20.02.2014

Prihod raste kroz franšizu

Nakon što je sve svoje restorane pretvorio u franšize, Burger King je samo u posljednjem kvartalu fiskalne 2013. zabilježio rast prihoda od 37 posto.

Kada je 2010. godine Burger King objavio da sve restorane u svom vlasništvu planira "prepustiti" primateljima franšize, američki analitičari su bili umjereni u prognazama, nedovoljno uvjereni u "isplativost" ove strategije. Umjesto da ubira direktan prihod od prodaje u restoranima koje sam drži, Burger King bi kao jedini izvor prihoda imao franšiznu naknadu koju bi naplaćivao svojim primateljima franšize. Analitičari nisu ni bili uvjereni da će novi vlasnici franšize biti spremni plaćati zavidne ulazne i redovite franšizne naknade, posebno u vrijeme kada se većina fast-food brandova suočavala s padom prodaje i profita.

Burger King, restoran Fot. PROFIT system

Potpuni prelazak na franšizing utjecao je na drastično smanjenje troškova poslovanja, što se odrazilo i na ukupan neto prihod tvrtke. Prihod Burger Kinga je u 2013. bio čak 99 posto viši nego u prethodnoj godini.

Međutim, još polovinom prošle godine Burger King je objavio da bilježi rast prihoda, a prema posljednjem financijskom izvještaju, tvrtka je samo u četvrtom kvartalu fiskalne 2013. godine prijavila rast prihoda od 37 posto. Ukupan neto prihod u 2013. godini je, pak, dostigao iznos od 234 milijuna dolara, što predstavlja rast od 99 posto, kad se uzime u obzir da je prihod u 2012. bio 118 milijuna dolara.

Također, tijekom prošle godine,360 restorana u vlasništvu Burger Kinga prešlo je u ruke primatelja franšize. Troškovi poslovanja su tako drastično smanjeni, a franšizne naknade su nastavile doprinositi rastu prihoda. Burger King je, osim toga, u 2013. otvorio i 670 novih restorana, što je za 5,2 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

U suštini, svi restorani Burger Kinga sada posluju kao franšize, što je i bio cilj tvrtke. Inače, strategija potpunog prelaska na franšizing pokrenuta je 2010. godine, kada je tvrtku preuzela brazilska investicijska tvrtka 3G Capital.

Osvrnuvši se na rezultate koje su postigli tijekom 2013. godine, Daniel Schwarz, direktor Burger Kinga, izjavio je za američke medije da je cilj ispunjen, te da je posao "prevođenja" restorana u ruke iskusnih primatelja franšize završen. - Također, odluka da se fokusiramo na uvođenje nekoliko "dopadljivih" proizvoda, pozitivno je utjecala na rast prodaje kako je godina odmicala - istakao je on.

Proizvodi koji su doprinijeli rastu prodaje su manje kaloričan pomfri (Satisfries), ali i veća "porcija" hamburgera (Big King Burger). U usporedbi s 2012. godinom, prodaja je u 2013. na globalnoj razini porasla 0,5 posto, a samo u četvrtom kvartalu - 1,7 posto na globalnoj razini i 0,2 posto u Sjedinjenim Državama.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank