07.03.2014

Tko pomaže malom biznisu?

Po čemu se razlikuju od faktoring kuća, što očekuju od primatelja franšize i u kom segmentu vide najveću priliku za razvoj koncepta, reći će nam David Banfield, Interface Financial Group.

Kao jedan od najčešćih razloga za propast malih i srednjihpoduzeća navodi se nepostojanje ili nemogućnost uspostave stabilnog protoka novca. Tvrtka koja nema konstantan priliv novca, ili koja ne može lako naplatiti svoja potraživanja - ne može ni raditi, a svakako ne može razmišljati o rastu ili razvoju posla. Faktoring je tek jedno od rješenja. Na tom polju, američka tvrtka Interface Financial Group jedan je od vodećih financijskih sustava koji malim poduzećima pomaže doći do operativnog kapitala. Tvrtka je osnovana prije 40 godina, a specijalizirala se za jednu posebnu vrstu faktoringa - invoice discounting - koji bi se, u nedostatku sretnijeg prijevoda, mogao slikovito objasniti kao "popust na fakturu".

David Banfield, Interface Financial Group Fot. David Banfield

Dosadašnje iskustvo pokazuje da faktoring agencije i druge ne​​bankarske institucije ne mare previše za mala poduzeća. Ovakvim pristupom, velikom broju potencijalnih klijenata je nepravedno uskraćena vrlo važna usluga. Baš tu Interface Financial Group vidi svoju najveću priliku.
David Banfield

Da se radi o tvrtki koja je uspjela razviti djelotvorne i sofisticirane financijske usluge, potrvđuje i ugledni američki magazin Entrepreneur - Interface Financial Group se već godinama nalazi na popisu najuspješnijih franšiznih sustava, a rangirana je i na popisu najboljih biznisa koji se mogu voditi iz kuće, kao i na popisu najboljih američkih franšiza koje se šire izvan matičnog tržišta. Američki Franchise Research Institute dodijelilo je tvrtki obilježje World Class Franchise (Franšiza svjetske klase), a prema portalu Small Business Trends, ove godine istaknuta je i kao jedna od najzanimljivijih uskospecijaliziranih franšiza koje treba pratiti s posebnom pozornošću.

Interface Financial Group, inače, ima poslovnice na četiri kontinenta (Amerika, Australija, Azija i Europa), a "recept" za širenje posla pronašli su u franšizingu. Jedan od povoda za razgovor s Davidom Banfieldom, predsjednikom tvrtke, bilo je zapravo i saznanje da razmišljaju o ulasku na tržišta ove regije. Ovom prilkom, g. Banfild nam je objasnio i po čemu se IFG razlikuje od klasičnih faktoring agencija, što očekuju od potencijalnih primatelja franšize, ali i gdje vide najviše potencijala za širenje i rast svog koncepta.

Možete li nam ukratko objasniti što je "popust na fakturu" (invoice discounting), odnosno, postoji li razlika između dobro poznatog faktoringa i ove usluge?

Usluga popusta na fakturu, koju pruža tvrtka Interface Financial Group, osmišljena je kako bi ubrzala protok novca i pomaže, prije svega, poduzetnicima iz malog biznisa. Najčešće se radi o sljedećem: naši klijenti su proizveli i isporučili određen proizvod ili uslugu, a zatim poslali fakturu s rokom plaćanja od 30 dana - realno, oni očekuju da će im faktura biti plaćena tek za 40-60 dana od dana isporuke. Međutim, poduzetnici mogu biti isplaćeni "odmah" - tako što će fakturu prodati nama.

Treba naglasiti da se transakcija uvijek odnosi samo na određene fakture, i da se uvijek radi o kupoprodajnoj transakciji. Klijent može odabrati koju će fakturu prodati i kada. Uz to, nema nikakvu obvezu vezanu za veličinu iznosa ili količinu faktura.

