sasvim jasno da će kapital da potraži mjesto na nekom drugom mjestu, gdje može jednostavnije i brže da se pokrene i razvije biznis. Siguran sam da bi ubrzanje i pojednostavljenje procedure dobivanja dozvole za rad u poslovima zastupanja, koja sada traje u prosjeku oko tri mjeseca, kao i omogućavanje polaganja i licenciranja zastupnika na kvartalnoj razini podržalo dalje jačanje ovog poduzetničkog kocepta - objašnjava Franz Weiler.

No, unatoč svim preprekama, austrijska tvrtka, kao što primjeri dokazuju, nastavlja i u zemlje bivše Jugoslavije prenositi koncept koji se pokazao uspješnim na drugim tržištima. Kako to obično biva, često neko samo treba "povući nogu" da bi određeni poslovni koncepti zaživjeli, pa neće biti iznenađenje ako i druge osiguravajuće kuće primjene isti model širenja prodajne mreže.