Kuda plovi Old Navy?
Prije nekoliko mjeseci, u Srbiji je prilično tiho propraćena vijest da se čuveni lanac garderobe Gap povukao s tržišta. Iako odlazak američkog branda nije pratilo nikakvo službeno priopćenje, razloge za povlačenje je svakako trebalo tražiti u spletu nepovoljnih ekonomskih okolnosti. Kad se uzme u obzir kupovna moć stanovništa, Gap je za ovdašnje kupce, jednostavno, bio cjenovno nepristupačan, a ulaskom švedskog H&M-a, i konkurencija se dodatno zaoštrila na tržištu. Može se reći da je sve ovo utjecalo na odluku grčke tvrtke Marinopulos, nositelja franšize branda GAP za područje Srbije, te je samo poslije dvije godine zatvorila jedinu trgovinu u Beogradu.
Međutim, ako povlačenje branda s manje atraktivnih tržišta nije iznenađenje, za američku tvrtku je sigurno mnogo veći problem to što bilježi pad prodaje na matičnom tržištu. Prema zvaničnim podacima, tvrtka iz San Francisca je doživjela pad prodaje od 7% u posljednjem kvartalu fiskalne godine, u odnosu na isti period prošle godine. Umjesto prošlogodišnjih 1,13 milijardi, prodaja je ove godine tvrtki donijela 1,05 milijardi dolara.
Kako ovih dana objavljuju američki mediji, Gap je, međutim, odlučio nešto lošije poslovne rezultate "kod kuće" nadomjestiti tako što će pojačati ekspanziju na najmnogoljudnijem tržištu svijeta - u Kini. Tvrtka, naime, planira ove godine otvoriti više od 30 trgovina pod brandom Gap, ali i pet trgovina pod svojim drugim brandom - Old Navy. Eksperti, međutim, upozoravaju da Gap neće moći tako lako parirati postojećim proizvođačima i prodavačima odjeće u Kini - iako je jedno od najbrže rastućih, Kina je i jedno od najkonkurentnijih tržišta, bar kad je prodaja garderobe u pitanju.
Veliku popularnost već godinama uživaju španjolska Zara, švedski H&M, ali i japanski Uniqlo, ali to nije bila prepreka za Gap kada je 2010. godine ušao na ovo tržište. Danas ima 81 trgovinu, što je još uvijek neusporedivo manje od ostalih brandova. Osnovni problem s kojim se Gap i dan-danas nosi u Kini je to što, kako kažu analitičari, "nema dovoljno izražen identitet". To je jedan od razloga što se velika većina kupaca u Kini okreće drugim modnim brandovima, a prema posljednjim istraživanjima, vrlo mali postotak njih je uopće čulo za Old Navy.
I pored toga, Gap vjeruje da će Old Navy biti odlično strateško pojačanje u Kini. Cjenovna konkurentonost branda bi, zapravo, mogla biti presudan uvjet za uspjeh na ovom tržištu. Ulazak na velika vrata, tvrtka je i doslovno obilježila otvorenjem prve Old Navy trgovine u Šangaju, koja se prostire na impozantnih 2.000 četvornih metara.
Osim toga, predstavnici tvrtke vide dobru priliku i u tome što je Old Navy, kako kažu, "obiteljski brand", te koncept prodaje "za cijelu obitelj na jednom mjestu" može biti faktor koji će privući veći broj novih kupaca. Kad "uposli" i društvene mreže i pojača online prodaju, predstavnici tvrtke kažu da će moći računati na siguran rast svijesti o brandu, budući da su potrošači u Kini vrlo "povezani" i da je prisutnost na internetu ne samo važno, već je imperativ.
Iako će proboj novog branda "od nule" zahtijevati značajna ulaganja, potencijal za rast u Kini opravdava ovu vrstu investicije - tek jedan ili dva procenta udjela na tržištu automatski znači i nekoliko tisuća novih trgovina. - Mislim da, dugoročno, Old Navy ima bolju šansu od branda Gap u Kini. Pratićemo kupce i ako oni budu zadovoljni brandom, onda ćemo se i mi širiti agresivnije i brže - izjavio je nedavno za Reuters predsjednik Gap-a u Kini Jeff Kirwan.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Centralnoj i Istočnoj Europi rezervirano je za kraj listopada. Varšava će ponovno ugostiti 150 tvrtki koje traže buduće poslovne partnere – primatelje franšize.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Popularno na forumu
Luksuz je ekskluzivan
SRETNA NOVA GODINA SVIMA VANI. ZOVEM SE ALBERTINA I SRETNA SAM ŠTO SMO DOŠLI DO 2024. ŽELIM BRZO PODIJELITI SVOJE RANO SVJEDOČANSTVO O KAKO SAM OVE 2024. GODINE DOBILA...
Moda sa sjevera osvaja svijet
Dali je moguće dobiti franchisu brenda Reserved za BiH? Hvala lijepo
Moda sa sjevera osvaja svijet
Odličan brend odjeće.
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...