UNIQA omogućuje da primatelj franšize servisira svoj ​​portfelj klijenata i nakon prelaska u generalnu agenciju, što predstavlja veliku financijsku potporu, pogotovo na samom početku poslovanja. Osim toga, UNIQA pruža pomoć prilikom rješavanja drugih, ne manje važnih, pravnih i financijskih pitanja.
Jasmina Putnik
Petak
14.02.2014
Jasmina Putnik, nekada najbolji prodavač u Uniqa osiguranju, danas je uspješni primatelj franšize tog osiguravajućeg društva. I kao poduzetnica, kaže da se trud uvijek isplati, a rad biva nagrađen.
 

Jasmina Putnik je u svijet osiguranja ušla neplanirano - iako je godinama imala priliku pratiti svog supruga koji je bio zaposlen u osiguravajućoj kući, u posao je odlučila ući tek kad je uvidjela kako se vrednuje rad najboljih prodavača u osiguranju. - Imala sam sreću da me je suprug poveo na dodjelu godišnjih nagrada za najbolje radnike u Zepter osiguranju, gdje je tada radio kao suradnik. Sjećam se, te večeri, preko puta nas je sjedio bračni par s gomilom poklona i nagrada ispred sebe - oni su te godine bili najuspješniji prodavači! Sve me je to iznenadilo, ali i motiviralo! Zapitala sam se, ako se tako nagrađuje rad, zašto ne bismo i mi, moj suprug i ja, pokušali. Već sljedeće godine, nas dvoje smo imali 150.000 eura naplaćenih premija i kao najuspješniji prodavači, dobili smo automobil i nekoliko nagradnih putovanja - priča Putnik.

U to vrijeme Jasmina Putnik je bila suradnik u medicinskom programu (Zepter Medical), gdje je i stekla prva iskustva u prodaji. Kada je priopćila da odlazi, direktorica joj je rekla da joj nije žao što odlazi u osiguranje, ako će joj tamo biti bolje, ali da joj je žao što Medical gubi takvog prodavača.

Kada je 2006. godine austrijska tvrtka Uniqa osiguranje preuzela Zepter osiguranje, Jasmina Putnik je već imala izgrađenu reputaciju jednog od najboljih prodavača, a odlične rezultate je nastavila postizati i kao radnica Uniqa osiguranja. To potvrđuje i njen portfelj od 2.000 klijenata, ali i niz priznanja - 2012. godine je u okviru Uniqa osiguranja u Srbiji dobila nagradu za najviše prodanih polica životnog osiguranja, dok je prošle godine dobila istu nagradu, ali kao najbolji prodavač neživotnog osiguranja. U tom trenutku, s takvim rezultatima, Jasmina Putnik je postala - i idealan kandidat za sljedećeg primatelja Uniqa franšize.

Zanimljivo je spomenuti da je bračni par s početka priče, baš poput Jasmine Putnik, također prešao u Uniqa osiguranje i da su, zapravo, bili prvi primatelji Uniqa franšize u Srbiji - a čitatelji našeg portala su prije određenog vremena također imali priliku čitati o bračnom paru Mihajlović (link).

Je li ovo koincidencija, sudbina, sustav ili dokaz da je franšizing model za najbolje? Čini se - od svega po malo. - Razgovarala sam s direktorima Uniqe, jer je već bilo nemoguće kvalitetno uslužiti i obići sve klijente s kojima sam surađivala. Osim toga, kao i u svakom velikom sustavu, postoji limit u stimulacijama - kada pređete neku određenu točku, rezultat vašeg rada više ne može biti praćen odgovarajućom zaradom. Menadžment je tada odlučio ponuditi mi opciju koja postoji u Austriji, i koja se nudi prodavačima koji postignu izuzetne rezultate. Naime, u Austriji, kada prodavatelj dođe do baze od 800 klijenata, može se, ako želi i ima mogućnosti, osamostaliti i početi razvijati vlastiti posao kao primatelj franšize. A tada, za njega više ne postoje limiti - zarađuje onoliko koliko može i koliko je dobar! - objašnjava.

Jasmina Putnik je, tako, u ožujku 2013. otvorila agenciju za ekskluzivno zastupanje Uniqa osiguranja "Putnik tim", postavši tako treći primatelj Uniqa franšize u Srbiji.

Od kada radi samostalno, priznaje da joj radni dan izgleda drukčije, ali samo zato što samostalan posao sa sobom povlači niz obveza o kojima nije morala ni razmišljati, a kamoli brinuti kao zaposlena. - Sada imam obvezu raditi i sa knjigovođom i slati izvještaje Narodnoj banci, što oduzima vrijeme. Osim toga, sada sama brinem o mjesečnim troškovima - plaćam najam prostora i račune, plaćam radnike, poreze i doprinose... Sada sama biram s kim ću raditi, koga ću zaposliti i kako stimulirati svoje zaposlenike. Naravno, veliku potporu mi pruža Uniqa osiguranje - kaže Putnik.

Iako je još uvijek na početku, već posluje kako se i nadala. Kako kaže, puno lakše ispunjava očekivanja jer sada rade prema godišnjem planu - a ne prema mjesečnom, kao kad je bila zaposlena. - Vrlo sam zadovoljna što smo postigli za ovih šest mjeseci. Naročito što smo bili novi u kraju, i što ljudi nisu odmah primijetili da je otvorena Uniqa. Već tijekom ljeta se situacija promijenila, izdali smo veliki broj putnih osiguranja, a preko toga smo kasnije ostvarili nove kontakte za druge police. Najbitnije je da onaj tko je jednom ovdje ušao, taj se i vratio! Za novo putno osiguranje, kasko, za autoosiguranje, raspitati za zdravstveno, životno... Tako smo za šest mjeseci dobili više od 1.000 novih klijenata - kaže Putnik.

