30.10.2013

Na benzinsku crpku po namirnice?

Na koji način i može li opstati "brak" između dva velika sustava pokazat će projekt koji već godinu dana razvijaju tvrtke Lukoil i Carrefour u Poljskoj.

Rezultate poslovne simbioze između dva velika sustava već određeno vrijeme možemo pratiti i u Poljskoj. Franšizni sustavi - lanac benzinskih crpki Lukoil i trgovački lanac Carrefour - godinu dana posluju "ruku pod ruku". Ruska naftna tvrtka je, naime, odlučila, u okviru svojih benzinskih crpki u Poljskoj, uspostaviti lanac franšiznih trgovina tvrtke Carrefour (Carrefour Express). Ulaskom francuskog branda, 22 benzinske postaje Lukoila su tako obogatile svoju osnovnu ponudu i robom široke potrošnje - Carrefour Express na benzinskim postajama radi 24 sata dnevno i ima neuobičajeno širok asortiman robe, uključujući čak i namirnice koje se inače ne prodaju na ovakvim mjestima - voće, povrće, meso, pecivo i mliječne proizvode.

Carrefour Express, Lukoil Fot. Carrefour Express/Lukoil Poljska

Trenutno, Carrefour u Poljskoj ima skoro 400 franšiznih trgovina. Lukoil, s druge strane, ima 115 benzinskih crpki, od čega četiri posluju u okviru partnerskog sustava.

Suradnja između Carrefoura i Lukoila definirana je franšiznim ugovorom. Carrefour, kao davatelj franšize, ima obvezu da benzinske crpke redovito snebdeva robom. S druge strane, Lukoil, kao primatelj Carrefour franšize, ima pravo formirati cijene proizvodima, i one su uglavnom niže nego u običnim supermarketima.

- Pri izboru proizvoda koji će ući u asortiman trgovina oslonili smo se na iskustvo i znanje koje već godinama stječemo razvijajući franšizni format Carrefour Express. Zahvaljujući tome, uspjeli smo napraviti i optimalan asortiman robe za kupce koji koriste usluge benzinskih crpki - kaže Marek Lipko, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj.

- Želimo privući klijente tako što ćemo im ponuditi novu razinu usluge. Ono što je u današnjem svijetu jako važno jest da ljudima date mogućnost da što manje vremena provedu u svakodnevnoj kupnji, a da što više budu sa svojom obitelji i prijateljima - kaže Pjotr ​​Žuromski, direktor prodaje Lukoila u Poljskoj.

Carrefour iza sebe već ima sličan pokušaj suradnje s drugim lancem benzinskih crpki. Taj projekt, međutim, nije uspio. Carrefour marketi s robom široke potrošnje su se, naime, prije nekoliko godina mogli pronaći i na BP benzinskim crpkama, ali je suradnja okončana nakon negativne ocjene o pilot-projektu. Za vrijeme konferencije za novinare, upitan da navede razloge neuspjeha, Francois Vincent, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj, kroz šalu je rekao da nije pristojno govoriti o bivšim partnerima pred novim partnerom. Odgovor, izgleda, treba tražiti između redaka. - Ovakva vrsta suradnje prije svega zahtijeva predanost obje strane. Od toga ovisi uspjeh projekta - dodao je Vincent.

Hoće li "brak" dvije tvrtke opstati? Postoje naznake koje kažu da hoće. Za sada, Carrefour marketi unutar Lukoil benzinskih crpki dobro posluju u nekoliko poljskih regija, dok samo u Varšavi ima šest ovakvih postaja. Pored toga, dvama tvrtkama ovo nije prvi put da surađuju na ovaj način. Po istom principu, Lukoil i Carrefour već nekoliko godina uspješno posluju u Belgiji.

Izvor: Franchising.pl

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank