Franšize u Makedoniji
Prema riječima Filipa Vidovića, predsjednika Makedonske franšizne udruge, na tržištu Makedonije djeluje tridesetak stranih franšiznih sustava. Iako ga sam Vidović ocjenjuje kao nerazvijeno, može se primijetiti da u toj zemlji djeluje i nekoliko vrlo poznatih franšiznih lanaca koji, recimo, nisu prisutni u drugim zemljama ovog regiona ili posluju u samo nekima od njih.
Među najpoznatijima je Burger King, koji je u tu zemlju stigao preko tvrtke TAB Gida, primatelja master franšize. Ta tvrtka je, inače, primatelj master franšize Burger Kinga i za tržište Turske, a dio je ATA Holding Group-a koji u svom portfelju ima još nekoliko franšiza.
Drugi ugostiteljski franšizni brand je Domino's Pizza, koji je u Makedoniju stigao krajem 2012. Primatelj master franšize je Paul Tsouloufris, a koncept razvija s još tri partnera. U proteklih godinu dana otvorena su dva restorana u Skoplju.
Jedan od najvećih svjetskih trgovačkih lanaca Carrefour na tržištu Makedonije je prisutan kao franšiza. Zahvaljujući grčkoj kompaniji Marinopoulos - primatelju master franšize, francuski brand je u listopadu 2012. stigao u Skoplje. To je bio prvi korak u daljnjem širenju na Balkanu, objavljeno je svojevremeno u službenom prioćenju tvrtke.
Jedan od napopularnijih brandova tvrtke Intercontinental Hotels Group - Holiday Inn, također, posluje u glavnom gradu Makedonije, a sredinom ove godine najavljen je i dolazak jednog od brandova tvrtke Hilton. Naime, tvrtka Hilton Worldwide potpisala je ugovor o franšizi s makedonskim poduzetnikom Ajdovanom Ademoskim za otvaranje jednog od svojih brandova Doubletree by Hilton u Skoplju. Prema ranije iznijetim planovima, taj hotel bi trebao biti otvoren početkom 2016.
Primjetno je da su gotovo svi ovi brandovi na tržište Makedonije došli u posljednje tri godine i svoje prve objekte otvorili u glavnom gradu, Skoplju.
Među ostalim poznatim franšiznim sustavima, u Makedoniji su prisutni i mnogi modni brandovi: Desigual, Timberland, Original Marines, Intimissimi, 7 camicie, Calzedonia, zatim rent-a-car tvrtka Sixt, restorani La Bodequita del Medio i Casa Italia, kao i kafeterija Coffeeshop Company, te tvrtka uredskog pribora i namještaja Office1 Superstore i danska tvrtka za opremanje doma Jysk.
Vijest o odlasku jednog svjetskog branda iz Makedonije našla se ove godine među najvažnijim vijestima u medijima koji prate franšizno poslovanje. Naime, raskidom ugovora, McDonald's je prestao poslovati u toj zemlji.
S druge strane, nekoliko tvrtki iz Srbije je na tržištu Makedonije prisutno preko primatelja franšize. Svoju franšiznu mrežu u toj zemlji razvijaju Mini Pani, P....S.... Fashion, Extreme Intimo, Dve šmizle, Balkan Fun. - Samim tim što je franšizing još uvijek nedovoljno razvijen, postoji ogroman potencijal, ali je neophodno jačanje svijesti o prednostima ovog modela poslovanja - zaključak je predsjednika Makedonske franšizne asocijacije Filipa Vidovića.
pročitajte članke
„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Popularno na forumu
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Poštovani tražitelji kredita, Imate li financijskih poteškoća? Želite li pokrenuti vlastiti posao? Ova kreditna tvrtka osnovana je kao svjetska organizacija za ljudska...
Više od igre
Da, ravnoteža je važna. Jednostavne zagonetke brzo se riješavaju i, ako ih objavite, ljudi će biti dosadno. Tehnički složene zagonetke ne bi trebale biti previše...