Jedna od olakšavajućih okolnosti u Uniqinom franšiznom sustavu je to što kao primatelj franšize može računati na svestranu potporu Uniqa osiguranja. Dok se, kako kaže, "malo" osiguranje razvija unutar "velikog" osiguranja, Jasmina Putnik nastavlja raditi sa svojim klijentima, kao i razvijati novu mrežu klijenata. - To znači da Uniqa omogućuje da primatelj franšize servisira svoj ​​portfelj klijenata i nakon prelaska u generalnu agenciju, što predstavlja veliku financijsku potporu, pogotovo na samom početku poslovanja. Osim toga, Uniqa pruža pomoć prilikom rješavanja drugih, ne manje važnih, pravnih i financijskih pitanja - objašnjava Putnik.

Što se opće podrške tiče, Uniqa je, tako, obezbjedila opremu potrebnu za rad. - Svi kompjutori, te program u kojem radimo, dobili smo od Uniqe. Klijent koji ispred sebe vidi monitor, na njemu vidi Uniqa inventarski broj - i to svakako doprinosi "osjećaju da se ništa nije promijenilo". Uniqa nam je pomogla i pri odabiru poslovnog prostora i brandiranju, jer sve treba biti kao u bilo kojoj drugoj Uniqa poslovnici. Iako se klijenti, po pravilu, vežu za osobu, dobro je kada iza nje stoji i jak brand. A Uniqa je brand, i uspjela je izgraditi povjerenje na ovom tržištu. Meni je upravo to važno - da moji klijenti, pored suradnje sa mnom, vide da iza mene stoji i dalje Uniqa osiguranje i da je sve isto kao prije! Sada su i oni ponosni na mene, na moj uspjeh i odličnu suradnju koju godinama gradimo, jer vjeruju da je rezultat mog truda i rada upravo ova franšiza koju sam primila - naglašava Putnik.

Jedini pravi problemi u poslovanju proizlaze iz, kako kaže, neuređenosti i neizvjesnosti sustava. Najviše je muči regulativa koja obvezuje zastupnike zapošljavati samo prodavače s licencom Narodne banke Srbije. Što znači, ako je kao zaposlena u Uniqa osiguranju mogla imati asistenta bez licence - sada to ne može - i pored toga što privređuje u zemlji koja vapi za zapošljavanjem... Iznenadila ju je i visina komunalnih taksi, firmarine, poreza i doprinosa, kao i poreza na zarade, koji su, zbirno, prema njenom mišljenju - previsoki. - Da ne pominjem stvari poput procedure otvorenja agencija koja je trajala bespotrebno dugo, gotovo šest mjeseci. A za to vrijeme smo morali - "ispunjavajući tehničke uvjete" - plaćati troškove zakupa prostora i rezervacije imena. Kako se onda stimulira poduzetništvo?! - iskrena je Putnik.

Ono što je ohrabruje jest uvjerenost da iza nje ipak ostaje mnogo više od jedne agencije. - Radimo i razvijamo ovaj posao jer znamo da tako gradimo i biznis koji će jednog dana naslijediti naša djeca ili unučići. Malo se tko time može pohvaliti u današnje vrijeme - kaže ona.

Uspjeh koji s lakoćom postiže, proističe dobrim dijelom i iz životne filozofije i radne etike koju je njegovala čime god se bavila. Jasmina Putnik je bila i vrhunska sportašica, gdje se naučila pravilima igre i izdržljivosti; i novinarka, gdje je naučila komunicirati iskreno i otvoreno s ljudima; i službenica u sudskoj pisarnici, gdje je naučila da je važno svaki slučaj ispratiti od početka do kraja.

- Uvijek sam željela sve naučiti i znati. Čak i kad sam radila posao koji nisam voljela, i kad se očekivalo samo da dođete na posao i budete prisutni. Danas, kad odem kod klijenta, želim da mu mogu sve ponuditi! Znate, ljudi ne vole kad im iz jedne kuće šaljete pet agenata za pet različitih programa. Oni se žele vezati za jednog čovjeka i sve što imaju osigurati kod njega. A Uniqa je to prepoznala i suradnicima dala alat u ruke, tako da je agent "mali mobilni ured" i sve može završiti na terenu - objašnjava Putnik.

Za osiguranje kaže da je specifičan posao u kome se mora mnogo raditi i mnogo se znati, ali da je za uspjeh, kao i u svakom poslu, podjednako potrebna i ljubav. Onaj tko ne voli raditi u osiguranju, neće ni imati mnogo prostora "za improvizaciju", tako da se neće ni zadržati dugo u ovom poslu, kaže ona. Najbolji radnici, pak, uvijek daju sve od sebe, a trud se, po njenom iskustvu, uvijek isplati. - Nema ni brze ni lake zarade u osiguranju! Puno je tu rada, truda. Mnogo puta mi se desilo da se vratim sa terena i otplačem jer sam mislila da ću sigurno sklopiti posao. Satima bih analizirala što nisam dobro uradila i gdje sam pogriješila. A suprug je uvijek govorio da ne žalim ni za čim jer se nikad ne zna kada će se ljudi javiti. I dešavalo mi se, doista, da se neki jave i poslije tri godine. Jer klijent prima emociju - onako kako ga dočekate, kako mu objasnite, on će se ili vratiti, ili više nikad neće doći kod vas - kaže na kraju Putnik.