06.12.2013

Sve ili ništa

Norveška podružnica čuvenog fast-food lanca Burger King primijenila je neobičnu taktiku kako bi se riješila nelojalnih potrošača.

Norveška tvrtka zadužena za vođenje Burger King restorana u tom području, uvela je nova pravila pristupanja stranici na Facebooku. Do sada, tvrtka je imala profil sa oko 38.000 Facebook pratilaca. Danas ih je oko 3/4 manje. Kako prenosi poljski portal hotmoney.pl, ovo je, zapravo, izravna posljedica novih uvjeta poslovanja na društvenim mrežama, što je izazvalo masovno isključenje tzv. nelojalnih i pasivnih potrošača. Što se doista dogodilo?

Burger King, Norveška Fot. Burger King Norge

Ugostitelji najčešće koriste Facebook da bi informirali svoje potrošače o promotivnim akcijama ili otvaranju novih restorana.

Već određeno vrijeme, tvrtke smatraju da je impertiv biti prisutan i na Facebooku. Mnogima je to stvorilo još veću obvezu - sakupiti što veći broj "lajkova". Mnoge su angažirale i različite stručnjake za marketing na društvenim mrežama. Facebook je, međutim, otvorio vrata i fanovima koji se ne libe postaviti neugodna pitanja ili ostaviti pritužbe na račun kvalitete i usluge tvrtke. Osim toga, što je možda još zanimljivije, čini se da Facebook stranice često prate ljudi koji nisu ni pretjerano veliki fanovi predstavljanih brandova, a kamoli pravi obožavatelji.

Marketinška služba norveškog Burger Kinga je, stoga, odlučila povući prilično rizičan, i u najmanju ruku, čudan potez. Postavila je obavijest da tko god "lajkuje" stranicu tvrtke, dobiva kupon za besplatan Big Mac - hamburger koji se služi u restoranima njenog najvećeg konkurenta - McDonald'su. Odziv je bio nevjerojatno visok. Iako je na ovu marketinšku provokaciju "naselo" 30.000 ljudi, tvrtka je zaključila da joj ovi ljudi nisu ni potrebni, pošto bi, očito, svoju privrženost Burger Kingu "rado položili za jedan hamburger konkurentskog lanca". Fanovi koji su ostali lojalni, dobili su poziv da se pridruže novoj Facebook stranici Burger Kinga. Tvrtka se, istina, nelojalnim klijentima zahvalila i - blokirala im prilaz novoformiranoj grupi pratilaca.

Burger King, kao i veliki broj tvrtki uopšte, ne očekuje na svojim Facebook stranicama samo izjave zadovoljnih klijentat, već iskrene dojmove, pa i kritike vjernih potrošača. I pored tog rizika, u ovom trenutku Burger King se u Norveškoj može pohvaliti da je aktivnost fanova na novoj stranici sada čak četvorostuko veća.

Zanimljivo je, inače, da su spomenuti kuponi za besplatan Big Mac važili samo za 1.000 ljudi. Ostali su mogli da se slade - mirisom hamburgera.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank