Dr. Martens mijenja vlasnika

Prvi par "marti" je pušten u prodaju travnja 1960. godine. Svjetsku slavu su stekle zahvaljujući neočekivanim promoterima - rok-zvijezdama, punk subkulturi i zvijezdama britanskog popa. Pod brandom Dr. Martens se danas pak proda oko pet milijuna pari obuće godišnje.
Petak
01.11.2013
Poznati britanski brand obuće Dr. Martens nedavno je otkupio europski investicijski fond Permira.
 

Britanska tvrtka R Griggs je više od 50 godina proizvodila nadaleko poznati brand čizama Dr. Martens - na ovim prostorima, jednostavno, poznate kao "marte". Nedavno je, međutim, obitelj Griggs, kao većinski vlasnik, pristala prodati tvrtku i proizvodni pogon u Northamptonu privatnom investicijskom fondu Permira. Kultni status marke time ne bi trebao biti doveden u pitanje, uzimajući u obzir da su predstavnici Permire obećali da će "očuvati nasljeđe branda" koji je akvizicijom prešao u njihovo vlasništvo.

Investicijski fond, međutim, ne samo što je naslijedio poznati brand, već i prodajnu mrežu, koja se u ovom trenutku prostire u 63 zemlje, a uključuje i mrežu od stotinu specijaliziranih Dr. Martens trgovina, među kojima je 30 u vlasništvu tvrtke, a 70 u vlasništvu primatelja franšize.

Permira, inače, u svom portfelju ima i modne brandove Hugo Boss i New Look, a pridruživanje Dr. Martensa obitelji brandova koštalo ju je 300 milijuna funti. Kako pišu britanski mediji, prodajni ugovor će biti potpisan u roku od mjesec dana, a kompletno poslovanje će u ruke novih vlasnika preći u siječnju 2014. U prilog obećanjima o očuvanju tradicije, Permira planira zadržati i sadašnjeg izvršnog direktora Davida Suddensa, koji je zaslužan za to što je Dr. Martens u posljednjih nekoliko godina udvostručio opseg poslovanja.

Prvi par "marti" je pušten u prodaju travnja 1960. godine. Iako ih je njemački lječnik Klaus Martens dizajnirao kao radnu obuću, poboljšanu specijalnim ortopedskim ulošcima, svjetsku slavu su stekle zahvaljujući svojim neočekivanim promoterima - rok- zvijezdama šezdesetih, punk subkulturi sedamdesetih i britanskom popu devedesetih. Trnoviti put "marte" su, međutim, morale prijeći prije desetak godina. U tvrtki su se prvi put suočili s ozbiljnim padom popularnosti i, naravno, padom prodaje. U to vrijeme, David Suddens je odlučio proizvodnju iz Velike Britanije premjesti u Kinu i Tajland. Posljednjih godina, međutim, zahvaljujući promociji koju svesrdno podržavaju današnje pop-zvijezde, Dr. Martens je ponovo ušao u modu.

Kako navode britanski mediji, od ožujka 2012. do ožujka 2013. prodaja je porasla za 27 posto i iznosila je 189,4 milijuna eura, kao što je i operativni profit porastao za 27 posto i dostigao iznos od 27 milijuna eura. Pod brandom Dr. Martens se danas proda oko pet milijuna pari obuće godišnje. Iako se većina proizvede u pogonima u Aziji, 70.000 pari čizama još uvijek izlazi iz tvornice u Northamptonu. Nošena novim valom popularnosti branda, Permira planira pospješiti rast prodaje i preko online trgovina, ali i širenjem franšizne mreže na inozemnim tržištima.