04.03.2014

Manja mjesta "gladna" pizzerija

Španjolski brand pizzerija Telepizza uspješno razvija franšiznu mrežu u Poljskoj. Nakon velikih, lanac će se ove godine proširiti i u manje gradove.

Najpoznatiji španjolski lanac pizzerija Telepizza već skoro dvadeset godina posluje u Poljskoj, gdje ima više od 100 pizzerija u svim većim gradovima. Zapravo, španjolski brand je jedan od najpopularnijih i najrasprostranjenijih brandova pizzerija u toj zemlji. Ove godine, s promjenama na ugostiteljskom tržištu, i nakon što su pokrili tržišta velikih gradova, planiraju proširiti lanac i u manje gradove Poljske.

Telepizza, Poljska Fot. Telepizza Polska

Željeli smo se prilagoditi potrebama i stanju na tržištima manjih gradova. Telepizza je uvela i određene promjene u sam franšizni paket. Ovakav, fleksibilniji pristup trebao bi olakšati razvoj mreže, te obezbjediti podršku poduzetnicima i u manjim gradovima.
Iwona Olbryś

Kad se uzme u obzir da je uspjeh koji su postigli u Poljskoj naveo predstavnike matične tvrtke razmišljati o ulasku na tržišta istočne i jugoistočne Europe, poslovanje španjolskog branda postaje još zanimljivije. Iskustvo iz Poljske, zapravo, može poslužiti kao dobar ogledni primjer. Kako su odgovorili na potrebe tržišta, kakvu će razvojnu strategiju usvojiti i na koji su način spremni izići u susret primateljima single unit franšize, novinarima našeg poljskog portala Franchising.pl nedavno je predočila Iwona Olbryś, generalna direktorica tvrtke Telepizza u Poljskoj.

Primijetili smo da ste početkom godine počeli s intenzivnim razvojem franšizne mreže u manjim gradovima. Da li je to nova etapa u razvoju branda u Poljskoj?

Da, mi smo do sada otvorili pizzerije u svim većim gradovima Poljske. I sve donedavno, ugostiteljsko tržište je bilo razvijenije u velikim gradovima. Stanovnici velikh gradova su i više izlazili u restorane, što je vodilo i mnogo "otvorenijem" načinu života. Međutim, sada, navike i ponašanje ljudi u velikim i malim gradovima postaju vrlo slični. Sada mogu reći da, općenito, Poljaci mnogo više vremena provode izvan kuće. U velikim gradovima, međutim, imate i veliki broj mjesta na kojima možete jesti i susresti se s prijateljima. U manjim mjestima, pak, iako potražnja za ovom vrstom zabave itekako postoji, i dalje nema dovoljno restorana, pizzerija, ugostiteljskih lokala. Mi želimo odgovoriti na ove potrebe tržišta, tako da smo i odlučili proširiti mrežu pizzerija u gradovima do 30.000 stanovnika.

Kako se Telepizza "pripremila" za ovu razvojnu strategiju?

Prošle godine smo analizirali tržišta malih gradova i prikupili sve potrebne podatke, tako da sada i znamo u kojim ćemo mjestima prvo početi s razvojem franšize. Analizirali smo prije svega životne i potrošačke navike stanovnika, a važan element ove provjere svakako je bila i prosječna kupovna moć, ali i "gastornomske preferencije" stanovnika - kakvu pizzu vole jesti. Međutim, i mi, kao franšizni sustav, uveli smo određene promjene u sam franšizni paket. Naime, visina franšizne naknade, koju bi primatelj franšize izdvajao svakog mjeseca, ovisit će isključivo o mjesečnom prihodu pojedinačne pizzerije. Ovakav, fleksibilniji pristup trebalo bi olakšati razvoj mreže, te obezbjediti podršku poduzetnicima i u manjim gradovima. Jednostavno, želimo se prilagoditi stanju i potrebama novih tržišta. Vidjeli smo, također, da postoji i velika razlika u bogatstvu stanovnika različitih područja. To nas je dodatno uvjerilo da je dobro što je razvojna politika tvrtke Telepizza postala fleksibilnija.

Da li će Telepizza sama tražiti lokacije za pizzerije u manjim gradovima ili će to biti jedan od zadataka primatelja franšize?

Mi sami tražimo lokacije, a onda i pregovaramo o cijeni i uvjetima zakupa. Telepizza ima vrlo snažnu poziciju na tržištu, tako da možemo pregovarati o sniženju cijene zakupa i do 20 posto. Zahvaljujući uštedjeti na zakupu, primatelj, recimo, dobiva budžet za održavanje objekta. To je još jedna od prednosti našeg franšiznog sustava.

Koliko iznose početne investicije za pokretanje pizzerije Telepizza?

U Poljskoj, primatelj franšize treba izdvojiti oko 24.000 eura za ulaznu naknadu, i još 7.000 do 12.000 eura za opremanje i uređenje pizzerije po našim standardima. To sve ipak ovisi o veličini i stanju lokala u kojemm će biti smještena pizzerija. Primatelj franšize dobiva gotovo dizajnersko rješenje interijera, ali i obuku, tijekom koje će naučiti kako pokrenuti i nadalje voditi posao. Naučit će kako graditi odnos s klijentima, kako upravljati zaposlenicima, ali i kako raditi u kuhinji. Za obuku i pokretanje posla potrebno je oko pet tjedana.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank