Gap Inc. računa da će Old Navy biti odlično strateško pojačanje osnovnom modnom brandu ove tvrtke u Kini. Cjenovna pristupačnost Old Navy-ja bi trebao biti presudan uvjet za uspjeh na ovom tržištu.
Ponedjeljak
10.03.2014
Američka tvrtka Gap planira proširiti lanac svojih trgovina pod brandovima Gap i Old Navy. Ciljaju na najmnogoljudnije tržište na svijetu.
 

Prije nekoliko mjeseci, u Srbiji je prilično tiho propraćena vijest da se čuveni lanac garderobe Gap povukao s tržišta. Iako odlazak američkog branda nije pratilo nikakvo službeno priopćenje, razloge za povlačenje je svakako trebalo tražiti u spletu nepovoljnih ekonomskih okolnosti. Kad se uzme u obzir kupovna moć stanovništa, Gap je za ovdašnje kupce, jednostavno, bio cjenovno nepristupačan, a ulaskom švedskog H&M-a, i konkurencija se dodatno zaoštrila na tržištu. Može se reći da je sve ovo utjecalo na odluku grčke tvrtke Marinopulos, nositelja franšize branda GAP za područje Srbije, te je samo poslije dvije godine zatvorila jedinu trgovinu u Beogradu.

Međutim, ako povlačenje branda s manje atraktivnih tržišta nije iznenađenje, za američku tvrtku je sigurno mnogo veći problem to što bilježi pad prodaje na matičnom tržištu. Prema zvaničnim podacima, tvrtka iz San Francisca je doživjela pad prodaje od 7% u posljednjem kvartalu fiskalne godine, u odnosu na isti period prošle godine. Umjesto prošlogodišnjih 1,13 milijardi, prodaja je ove godine tvrtki donijela 1,05 milijardi dolara.

Kako ovih dana objavljuju američki mediji, Gap je, međutim, odlučio nešto lošije poslovne rezultate "kod kuće" nadomjestiti tako što će pojačati ekspanziju na najmnogoljudnijem tržištu svijeta - u Kini. Tvrtka, naime, planira ove godine otvoriti više od 30 trgovina pod brandom Gap, ali i pet trgovina pod svojim drugim brandom - Old Navy. Eksperti, međutim, upozoravaju da Gap neće moći tako lako parirati postojećim proizvođačima i prodavačima odjeće u Kini - iako je jedno od najbrže rastućih, Kina je i jedno od najkonkurentnijih tržišta, bar kad je prodaja garderobe u pitanju.

Veliku popularnost već godinama uživaju španjolska Zara, švedski H&M, ali i japanski Uniqlo, ali to nije bila prepreka za Gap kada je 2010. godine ušao na ovo tržište. Danas ima 81 trgovinu, što je još uvijek neusporedivo manje od ostalih brandova. Osnovni problem s kojim se Gap i dan-danas nosi u Kini je to što, kako kažu analitičari, "nema dovoljno izražen identitet". To je jedan od razloga što se velika većina kupaca u Kini okreće drugim modnim brandovima, a prema posljednjim istraživanjima, vrlo mali postotak njih je uopće čulo za Old Navy.

I pored toga, Gap vjeruje da će Old Navy biti odlično strateško pojačanje u Kini. Cjenovna konkurentonost branda bi, zapravo, mogla biti presudan uvjet za uspjeh na ovom tržištu. Ulazak na velika vrata, tvrtka je i doslovno obilježila otvorenjem prve Old Navy trgovine u Šangaju, koja se prostire na impozantnih 2.000 četvornih metara.

Osim toga, predstavnici tvrtke vide dobru priliku i u tome što je Old Navy, kako kažu, "obiteljski brand", te koncept prodaje "za cijelu obitelj na jednom mjestu" može biti faktor koji će privući veći broj novih kupaca. Kad "uposli" ​​i društvene mreže i pojača online prodaju, predstavnici tvrtke kažu da će moći računati na siguran rast svijesti o brandu, budući da su potrošači u Kini vrlo "povezani" i da je prisutnost na internetu ne samo važno, već je imperativ.

Iako će proboj novog branda "od nule" zahtijevati značajna ulaganja, potencijal za rast u Kini opravdava ovu vrstu investicije - tek jedan ili dva procenta udjela na tržištu automatski znači i nekoliko tisuća novih trgovina. - Mislim da, dugoročno, Old Navy ima bolju šansu od branda Gap u Kini. Pratićemo kupce i ako oni budu zadovoljni brandom, onda ćemo se i mi širiti agresivnije i brže - izjavio je nedavno za Reuters predsjednik Gap-a u Kini Jeff Kirwan.