Kad govorimo o razlici u odnosu na faktoring - općenito, u faktoringu, faktoring agencija preuzima ukupno dugovanje od klijenta i koristi ga kao kolateral za pozajmicu koju zatim daje klijentu - u ovom slučaju se ne radi o kupoprodajnoj transakciji, već o revolving zajmu koji traje dok su obje strane suglasne - obično nekoliko godina. Faktoring agencija također obavlja sve administrativne poslove vezane za ovu uslugu. Ugovor koji sadrži fiksne uvjete zaključuje se između faktoring agencija i klijenta i primjenjuje se na svaku fakturu koju isporuči klijent tijekom trajanja ugovora.

Kada je tvrtka Interface Financial Group odlučila ući u franšizing?

Franšizni model poslovanja smo prvo počeli razvijati u Kanadi, još prije 20 godina. U to vrijeme, tvrtka je iza sebe imala 20 uspješnih godina, tako da smo počeli razmišljati o načinu na koji ćemo povećati obujam poslovanja, ali bez drastičnog uvećanja same tvrtke ili organizacije posla. Ispostavilo se da je franšizing bio odgovor na naše zahtjeve. Ubrzo smo sastavili operativni priručnik i otvorili prvu poslovnicu, što je poslužilo kao polazište za daljnju izgradnju franšizne mreže.

Što su osnovne prednosti vašeg koncepta, i što bi to posebno moglo privući potencijalne primatelje franšize?

Prvo, mi svojim klijentima nudimo najveću moguću fleksibilnost - u smislu da uslugu mogu koristiti kada im je potrebna. Pošto nema fiksnih ugovornih obveza, klijent može doći i otići kad poželi - što je prednost koja će najviše koristi donijeti malim biznisima koji se tek razvijaju. A drugo, činjenica da smo uslugu ponudili i kroz franšizu znači da naši primatelji franšize rade s lokalnim klijentima koje dobro poznaju, čime ostvaruju vrlo brz obrt novca - da ne pominjem koliko objema stranama znači to što mogu uspostaviti neposredan, osoban kontakt.

Koliko franšiza imate do sad i u kojim sve državama?

Trenutno imamo više od 150 poslovnica, i to u Kanadi, Sjedinjenim Američkim Državama, Meksiku, Singapuru, Australiji, Novom Zelandu, Irskoj i Velikoj Britaniji. Planiramo se širiti i dalje, naravno, kako se i kad se ukažu prave prilike.

Što se očekuje ​​od primatelja franšize, odnosno, postoji li tipičan "profil" poduzetnika koji je idealan za primatelja Vaše franšize?

Tražimo ljude koji su izrazito komunikativni, ljude koji znaju brzo donositi odluke i rješavati probleme. Također, to bi trebala biti i osoba koja zna napraviti i održati kontakt s klijentima, individualac s visokim stupnjem samodiscipline. Sve ovo, naravno, u kombinaciji s određenim poslovnim iskustvom.

Kakvu vrstu podrške primatelj franšize može očekivati ​​iz sjedišta tvrtke?

Vrlo smo ponosni na to što smo uvijek tu za sve naše primatelje, naročito kad zajedno provjeravamo transakciju prije no što je primatelj odluči financirati. I nije važno da li podrška dolazi iz međunarodnog sjedišta tvrtke, regionalne kancelarije ili sa strane primatelja master franšize - za nas je jedino važno da postoji stabilan kanal podrške.

Gdje vidite najveći potencijal za budući rast? U kojim državama, regijama, ali također, i u kom poslovnom segmentu?

Dok gradimo svoju međunarodnu mrežu, trudimo se pronaći zemlje u kojima već postoje dvije stvari. Prvo, da je koncept poslovanja kroz franšizu ili licencu poznat na tom tržištu, i drugo, da postoji izgrađeno tržište za faktoring ili uslugu popusta na fakturu. Ako postoje ovi elementi, onda to daje i dobru osnovu za provedbu našeg koncepta.

Dosadašnje iskustvo pokazuje da faktoring agencije i druge ne​​bankarske institucije ne mare previše za mala poduzeća. Ovakvim pristupom, velikom broju potencijalnih klijenata je nepravedno uskraćena vrlo važna usluga. U tom segmentu, Interface Financial Group vidi svoju najveću priliku.

Podijeli članak

Komentariraj na forumu

0

želite više?

newsletter Franchising.hr

If you see this, leave this form field blank