27.11.2013

Investicije za rezultate

Magazin "Putovanja za dvoje" i ove godine je, unatoč otežanim uvjetima poslovanja, postigao pozitivne rezultate. U narednoj godini, očekuju još bolji učinak i nadaju se pokretanju novih franšiznih izdanja.

"Putovanja za dvoje", magazin za sve koji vole putovanja, već sedam godina izlazi u Hrvatskoj. Prvo franšizno izdanje je prije pet godina počelo izlaziti u Sloveniji, a od prije četiri godine i u Srbiji. Od 2010. godine publiciraju se i franšizna izdanja u Francuskoj, Njemačkoj i Bosni i Hercegovini. Damjana Domanovac, glavna urednica i vlasnica magazina "Putovanja za dvoje", kaže da je ova godina za tiskane medije bila nešto teža nego prošla.

Putovanja za dvoje, franšizna izdanja Fot. Putovanja za dvoje

Uvijek se nadamo novim franšiznim ugovorima, no danas su ljudi mnogo oprezniji no prije nekoliko godina. Danas je i manje sredstava za investiranje, a moramo računati da u početku treba nešto i uložiti i poslovati nekoliko brojeva u minusu da bi se pojavili prihodi i nastavilo poslovati dugoročno.
Damjana Domanovac

Za ostvarivanje dobrih poslovnih rezultata, kako kaže, trebalo je uložiti mnogo više truda. - Investirali smo mnogo sredstava u odlaske na inozemne sajmove i ostvarivanje novih kontakata, što nam se i vraća na najbolji mogući način - objašnjava Domanovac.

- Ove godine većina marketinških budžeta bila je raspoređena na oglašavanje putem interneta, tako da je jedan mali dio pripao tiskanim medijima. Za sljedeću godinu najave su upravo suprotne, što nas jako veseli. Polovina tog budžeta vraća se ponovo u tiskane medije, jer su oglašivači shvatili da dobar marketing ne može uključivati ​​oglašavanje samo u jednom mediju, već da moraju biti zastupljeni u svima: na internetu, u tisku, na televiziji i radiju, s obzirom da su starosne gradice poklonika različitih medija isto tako različite - naglašava Domanovac.

Ona ističe da su ove godine poslovali pozitivno, i da su, uzevši u obzir uvjete poslovanja i činjenicu da se mnogi tiskani mediji gase, vrlo zadovoljni. - S obzirom na broj već sada potpisanih godišnjih ugovora za oglašavanje u 2014. godini, očekujemo da će ona biti znatno bolja od ove - naglašava Domanovac.

Putovanja za dvoje, Domanovac sa kolegama

Foto: Damjana Domanovac sa kolegama iz Slovenije i Srbije

Franšize su, kako kaže, poslovale različito. - Ova godina je bila najteža za slovensko izdanje, a najproduktivnija za francusko koje je postiglo iznenađujuće rezultate. U Srbiji se, kao iu Hrvatskoj, kriza osjetila, no zahvaljujući povjerenju i dobrim poslovnim odnosima sa stranim klijentima, uspjeli smo to prevladati - kaže Domanovac.

Planova imaju mnogo. - Prije svega, pred nama je sudjelovanje na Sajmu turizma u Beogradu, pa na hrvatskom Place2go, na američkom POW WOW i još nekim sajmovima. Trenutno pregovaramo oko širenja posla na američko tržište. Našu web stranicu postupno pretvaramo u turistički portal sa mnogo opsežnijim sadržajima i mnogim zanimljivim alatima za čitatelje. Time želimo da osiguramo što bolju komunikaciju i budemo što inovativniji. Predstavljanje našeg novog portala bit će na zagrebačkom Place2go sajmu - govori o poslovnim planovima Domanovac.

Trenutno su u pregovorima s potencijalnim primateljima na nekoliko tržišta. Mada su svjesni da je u današnje vrijeme malo ljudi spremno investirati, nadaju se da će tijekom 2014. potpisati još franšiznih ugovora. - Uvijek se nadamo novim ugovorima, no danas su ljudi mnogo oprezniji no prije nekoliko godina. Danas je i manje sredstava za investiranje, a moramo računati da u početku treba nešto i uložiti i poslovati nekoliko brojeva u minusu da bi se pojavili prihodi i nastavilo poslovati dugoročno - objašnjava ona.

Zahvaljujući ulasku Hrvatske u EU povećao se broj stranih klijenata zainteresiranih za oglašavanje. Pored toga, znače im i niže cijene telefonskih poziva budući da mnogo razgovaraju sa inozemstvom, ali i niže cijene poštarine jer veliki broj magazina šalju izvan granica Hrvatske. - Mislim da smo, kao projekt, europsku kvalitetu dostigli mnogo prije ulaska u EU i da je sada samo bitno zadržati je i poboljšati - ističe Domanovac.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank