16.01.2014

Dašak Beča u Zagrebu

Franšiza poznate bečke kavane Aida otvorena je prošle godine u Zagrebu. Ove godine bi, putem pojedinačne franšize, mogla dospijeti i u druge gradove Hrvatske.

Obitelj Prousek je davne 1913. u Beču otvorila svoju prvu kavanu pod imenom Aida. Tijekom godina, ova kave-slastičarnica je postala jedno od nezaobilaznih mjesta za izlazak u Beču, a krajem lipnja prošle godine, dobila je i svoju prvu franšiznu podružnicu na stranom tržištu - u Hrvatskoj. Naime, braća Damir i Tino Sevlić, direktori tvrtke Bečka Kavana, postali su nositelji master franšize kavane Aida za područje Hrvatske.

Tino i Damir Sevlić, Aida Fot. Aida Hrvatska

Austrijska kavana Aida nedavno je otvorila i svoje prve franšizne poslovnice u Poljskoj i Saudijskoj Arabiji. U Hrvatskoj, nositelji master franšize planiraju u naredne dvije godine stvoriti lanac kavana pod ovim brendom. Zainteresirane primatelje pojedinačne franšize traže diljem Hrvatske.
Na slici: Damir i Tino Sevlić, svečano otvorenje Aide u Zagrebu

Sam koncept braća Sevlić su imali priliku upoznati iz prve ruke. - Obojica smo studirali u Beču, te smo mogli vidjeti što to Beču znači Aida. Svidio nam se cijeli koncept, te smo odlučili prenijeti dašak Beča i u Zagreb - priča Damir Sevlić.

Međutim, kako kažu, odluku nisu donijeli na prečac. To što potječu iz obitelji koja dugi niz godina posluje u ugostiteljskoj branši, bila je samo početna prednost. - Imali smo potrebno iskustvo za ovaj posao. Međutim, projektom Aida smo se intenzivno bavili više od šest mjeseci. Željeli smo proučiti sve prednosti i mogućnosti u ovoj branši. Najzad, procijenili smo kako Zagrebu i Hrvatskoj nedostaje ovakva vrsta ponude, te smo riješili ostvariti svoje planove i želje - objašnjava Sevlić.

Koncept franšize, kako kaže, bio im je poznat i prije no što su postali vlasnici master franšize. - No, naravno, svaka franšiza ima svoje specifičnosti, i s njima smo se upoznavali pokretajući ovaj posao. Sam koncept franšize je vrlo zanimljiv, jer dobivate uvid u dugogodišnje iskustvo renomiranih tvrtki. To poprilično olakšava posao, uzimajući u obzir da iza vas stoji već izgrađen brend i reputacija. Međutim, najbitnije je adekvatno procijeniti potencijal tržišta na koje ulazite, te odabrati lokaciju koja će najbolje dokazati taj potencijal - smatra Damir Sevlić.

Aida, slastičarna

Prije potpisivanja franšiznog ugovora prošli su kroz iscrpne pregovore s davateljem franšize. - Bilo je važno da usuglasimo stavove i što bolje razumijemo koncept poslovanja. Radili smo analizu tržišta i kapaciteta, napravili smo detaljan poslovni plan i kalkulacije profitabilnosti, te plan razvijanja same tvrtke - objašnjava. - Međutim, jako bitan dio je bio i pronalazak adekvatne lokacije, budući da Aida zahtjeva premium lokacije za svoje objekte - naglašava Sevlić.

S druge strane, podijelivši svoje stogodišnje iskustvo, davatelj franšize je umnogome pomogao u pokretanju tvrtke i poslovanja. - Također, dobili smo pomoć i pri odabiru opreme, definiranju stila uređenja, pa i odabira asortimana, pozicioniranja brenda, cijena i marketing strategija za ovo tržište. Očekujemo da se ovakav dobar partnerski odnos razvija i u budućnosti - kaže Damir Sevlić.

Budući da su nositelji master franšize, braća Sevlić planiraju u naredne dvije godine razviti lanac kavana pod brendom Aida diljem Hrvatske. Damir Sevlić potvrđuje da su do sada imali više zainteresiranih za single-unit franšizu, ali pošto su i sami bili u fazi uhodavanja prve poslovnice, nisu ulazili u konkretne pregovore. - Od ove godine, međutim, počinjemo s konkretnim razgovorima kako bi se do početka sljedeće sezone i realizirali - kaže Sevlić.

Zainteresiranim poduzetnicima u Hrvatskoj nude različite vrste partnerskih aranžmana. Primatelj franšize se može odlučiti za klasičnu podfranšiznu (single-unit) jedinicu, gdje uzima franšizu za jednu ili više poslovnica, ali može biti i partner u joint-venture projektu. - Ako zainteresirani kandidat, na primjer, ima kvalitetan poslovni prostor, u njemu bi se, kao dio zajedničkog projekta, mogla otvoriti poslovnica Aide - objašnjava Sevlić. Potencijalni primatelji franšize zauzvart mogu očekivati ​​punu potporu u pokretanju i razvijanju poslovanja - od odabira lokacije, uređenja, preko pozicioniranja cijena, odabira asortimana i broja uposlenika, pa do obuke uposlenika u zagrebačkoj poslovnici.

Za ovu godinu, kako kažu, cilj je ostvaren: otvorili su prvu kave-slastičarnicu u samom centru Zagreba, radili na stabilizaciji poslovanja i podizanju svijesti o brendu. - Na kraju, uvjerili smo se da je Aida vrlo dobro prepoznata i prihvaćena u Zagrebu i raduje nas što nam se planovi ostvaruju u skladu s očekivanjima. Vidimo i da su naši gosti zadovoljni kvalitetom i asortimanom proizvoda, uslugom, te ukupnim ambijentom i uređenjem prostora. A to nam je bio i ostaje primarni cilj - kaže Sevlić.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank