Halo, jednu pizzu, molim!
Za svjetski poznate lance pizzerija Pizza Hut ili Domino's - nema tko nije čuo. Nije ni čudo, američki brandovi imaju dugu tradiciju razvoja koja seže u šezdesete godine prošlog stoljeća, što znači da bar pola stoljeća rade na širenju prodajne mreže i ulažu u međunarodnu ekspanziju. Ali, malo je onih koji znaju da postoji i izvorno europski brand Telepizza, koji je, kao i američki koncepti, uspio proširiti lanac svojih pizzerija na tržišta izvan zemlje podrijetla - i preuzeti dobar dio tržišnog kolača, gdje god da se pojavio.
A sve je počelo u Španjolskoj. Pod imenom Telepizza 1988. godine otvoren je prvi restoran u Madridu. Nakon samo nekoliko godina poslovanja, pionirski pokušaji tvrtke prerastao je u cilj i Telepizza je, osim ponude u svojim restoranima, postala i vodeći brand u sektoru dostave pizze na kućnu adresu.
Nošeni uspjehom na matičnom tržištu, tvrtka je devedesetih godina koncept počela širiti i na inozemnim tržištima - otvorila je prve pizzerije u Poljskoj, Portugalu i Čileu.
Danas, Telepizza ima oko 1.200 restorana, više od 24.000 zaposlenih i može se naći u Španjolskoj, Portugalu, Poljskoj, Kolumbiji, Srednjoj Americi, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Peruu i Kini. Kako kažu, gdje god da se pojave, imaju cilj što brže postati brand br . 1 u sektoru koji tako predano razvijaju od samog početka - sektoru kućne dostave.
Naravno, uspješno širenje mreže na inozemnim tržištima tvrtka postiže i zahvaljujući strategiji koja se dobrim dijelom temelji na franšizingu. Kao davatelj master franšize, Telepizza traži poduzetnika na lokalnom tržištu koji je spreman razvijati koncept narednih 10 godina (5+5). U tom slučaju, primatelj, naravno, ima mogućnost dalje davati single unit franšize pojedinačnim primateljima. Na ovaj način je Telepizza, recimo, prisutna u Poljskoj.
Zanimljivo je da je u lipnju 2010. Telepizza na brzinu "osvojila" tržište Kolumbije. Kupivši dobro poznati lokalni lanac pizzerija, Telepizza je naslijedila mrežu od 80-ak prodajnih mjesta i brzo stekla konkurentnu prednost u zemlji. Akvizicija kao vid prisustva na stranom tržištu se u ovom slučaju španjolskom lancu višestruko isplatila.
U tvrtki ne kriju da su im najzanimljivija tržišta iz španjolskog govornog područja, što prvenstveno uključuje zemlje Latinske Amerike. Međutim, na temelju pozitivnog iskustva iz Poljske, gdje je Telepizza već godinama jedan od najpopularnijih i najrasprostranjenijih brandova, zemlje istočne i jugoistočne Europe se također spominju kao poželjna tržišta za razvoj koncepta. Predstavnici tvrtke će u narednom razdoblju posjetiti nekoliko zemalja iz ove regije. Miriše na dobro.
Pogledajte prezentaciju tvrtke Telepizza na našem poljskom portalu i u poljskom Katalogu franšiza.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizirana za zaštitu i stiliziranje mobitela visokokvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima regije.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Don’t be deceived by different testimonies online that is most likely wrong. I have made use of several LOVE SPELL CASTER options that got me disappointed at the end of the...
Sa terena do franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Investirati u razvoj franšize
Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti stambeni kredit za nekretninu započeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona...
Sa terena do franšize
I got my already programmed and blanked ATM card to withdraw the maximum of $1,000 daily for a maximum of 20 days. I am so happy about this because i got mine last week and I...
Sa terena do franšize
POZDRAVLJAM VAS SVE U IME GOSPODNJE, ŽELIM DA ZNATE DA VAS NIKADA NE MOGU ZVESTI POGREŠNO... DOBIO SAM ZAJAM OD 25,000 EURA SA 3% KAMATE OD PRAVOG ZAJMODAVCA. ON SE TAKOĐER...
Investirati u razvoj franšize
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...
Pizza Hut stiže u Hrvatsku
Pročitajte moje svjedočanstvo o tome kako sam dobio brzi zajam od pouzdane tvrtke. Pozdrav, ja sam gospođica Veronica iz Hrvatske. Bio sam u financijskoj situaciji i trebao...